Plugin til Opera/Firefox?
Fra : fjerndette

Dato : 09-08-06 08:56

Findes der plugin til disse browsere, der over for 3.-part kan få dem
til at ligne Explorer?
Jeg havde en til tidligere udgave af Firefox, men kan ikke finde update
til den.

Lidt besværligt at være Mac-bruger i et miljø (folkekirken), hvor alt er
genereret til Windows og i mange tilfælde specifikt til Explorer i en
nyre udgave, end den seneste til MAC.

I tidligere udgaver af Opera kunne programmet "lade sig vise" som
Explorer, men jeg kan ikke finde funktionen i de senere udgaver - her 9.01.
Firefox udgave er: 1.5.0.6

Alt på AluBook G4 med OS 10.4.7

Vgst
Kristian Stange

NB - alternativet er ikke MacBookPro med Windows....

Fra : Claus Agerskov

Dato : 09-08-06 09:13

fjerndette wrote:

> Lidt besværligt at være Mac-bruger i et miljø (folkekirken), hvor alt er
> genereret til Windows og i mange tilfælde specifikt til Explorer i en
> nyre udgave, end den seneste til MAC.

Og det gør du dem forhåbentlig opmærksom på, så det kan blive rette i
kommende udgaver?

De herligste hilsner

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-08-06 11:25

On 2006-08-09 09:55:30 +0200, fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> said:

> Lidt besværligt at være Mac-bruger i et miljø (folkekirken), hvor alt
> er genereret til Windows og i mange tilfælde specifikt til Explorer i
> en nyre udgave, end den seneste til MAC.

Meget interessant. Man bruger jo pc i Helvede og Mac i Himlen. Gary
Larsson lavede engang en sjov vittighedstegning om det i The Far Side
Gallery (Langt ude). Desværre kan jeg ikke lige finde den på nettet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-08-06 14:39

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Meget interessant. Man bruger jo pc i Helvede og Mac i Himlen. Gary
> Larsson lavede engang en sjov vittighedstegning om det i The Far Side
> Gallery (Langt ude). Desværre kan jeg ikke lige finde den på nettet.

Det var en hacket udgave - oprindelig fik englene harper og dem i
helvede trækharmonikaer :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-08-06 14:49

Hej Thorbjørn...

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det var en hacket udgave

Af hvem dog - Gabriel eller Mikael?

> - oprindelig fik englene harper og dem i
> helvede trækharmonikaer :)

Nej, englene fik harper og trompeter, mens Belsebul fik en salmecykel.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-08-06 23:20

On 2006-08-09 15:38:32 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Det var en hacket udgave - oprindelig fik englene harper og dem i
> helvede trækharmonikaer :)

Han havde ikke password-beskyttelse på?
Men der dæmrer vist noget. Meningen var vel, at harper lyder smukt,
mens trækharmonikaer lyder forfærdeligt. Det er faktisk et rent Helvede
at høre på en masse af dem
Der skulle vel ikke være nogen, der har et link til tegningen et sted
på nettet? Gerne den hackede. Så kan man jo sende den til Folkekirken.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-08-06 13:26

Hej Kristian

fjerndette wrote:
> Findes der plugin til disse browsere, der over for 3.-part kan få dem
> til at ligne Explorer?
> Jeg havde en til tidligere udgave af Firefox, men kan ikke finde update
> til den.

Hm, jeg kender ikke til en plugin, der kan give dig adgang til de sider,
men har du slået alle Java og JavaScript funktioner til i Opera og Firefox?

> Lidt besværligt at være Mac-bruger i et miljø (folkekirken), hvor alt er
> genereret til Windows og i mange tilfælde specifikt til Explorer i en
> nyre udgave, end den seneste til MAC.

Det er ikke et ukendt fænomen. Jeg kender andre Mac brugere, der heller
ikke kan få adgang til de sider på km.dk, præsteforeningen og
menighedsrådsforeningen, der kræver login...

