Filserver på LAN m. dynamisk IP
Fra : Morten

Dato : 06-08-06 10:04

Hej.

Min ejerforening har et LAN med DHCP. Man kan ikke sætte en fixed IP og
så være sikker på at den ikke er optaget næste gang man starter
netværket op.

Jeg vil gerne kunne tilgå min iMacs filsystem fra min Macbook uden at
kende iMac'ens IP adresse. Kan det lade sig gøre på andre måder end at
sæte min Airport Express til at NAT'e? Pt. redelegerer den bare IP
adresser fra DHCP serveren.

Morten

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 10:48

http://www.no-ip.com/
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-08-06 13:31

Jesper - spambuster@users.toughguy.net on 06/08/06 11:48 wrote:

> http://www.no-ip.com/

Det er vel ikke meget bevendt til en server på et LAN? Det er jo bare
ejerforeningens externe ip der bliver lavet et navn til.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-06 17:45

Morten <useless@useless.useless> writes:

> [...]
> kende iMac'ens IP adresse. Kan det lade sig gøre på andre måder end at
> sæte min Airport Express til at NAT'e? Pt. redelegerer den bare IP

Fra Mac til Mac? Opdages den ikke automatisk via Bonjour?