Hvaffor en mobiltelefon er det vi bruger n~
Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-06 17:31

Sidst jeg købte mobiltelefon var da SE T68 var hip, så jeg er måske ikke
helt up to date. Jeg har kig på SE K750i og Z530i, men er der nogle
problemer i fht. Mac'en med dem (jeg har naturligvis checket at de er
iSync-kompatible), er der en af dem der er bedre og er der andre
telefoner i det rimelige prisleje jeg burde kigge på?

Fra : Johnny Louis

Dato : 02-08-06 19:31

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> [...]
> iSync-kompatible), er der en af dem der er bedre og er der andre
> telefoner i det rimelige prisleje jeg burde kigge på?

S.E. W810i kan det hele incl. et rimeligt godt Kamera.

Johnny Louis

Fra : Ole

Dato : 02-08-06 21:09

In article <1hjgls9.e23ynriufa3yN%1010@FJERNDETTEprivat.dk>, Johnny
Louis <1010@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> [...]
Pudsigt, jeg har netop lige skiftet min SE T68 ud (forhandleren var sku
ved at dø af grin da han så den

Valget faldte på SE 750i og den fungerer upåklageligt sammen med Mac'en
via Bluetooth.

Via iSync kan jeg synkronisere Entourage og Adressebog uden problemer.

Filer (fotos) flyttes også nemt.

Det hele foregår meget hurtigere og mere stabilt end med den gamle SE
T68.

Så jeg er godt tilfreds med min nyerhvervelse.

Mvh
Ole

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-06 22:43

In article <020820062209169226%ollie@whatdoyouthink.com>,
Ole <ollie@whatdoyouthink.com> wrote:

> Pudsigt, jeg har netop lige skiftet min SE T68 ud (forhandleren var sku
> ved at dø af grin da han så den

Så beholder jeg min i lommen. Jeg var nemlig for nærig til at købe en
T68 til 200 kr., så det blev kun til en T200 til 1,- (199,- var mange
penge for 75 år siden).

> Valget faldte på SE 750i og den fungerer upåklageligt sammen med Mac'en
> via Bluetooth.

Det lyder godt og bekræfter de gode ting, jeg har hørt om den. Nu skal
jeg bare komme mig over, at der var en af mine bekendte der uden ironi
kaldte det en konfirmandtelefon

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-06 22:08

1010@FJERNDETTEprivat.dk (Johnny Louis) wrote:

> S.E. W810i kan det hele incl. et rimeligt godt Kamera.

Godt nok har vi haft udsigt til samme sø, men jeg boede altså på den
billige side

Jeg har set en 800i i funktion, så det er absolut en favorit, men jeg er
nok lige en tand for nærig.

Fra : Johnny Louis

Dato : 03-08-06 07:35

> [...]

> billige side
>
> Jeg har set en 800i i funktion, så det er absolut en favorit, men jeg er

Jo men tænk lige på at du får et fint Kamera og en velfungerende radio
samt en MP3 afspiller med i prisen.
Vi har et 5 milioner pixels Kamera der aldrig mere bliver brugt, vi
bruger altid vore mobiler til foto og i iPhoto kan vi ikke se forskel i
kvaliteten.
Jeg ved godt at hvis jeg skal billedbehandle er det bedst med det
rigtige Kamera, men hvor tit er det lige man billedbehandler
familiefotoene.
Den eneste forskel på W800i og W810i er det antal tlf. numre du kan
gemme i teleonbogen. 500 numre i W800i og 1000 numre i W810i.

Johnny Louis

Fra : Michael Holm

Dato : 12-08-06 00:24

Johnny Louis <1010@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> Den eneste forskel på W800i og W810i er det antal tlf. numre du kan
> gemme i teleonbogen. 500 numre i W800i og 1000 numre i W810i.

W810 har EDGE så man kan få hurtigt internet (ala 3G fart) modsat W800
som kun har alm GPRS eller hvad det nu hedder :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Christian Bech

Dato : 29-08-06 11:05

In article <1hjhjbe.16g80ou4u0esN%1010@FJERNDETTEprivat.dk>,

> [...]

> Jeg ved godt at hvis jeg skal billedbehandle er det bedst med det
> rigtige Kamera, men hvor tit er det lige man billedbehandler

Jeg gør aldrig, men jeg er så også stadig på spejlrefleks og kan ikke
overtale min kone til at skifte det ud medmindre det er til et digitalt,
der er lige så godt.

