Spotlight virker ikke mere
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-08-06 23:34

Spotlight er desværre holdt op med at fungere rigtigt på min TiBook.
Jeg har ellers været så glad for det. Jeg har brug for at kunne søge
efter ord i simple tekster skrevet med Textedit. Det har Spotlight
været eminent til. Jeg ved ikke, om det skyldes opdateringen af Mac OS
X til 10.4.7, men umiddelbart efter (jeg husker ikke, om det var samme
aften eller næste aften), stod min computer og arbejdede på harddisken
i lang tid. Det var en bestemt proces, der var aktiv. Jeg spurgte her i
gruppen, hvad det var for en proces, og fik til svar, at det var
Spotlight. Dagen efter opdagede jeg, at Spotlight ikke længere finder
ord, som skal være der.

Kan man slette indeks igen og/eller få Spotlight til at indeksere på
ny? Jeg kan ikke umiddelbart finde en indstilling til det. Er der andre
løsningsforslag?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jacob

Dato : 14-08-06 01:39

In article <44dfa8ef$0$20335$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
>
> Kan man slette indeks igen og/eller få Spotlight til at indeksere på
> ny? Jeg kan ikke umiddelbart finde en indstilling til det. Er der andre

Du kan slette Spotlight's indeks ved at åbne: System
Preferences/Spotlight/Privacy, tilføj din harddisk. Log ud af systemet.
Log ind igen og fjern din harddisk fra listen i
Preferences/Spotlight/Privacy , så burde Spotlight have et ønske om at
genopbygge et indeks for din harddisk (jeg ville personligt logge ud og
ind igen, for at sætte begivenhederne i gear).

Mvh
Jacob

--
"This is funny". -John Henry Holliday, November 8, 1887.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-08-06 23:58

On 2006-08-14 02:39:19 +0200, Jacob <canis_vulpes@hotmail.com> said:

> [...]
> genopbygge et indeks for din harddisk (jeg ville personligt logge ud og
> ind igen, for at sætte begivenhederne i gear).

Det virkede helt perfekt. Tusind tak for det. Jeg behøvede ikke engang
logge ud, og det tog såmænd ikke lang tid at indeksere harddisken igen.
Jeg var helt ulykkeligt. Før Spotlight hed det sig jo også, at
søgesystemet kunne søge i filers indhold. Jeg fik det bare aldrig til
at virke. Spotlight virker bare perfekt, og jeg bruger det meget til at
søge i det, jeg har skrevet tidligere. Det er jo rart at se, hvad man
har skrevet før, så man hverken gentager eller modsiger sig selv.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jacob

Dato : 15-08-06 17:39

In article <44e10000$0$20304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
> søge i det, jeg har skrevet tidligere. Det er jo rart at se, hvad man
> har skrevet før, så man hverken gentager eller modsiger sig selv.

Det lyder jo bare godt!
Personligt søger jeg ikke i mine gamle indlæg; nogle ting er det bedst
at lade forblive begravet i tidens stratum :)

mvh
Jacob

--
"...Don't touch our fancy box Zoidberg...Bah! Some day they'll watch,
from down in the gutter they will, as King Zoidberg caresses their

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-06 23:17

On 2006-08-15 18:39:23 +0200, Jacob <canis_vulpes@hotmail.com> said:

> Personligt søger jeg ikke i mine gamle indlæg; nogle ting er det bedst
> at lade forblive begravet i tidens stratum :)

Det er ikke indlæg i nyhedsgrupperne. Jeg lever jo af at skrive, og så
er det rart at kunne se, hvordan man har behandlet et emne tidligere.
Det kan spare en for en del research. Enten fordi man ikke behøver
skriver om det emne igen, eller også fordi man kan genbruge noget af
det gamle. Det gælder jo om at gøre det så let som muligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-06 22:28

> Det er ikke indlæg i nyhedsgrupperne. Jeg lever jo af at skrive, og så
> er det rart at kunne se, hvordan man har behandlet et emne tidligere.

Er du blevet fuldtids brevkasse doktor?

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-06 23:42

On 2006-08-17 23:28:21 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Er du blevet fuldtids brevkasse doktor?

Nej nej. Jeg lever af at skrive. Lønnen fra sygehuset går til cykler og
computere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster