billed-spams/mail-regel?
Fra : ufo

Dato : 03-08-06 14:11

hejsa

pludselig er jeg begyndt at få bunker af spam. Så vidt jeg kan se er
spamtosserne gået fra tekstbaserede spammails (hvor man kan filtrere
på ord) til en type, hvor det hele står som en .gif fil. Det er
typisk noget om at man skal investere i et eller andet meget
troværdigt selskab der er "set to rock the sky" inden for ganske få
dage.

Er der nogen af jer der har ideer til hvordan man kan lave en regel i
Apple's Mail, så man filtrerer det her junk fra? Udover naturligvis at
udelukke alle .gifs. Det sidste vil være lidt upraktisk i mit
tilfælde.

Mange hilsener Esther

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-08-06 14:37

ufo <ufo.danmark@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Apple's Mail, så man filtrerer det her junk fra? Udover naturligvis at
> udelukke alle .gifs. Det sidste vil være lidt upraktisk i mit

Jeg er begyndt, for et stykke tid siden, at slette spam manuelt. På POP3
serveren (en mulighed i Entourage) eller på IMAP serveren (OE under
Windows).

Det er overraskende nemt at se hvad der er spam ud fra overskriften.
Kniber det, ser jeg på afsender og er jeg stadig i tvivl (meget få
gange) så kigger jeg på modtager.

Det ta'r ikke nævneværdig tid. Jeg behøver slet ikke åbne spam mailen.

Men, hvis du absolut vil lave regler, så brug nogle regler der filtrerer
på ovenstående parametre.

Kend din spammer. De har begrænset fantasi, har jeg fundet ud af.

Et andet trick, der virker hos mig. Står dit rigtige navn (ikke det, der
står foran "@" i e-mail adressen) ikke i modtagerfeltet, er det
sandsynligvis spam.

Fra : ufo

Dato : 03-08-06 14:57

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
>
> Det er overraskende nemt at se hvad der er spam ud fra overskriften.
> Kniber det, ser jeg på afsender og er jeg stadig i tvivl (meget få

Tak skal du ha', Axel. Problemet er ikke stort, bare irriterende
forstået på den måde at det efterhånden var lykkedes mig at opnå
en stort set spam-fri privatmail
Jeg har ikke problemer med at identificere spam, jeg er bare ude efter
om der var nogen der har et godt tip specifikt til Apple Mail (det
indbyggede mailprogram i OSX). Lige netop her du'r det ikke at lave
regler på afsendere (de skifter hele tiden), og bare køre "ukendt"
du'r heller ikke, fordi jeg får en del seriøs mail fra mennesker der
ikke står i min adressebog. Jeg ku selvfølgelig gå ind på
tdc.online og slette derfra, men jeg vil nu så gerne ha min mac til at
gøre arbejdet.

Hilsen Esther

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-06 23:01

On 2006-08-03 15:56:35 +0200, "ufo" <ufo.danmark@hotmail.com> said:

> [...]
> ikke står i min adressebog. Jeg ku selvfølgelig gå ind på
> tdc.online og slette derfra, men jeg vil nu så gerne ha min mac til at

I Mail kan man vel ikke gøre andet end at markere uønsket post som
"spam" ("reklame") og så bede en lille bøn til, at det hjælper. Mail
laver sine egne regler, når man bare fortæller Mail, hvad der er
reklame. Det er desværre ikke ufejlbarligt, da spammerne hele tiden
finder på noget nyt. Omvendt sker det også, at noget rigtig post ryger
i filteret. Det er derfor en god idé at se det frafiltrerede igennem en
gang imellem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-08-06 15:24

> [...]
> finder på noget nyt. Omvendt sker det også, at noget rigtig post ryger
> i filteret. Det er derfor en god idé at se det frafiltrerede igennem en

Så kan man lige så godt gøre det manuelt fra starten. Min erfaring med
200+ spam om dagen er, at slette det på serveren er det hurtigste. Det
er efterhånden pære nemt at se i oversigten hvad der er spam.

Det må i øvrigt efterhånden være ikke så lidt af en falliterklæring for
AI, at spamfiltrene er så dårlige.

Fra : Bruno

Dato : 03-08-06 20:28

ufo wrote:
> [...]
> Apple's Mail, så man filtrerer det her junk fra? Udover naturligvis at
> udelukke alle .gifs. Det sidste vil være lidt upraktisk i mit

Jeg kan desværre ikke bidrage men en løsning til Mail, men i stedet vil
jeg gøre opmærksom på et gratis alternativ til Mail.

Thunderbird, som er mail delen af Mozilla, er et rigtig godt mailprogram
med indbygget spamfilter, det er bestemt et kig værd og jeg har været
glad for det i lang tid.

http://www.mozilla.com/thunderbird/

og en anmeldelse

http://www.zdnet.com.au/insight/software/0,39023769,39181333,00.htm

En bonus er forøvrigt at programmet fås til rigtig mange platforme og at
man let kan flytte alle data mellem fx. OSX og Windows., så let at jeg
jævnligt tager min mail med på bærbar PC og så uden problemer hælder det
ind på Mac'en når jeg er hjemme igen.

Mvh

Bruno

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 03-08-06 21:33

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Thunderbird, som er mail delen af Mozilla, er et rigtig godt mailprogram
> med indbygget spamfilter, det er bestemt et kig værd og jeg har været
> glad for det i lang tid.

Er spam-filtret i Thunderbird bedre end spam-filtret i Mail?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-08-06 00:38

slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) writes:

> Er spam-filtret i Thunderbird bedre end spam-filtret i Mail?

Jeg bruger efterhånden kun gmail-konti til ting der kan indebære at
adressenn kan snuppes. Googles spamfilter kombineret med Mozillas
spamfilter bliver hurtigt temmeligt effektivt.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 04-08-06 17:12

> Jeg bruger efterhånden kun gmail-konti til ting der kan indebære at
> adressenn kan snuppes. Googles spamfilter kombineret med Mozillas
> spamfilter bliver hurtigt temmeligt effektivt.

Jeg bruger TDC's spam-filter (dvs. vistnok Symantec Brightmail)
kombineret med Mails spam-filter. Det har virker fortræffeligt i lang
tid, men på det allerseneste er der begyndt at komme enkelte spam
igennem. Derfor mit spørgsmål, om Thunderbird er et bedre alternativ.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-08-06 19:43

slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) writes:

> igennem. Derfor mit spørgsmål, om Thunderbird er et bedre alternativ.

Jeg synes det er et udmærket alternativ, og det er ret skrapt til at
fange spams når man har trænet det lidt.

Fra : Bruno

Dato : 04-08-06 00:45

Thorkil Olesen wrote:

> Er spam-filtret i Thunderbird bedre end spam-filtret i Mail?

Jeg har aldrig brugt Mail, men jeg er godt tilfreds med det i
Thunderbird. Eneste problem jeg har oplevet vad da jeg forsøgte og træne
det med 60.000+ spam mails på en gang, det var vist for meget information.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-06 22:33

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Er spam-filtret i Thunderbird bedre end spam-filtret i Mail?

principielt er det vist det samme.