Jeg holdt mig til 750i - den kan nogenlunde de samme ting som W810, men
kameraet er naturligvis dårligere uden dog at være decideret dårligt.

Fra : Johnny Louis

Dato : 30-08-06 08:22

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Jeg holdt mig til 750i - den kan nogenlunde de samme ting som W810, men
> kameraet er naturligvis dårligere uden dog at være decideret dårligt.

Tillykke med købet, det er en lækker mobil, og særligt til Mac.

Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-06 21:52

On 2006-08-02 18:30:51 +0200, Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> said:

> [...]
> de er iSync-kompatible), er der en af dem der er bedre og er der andre
> telefoner i det rimelige prisleje jeg burde kigge på?

Vi har lige fået en Z530i hver her i huset, og vi synes, den er rigtig
lækker. Den synkroniserer fint med vores Mac over Bluetooth. Men jeg må
tilstå, at vi kommer lige fra en meget gammel telefon med sort/hvid
skærm og sådan. Vi er altså slet ikke vant til, hvad man kan forvente
af en telefon i dag. Vi ville gerne have en klaptelefon, og den måtte
gerne virke lidt lækker, så derfor valgte vi en Z530i. Jeg har læst en
test, hvor de mente, skærmen var lidt lille. Lægger man vægt på
skærmen, men ikke på klappen, så skal man måske vælge en af de andre
modeller. Jeg fandt en pæn test af vores:

<http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=3031>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-06 22:50

In article <44d11051$0$20289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
> skærmen, men ikke på klappen, så skal man måske vælge en af de andre
> modeller. Jeg fandt en pæn test af vores:

Så er det afgjort. Jeg har jo altid bestræbt mig på at have det samme
hardware som dig, så det må blive en Z530i.

Jeg kommer også fra en ting fra sidste årtusind, men jeg havde et kort
ejerskab af en Siemens CX68 som skærpede min appetit noget inden den
blev inddraget til medicinsk forskning. Lille skærm og færre farver gør
ikke så meget. Jeg skal nok alligevel ikke bruge den som kamera, men jeg
kunne godt tænke mig at vide, om I fik ørepropper og ekstra hukommelse
med? Det ser nemlig ud til at være standard med K750i og min plan var,
at jeg skulle bruge den nye telefon til at få ryddet op i de podcasts,
der hober sig op.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-06 00:08

On 2006-08-02 23:49:53 +0200, Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> said:

> [...]
> hukommelse med? Det ser nemlig ud til at være standard med K750i og min
> plan var, at jeg skulle bruge den nye telefon til at få ryddet op i de

Så skal du nok købe en W300i. Det er vist den samme telefon, bare som
Walkman. Den har hovedtelefoner og hukommelseskort med, men så er den
også lidt dyrere. Man kan sagtens afspille musik og video på vores
Z530i og sætte hukommelseskort i, men jeg ved ikke rigtig, hvordan man
skal lytte til musikken. Jeg synes i hvert fald ikke, der er et
almindeligt hovedtelefonstik. Måske skal man bruge Bluetooth.

Jeg har ellers været lidt uheldig med min telefon. Jeg kan godt lide at
købe på nettet. Det er nemmere end at tage ind til byen. Da jeg så var
i gang, kunne jeg lige så godt få den så billigt som muligt. Jeg købte
så vores telefoner hos First Class Communications <1cc.dk>, hvor den
koster kr. 1.169,- uden abonnement (en W300i koster kr. 1.855,- der).

Da vi fik telefonerne var der kun svensk og finsk manual. OK, det er
vel i orden, at den er parallel-importeret, hvis den bare er billig. Da
vi tændte dem, var der en Telia startskærm. Bevares, det kan man vel
også leve med. Vi har godt nok ikke abonnement hos Telia. Jeg begyndte
så at udforske mulighederne og ville bl.a. prøve nettet. Jeg kunne bare
slet ikke finde menupunktet. Til gengæld var der en ikon med Telia
SurfPort. Efterhånden gik det op for mig, at vi havde fået en
Telia-telefon, der godt nok ikke var SIM-låst. Jeg syntes nu, at jeg
havde betalt for en neutral telefon. Jeg skrev en e-mail natten til
lørdag kl. 00.30, hvor jeg var på vagt. En halv time senere kom der
svar, at vi bare skulle sende dem ind. Det var da service! I
mellemtiden havde jeg godt nok fundet ud af at komme på nettet under
punktet "Bogmærker", hvor der er en henvisning til Sony Ericssons
hjemmeside.