KM, PF og MF er Windows only, og efter hvad jeg har fået oplyst, har de
heller ingen planer om at lave dette om.

> I tidligere udgaver af Opera kunne programmet "lade sig vise" som
> Explorer, men jeg kan ikke finde funktionen i de senere udgaver - her 9.01.
> Firefox udgave er: 1.5.0.6

Ja, Opera 5.x, 6.x og 7.x kunne lade sig vise som MSIE over for visse
sider, der kræver MSIE, men dog ikke til de sider på KM, PF og MF, der
kræver login. - Den eneste browser, jeg har haft, der kan 'snyde' MSIE
er den gamle iCab 2.6 til OS 9.x, hvor jeg har nogle specielle plugins,
der kan give adgang til sider, der kræver login. - Det kan man heller
ikke længere fra og med ver. 2.9.x classic/X virker disse plugins ikke
længere.

> Alt på AluBook G4 med OS 10.4.7
>
> NB - alternativet er ikke MacBookPro med Windows....

Jo, alternativet er netop en MacBook Pro, hvis vi snakker ny computer,
så du frit kan boote i det system, du vil, eller via Parallels emulere
Windows. Det vil netop give dig fuldstændig fri adgang til de sider, der
også kræver login, - forudsat selvfølgelig, at du har en adgangskode.

Alternativet kunne være en VirtualPC 7.x med en Windows 2000ProSP2, som,
svjh., er den første, der giver mulighed for login på KM, PF og MF. Her
kan du så bruge IE 6.0, som disse foretrækker.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-08-06 21:13

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> Findes der plugin til disse browsere, der over for 3.-part kan få dem
> til at ligne Explorer?

Til Firefox findes "user agent switcher"

https://addons.mozilla.org/firefox/59/

--
Mvh Martin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-08-06 09:45

http://kujok.dk/billeder/mac_heaven.jpg
http://voyager.dvc.edu/~jsinsel/images/accordions%20in%20hell.jpg

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-08-06 09:57

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Der skulle vel ikke være nogen, der har et link til tegningen et sted
> på nettet? Gerne den hackede. Så kan man jo sende den til Folkekirken.

Her er begge tegninger:

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-06 11:37

On 2006-08-10 10:57:23 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> Her er begge tegninger:
>
> http://kujok.dk/billeder/mac_heaven.jpg
> http://voyager.dvc.edu/~jsinsel/images/accordions%20in%20hell.jpg

Mange tak. Jeg havde søgt med Google uden resultat. Hvis man sender den
ind til Folkekirken, så må de da ændre deres IT-politik
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : fjerndette

Dato : 10-08-06 12:21

Henrik Münster wrote:

....klip...
> Mange tak. Jeg havde søgt med Google uden resultat. Hvis man sender den
> ind til Folkekirken, så må de da ændre deres IT-politik

Hej Henrik...

Jeg kan love dig, at det overhovedet ikke vil have nogen virkning - alt
i folkekirken fungerer kun på Windåse - lidt ærgerligt - men sådan er
tingene.
Man har valgt en platform og skeler overhovedet ikke til siden...

jeg har været MAC-bruger siden MacOS 7 (osse lidt system 6.)
Jeg er fra dengang, hvor nodeskrivningsprogrammet Finale kun kunne fås
til MAC (på 2 disketter.. - seneste udgave en DVD) - nodeskrivning er jo
grafisk arbejde

MHT til billederne - så vil det heller ikke have nogen virkning - humor
er man ikke i besiddelse af på Kirkeministeriets IT-kontor.
Jeg ved det, min hustru arbejder med tingene til dagligt - hun er
kordegn og har været med i hele udviklingen fra før DNK (Den
elektroniske Kirkebog.
Men jeg kan jo altid låne hendes PC

MHT til instrumentvalgeti
http://voyager.dvc.edu/~jsinsel/images/accordions%20in%20hell.jpg
er jeg som organist slet ikke enig - i himlen spiller man på et
danskproduceret, mekanisk orgel - tror jeg nok

Kristian Stange
orgelspiller