Harddisk kabinet til intern SATA HDD
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 07-08-06 13:31

Hej

Jeg har en 200 GB intern SATA HDD der er monteret i min windows PC. Den
er næsten ubrugt og der er 150 gb plads på den. Jeg bruger vores interne
trådløse netværk til at overføre filer til og fra den, med min Macbook.
Det fungerer fint. Eneste anke er, at de filer jeg overfører ofte er lyd
og billedfiler på adskillige hundrede megabytes. Derfor tager det nemt 5
minutter at overføre 700mb.

Jeg overvejer nu om jeg kan tage harddisken og sætte den i et kabinet,
så jeg kan bruge den som ekstern harddisk og flytte den rundt mellem
mine computere i stedet (via USB). Men kan jeg bare gøre det
umiddelbart? hvis jeg tager en Harddisk der er formateret på en PC, kan
den så bare umiddelbart bruges på min MAC? Og hvad med kabinet, kan jeg
bare købe et hvilket som helst 3.5" SATA-kompatibelt kabinet? Jeg har
nemlig på en del producenters hjemmeside set, at det understøtter
windows XP/2000/1998 osv .. men ofte står der intet om MAC og OS X.

Min ægtefælle har en 120 GB ekstern HDD som jeg sagtens kan bruge via
USB. Den er normalt tilsluttet en windows laptop og er "sat op" til den.
Jeg kan fint både læse og skrive på den. Men den er helt fyldt op, og
ret beset er den jo ikke min.

Hilsen Jesper

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-08-06 21:21

Jesper Mehlsen <jespermehlsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Det fungerer fint. Eneste anke er, at de filer jeg overfører ofte er lyd
> og billedfiler på adskillige hundrede megabytes. Derfor tager det nemt 5

Kan du ikke sætte et Gbit ethernetkort i din PC?

> [...]
> nemlig på en del producenters hjemmeside set, at det understøtter
> windows XP/2000/1998 osv .. men ofte står der intet om MAC og OS X.

Det burde ikke være et problem. Zitech har et USB2.0 kabinet, som kan
tage både PATA og SATA.