Min kone ville ikke sende sin ind og undvære den. Hun er godt tilfreds,
bare den kan ringe og SMS'e. Jeg har så siden installeret Opera Mini på
den som browser, og det fungerer også fint. Jeg sendte min telefon
tilbage tirsdag eftermiddag, og torsdag kom den retur. Det var jo også
fin og hurtig service. Desværre er telefonen bare helt død, så jeg har
sådan set fortrudt, at jeg sendte den ind. Min kones fungerer stadig
fint, og i dag fik hun sendt et tjekket cover, som man kan købe via et
link på Sony Ericssons hjemmeside. Det er praktisk, at vi har ens
telefoner. Så kan vi dele oplader, og vi kan betjene hinandens telefon.
Men det er også smart, at vi kan se forskel på telefonerne.

Jeg må nok desværre sende min retur igen. Det er jo lidt bøvlet. I
mellemtiden har jeg lånt en gammel, lyseblå Nokia, der fungerer
forbløffende fint. Trods alderen er den gedigen, har god batterilevetid
og kan dæleme ringe højt. De gamle Siemens kunne vi næsten ikke høre,
når de lå i en lomme eller taske. Det kan godt være, der er noget om
det, mange siger, at Nokia er bedst. Jeg kan bare godt lide at være
anderledes.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 07-08-06 23:15

> Min kone ville ikke sende sin ind og undvære den. Hun er godt tilfreds,
> bare den kan ringe og SMS'e. Jeg har så siden installeret Opera Mini på
> den som browser, og det fungerer også fint.

Hejsa - jeg har også investeret i en Z530i - dejlig lille sag. Hvordan
installerede du Opera Mini?

Mvh. Bo

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-06 09:16

On 2006-08-08 00:14:47 +0200, "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> said:

> Hejsa - jeg har også investeret i en Z530i - dejlig lille sag. Hvordan
> installerede du Opera Mini?
>
> Mvh. Bo

Fra nedenstående link. Jeg gjorde det via telefonen, og så blev Opera
bare sendt. Opera Mini er et Java-program, så du skal huske, at din
Java-afvikling skal være indstillet til den rigtige hjemmeside.

<http://www.opera.com/products/mobile/operamini/phones/?phone=sonyericsson_z530i>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 09-08-06 16:50

> [...]
> sendt. Opera Mini er et Java-program, så du skal huske, at din
> Java-afvikling skal være indstillet til den rigtige hjemmeside.

tak skal du ha` - det må jeg se om jeg kan finde ud af
Jeg har i øvrigt lidt problem med bluetooth - sync`en melder fejl!? Noget
man kan afhjælpe?

Hilsen Bo

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-08-06 23:16

On 2006-08-09 17:49:30 +0200, "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> said:

> tak skal du ha` - det må jeg se om jeg kan finde ud af
> Jeg har i øvrigt lidt problem med bluetooth - sync`en melder fejl!?
> Noget man kan afhjælpe?

Vi kan sagtens synkronisere adressebog og kalender med min kones iBook.
Min TiBook har desværre ikke BlueTooth. Jeg har bare ikke rigtig fået
den til at SMS'e, men jeg har ikke eksperimenteret med det. Når man
sætter telefonen op, skal man vist acceptere det hele. Man bliver
spurgt, om telefonen må bruges som modem af computeren. Det er man nødt
til at sige ja til. Ellers kommer man ikke videre. Så får man et
firecifret tal, man skal taste ind på telefonen, når de to enheder
forbinder sig til hinanden. Det skal du selvfølgelig også gøre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-08-06 23:20

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> iBook. Min TiBook har desværre ikke BlueTooth. Jeg har bare ikke

Man kan da købe Bluetooth USB-dimser. ER der ikke en der duer under
OS X?

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-08-06 23:54

On 2006-08-10 00:20:25 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Man kan da købe Bluetooth USB-dimser. ER der ikke en der duer under OS X?

