OS X på PC - nogen erfaringer?
Fra : Bruno

Dato : 14-08-06 20:13

Min PC's XP installation døde i weekenden, tak - Microsoft, da der blev
installeret nogle af de seneste sikkerhedsopdateringer, så nu jeg
alligevel skal reinstallere tænker jeg at det er tid og lave en
partition til OSX.

Men inden jeg når så langt ville jeg lige høre om i andre har nogle
erfaringer?

Og, når nu eksperimentet er lykkedes. Er der ikke noget med man let kan
kopiere sin opsætning fra Mac til "Mac"?

Jeg må hellere lige sige, at den langsigtede plan ikke er og droppe
Apple hardware. Eksperimentet er blot af nysgerrighed og så fordi det
ville være rart at køre et ordentligt OS på min PC når den ikke skal
bruges til spil og særligt PC hardware/software.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 21:16

Bruno wrote:
> [...]
> ville være rart at køre et ordentligt OS på min PC når den ikke skal
> bruges til spil og særligt PC hardware/software.

Find det rigtige DVD image og der er ingen forskel på at installere den
på en PC og en Mac. man må dog regne med at ethvert security update fra
apple's side baldrer installationen.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : XenoCypraZ

Dato : 16-08-06 09:17

Bruno skrev:
> [...]
> ville være rart at køre et ordentligt OS på min PC når den ikke skal
> bruges til spil og særligt PC hardware/software.

Nu er jeg lige helt lost... Kan man køre OSX på en PC ?

Fra : [52xx] Maciek

Dato : 16-08-06 14:17

XenoCypraZ <nikandw@hotmail.com> wrote:

> Nu er jeg lige helt lost... Kan man køre OSX på en PC ?

ja. Opdateringer virker også fint..
Køb et billigt bundkort, Asrock dual775 915GL en CeleronD processor, en
harddisk og noget RAM.
Hent DVD image til installation (findes ikke orginal, så du skal blive
til en pirat først)
Installér OSX, og du har en fuldt funktionsdygtig Mac i PC klæder.
Samlet pris: ca. 2300kr

--
Jeg har talt

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 17:09

[52xx] Maciek wrote:

> ja. Opdateringer virker også fint..

nej, opdateringer smadrer installationen. har afprøvet det flere gange.

--
Claus Albæk (kbh.)