Hack en bærbar Mac på under ét minut
Fra : René

Dato : 04-08-06 09:01

Hvis i ikke havde se artiklen så tag en kigger på
http://www.computerworld.dk/art/35028?a=block&i=83

Hygge

/René
-

Fra : Terje Rydland

Dato : 04-08-06 09:09

René <sindberg(fjern)@elli-tape.dk> wrote:

> Hvis i ikke havde se artiklen så tag en kigger på
> http://www.computerworld.dk/art/35028?a=block&i=83
>
> Hygge
>
> /René

Ja, den er morsom. Spesielt den delen der de sier at det ikke går å
hacke seg inn via Apples innebygde trådløs-løsning, og at de brukte en
3dje-parts USB-basert løsning. Slik at feilen ikke eksisterer i driverne
for Apples innebygde AirPort, som vel finnes i alle bærbare Macer som er
levert de siste 4 årene?
Og at det hullet som ble benyttet i hacket visstnok er lukket i den
security update som ble sluppet for 4 dager siden.

Så: hvis du har en bærbar Mac som er over 4 år gammel slik at du bruker
en USB-basert løsning (som kanskje ikke engang er tilgjengelig for salg
i Europa), og du ikke installerer Apples security updates, så kan du
utsettes for dette.

Jeg føler meg ikke spesielt truet :)

Terje

Fra : Terje Rydland

Dato : 04-08-06 13:18

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> [...]
> 3dje-parts USB-basert løsning. Slik at feilen ikke eksisterer i driverne
> for Apples innebygde AirPort, som vel finnes i alle bærbare Macer som er

Må nok korrigere meg selv her. Etter å ha lest litt mer ser jeg at
hullet faktisk også eksisterer i Apples AirPortimplementasjon.
Men det er et systemuavhengig hull som finnes i både Windows og Linux
også.

Terje

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-06 13:22

> [...]

> hullet faktisk også eksisterer i Apples AirPortimplementasjon.
> Men det er et systemuavhengig hull som finnes i både Windows og Linux

Ja, det er i device driveren. Men jeg synes det er fint. Så kan vi lære
det, intet er 100% sikkert. Og for at læse lidt fra en der er enig med
mig:

<http://www.bynkii.com/archives/2006/08/even_if_you_dont_like_it_its_s.h
tml>

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...