Hvor mange widgets?
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-06 23:21

Der findes så mange utroligt smarte widgets. Mit problem er bare, at
jeg slet ikke har plads til alle dem, jeg synes er smarte. Jeg er
derfor nødt til at sortere med hård hånd. Hvad gør I andre? Hvor mange
widgets har I? Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om de sluger
noget computerkraft. Det ser først ud til, de opdaterer, når man åbner
Dashboard, så de bruger vel ikke ressourcer ellers? Bare sådan noget
som uret (World Clock) bruger nemlig en hel de processorkapacitet, når
Dashboard er åben. Det burde derfor ikke være nogen ulempe ved at fylde
skærmen ud med widgets.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-08-06 05:44

> Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om de sluger
> noget computerkraft.

Det gør de: Prøv enten at skrive top i terminalen eller åbne
Aktivitetsovervågning. Har du ikke haft Dashboard åben: ingen widgets
indlæst. Men har du først åbnet Dashboard, forbliver de aktive med
mindre du logger ud/genstarter - og det gør jeg kun efter
opdateringer...

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.44N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Michael Holm

Dato : 12-08-06 00:17

Martin Ammentorp <martinxyz@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> indlæst. Men har du først åbnet Dashboard, forbliver de aktive med
> mindre du logger ud/genstarter - og det gør jeg kun efter

hvis man genstarter docken skal dashboard aktiveres igen ligesom ved
genstart/ud og ind logning.
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 11-08-06 07:19

Henrik Münster skrev:
> [...]
> uret (World Clock) bruger nemlig en hel de processorkapacitet, når
> Dashboard er åben. Det burde derfor ikke være nogen ulempe ved at fylde
Hej Henrik

Jeg bruger egentlig ikke så mange. Det er vist mest fordi jeg endnu ikke
helt har taget konceptet til mig, men også fordi jeg ikke rigtig har
fundet nogle som jeg synes var seje.

Jeg bruger dog 3 stk en del: Weatherwidget, Istat Nano og huskesedler.
Derudover har jeg en lommeregner kørende.

Jeg tror ikke de sløver mit system synderligt. Når jeg bruger ISTAT, så
ser det ud til at det kun er den widget, der i øjeblikket benyttes, som
belaster CPU. Så snart man går til en anden widget og benytter den, så
forsvinder den forrige fra overvågningen i Istat.

Hilsen Jesper

Fra : Martin Helbo

Dato : 11-08-06 14:10

Henrik Münster wrote:
> Der findes så mange utroligt smarte widgets. Mit problem er bare, at jeg
> slet ikke har plads til alle dem, jeg synes er smarte.

Hvis det kniber med pladsen kan MultiDash måske bruges:
http://www.apple.com/downloads/dashboard/status/multidash.html

MVH
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-06 15:21

On 2006-08-11 15:10:08 +0200, Martin Helbo <helbo@FJERNthedude.dk> said:

> Hvis det kniber med pladsen kan MultiDash måske bruges:
> http://www.apple.com/downloads/dashboard/status/multidash.html

Det var dog utroligt, hvad de finder på. Det vil jeg lige se nærmere
på. Tak for linket.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-08-06 19:12

Nøjes med vejret, de gule sider, gmail og google search history.

> [...]
> noget computerkraft. Det ser først ud til, de opdaterer, når man åbner
> Dashboard, så de bruger vel ikke ressourcer ellers?

De indlæses først når du klikker på Dashboard ikonet. De afvkles som
en process under Dock.app, Hvis du nuker Docken lukkes de alle (og
Docken genindlæes) .