Jo, men den koster kr. 450,-
Spøg til side. Jeg har dårligt fået telefonen ind ad døren. Den er
faktisk til ombytning, da jeg fik en Telia-telefon i stedet for en
neutral. Først prøvede firmaet at installer ny software, men da jeg fik
telefonen tilbage, var den helt død. Nu har de lovet at sende mig en
ny. Jeg har derfor ikke haft den ret meget. Min kones telefon virker
fint. Hun er ligeglad med Telia-startskærmen og henvisningen til Telia
i stedet for en browser. Hun skal bare ringe. Det er derfor hendes
telefon, vi har eksperimenteret med. Noget andet er, at min TiBook
nærmer sig pensionsalderen. Jeg er derfor lidt tilbageholdende med at
ofre penge på den. Jeg er også lidt tilbageholdende med at købe nyt
generelt. Jeg har simpelthen så mange dimser og software, som jeg stort
set aldrig bruger. Jeg gider derfor ikke købe noget, som jeg ikke får
brugt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-08-06 07:26

> [...]
> firecifret tal, man skal taste ind på telefonen, når de to enheder
> forbinder sig til hinanden. Det skal du selvfølgelig også gøre.

Selv om man ikke har mobil, kan man dårligt åbne netværk-kontrolpanelet
uden at blive overfaldet af en popup, som vil have man skal konfigurere
internetforbindelse over BlueTooth. Hvis man disabler BlueTooth som
netværksport for at slippe af med den opførsel, så skal man sørge for at
trække BlueTooth ned til bunden af listen, ellers har man intet
internet.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 10-08-06 17:50

> Vi kan sagtens synkronisere adressebog og kalender med min kones iBook.
> Min TiBook har desværre ikke BlueTooth. Jeg har bare ikke rigtig fået den
> til at SMS'e, men jeg har ikke eksperimenteret med det.

Ok nu kører det - jeg havde en Mac mini med BlueTooth stående i nærheden -
BlueTooth blev slået fra og derefter fungerede det fint med iMac`en.

Mvh. Bo

Fra : Christian Bech

Dato : 29-08-06 11:18

In article <44d281e1$0$20236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
> skal lytte til musikken. Jeg synes i hvert fald ikke, der er et
> almindeligt hovedtelefonstik. Måske skal man bruge Bluetooth.

Jeg undersøgte det samtidig med at jeg købte min K750i. Du skal sådan
set bare købe et stereoheadset og sætte i det samme sted som du lader
telefonen op. Det er et specielt SE-stik så det er begrænset hvad der er
på markedet. I Telebutikken har jeg set et standardheadset til 129,- og
i Elgiganten havde de det sæt, der følger med W-modellerne til 249,-.
Headset'et fungerer så også som håndfrit-sæt i bilen eller på cyklen.

Jeg købte K750i fordi, der med den fulgte et headset, ekstra
hukommelseskort på 64MB og USB-kabel med og så blev den lidt billigere
end Z530.

> [...]
> så vores telefoner hos First Class Communications <1cc.dk>, hvor den
> koster kr. 1.169,- uden abonnement (en W300i koster kr. 1.855,- der).

Jeg er så nærig, at jeg springer på det 'bedste' tilbud, men indtil
videre har Debitel dog ikke levet op til mine fordomme. Og det bedste er
at de kører på det samme net som Telmore, så jeg kan uden problemer
sætte mit gamle SIM-kort i. det bliver så også nødvendigt, hvis jeg skal
på nettet. Telmores opsætning virker upåklageligt, mens Debitels slet
ikke virker.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-06 21:09

On 2006-08-29 12:18:15 +0200, Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> said:

> [...]
> og i Elgiganten havde de det sæt, der følger med W-modellerne til
> 249,-. Headset'et fungerer så også som håndfrit-sæt i bilen eller på

Det har jeg slet ikke tænkt på. Jeg kiggede bare på min Z530i og
konstaterede, at der ikke er noget mini-jack, som man normalt bruger
til hovedtelefoner. Men det er da klart, at Sony kan lave dem med et
specielt stik. Manualen er ikke videre præcis på dette punkt. Jeg har
lige prøvet at kigge på Sony Ericssons hjemmeside. Sjovt nok har de et
par hovedtelefoner, som ser ud til at have et helt almindeligt
mini-jack, som er angivet at passe på Z530i. Jeg ved ikke, hvor man
skal proppe dem i.

<http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10470>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 08-09-06 10:08

In article <44f49ecb$0$20283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
> par hovedtelefoner, som ser ud til at have et helt almindeligt
> mini-jack, som er angivet at passe på Z530i. Jeg ved ikke, hvor man

Den skal heller ikke sættes i telefonen men i en dims, der så fører
videre til telefonen. Discount-headset'et som jeg har, går direkte i, så
det er sandsynligvis en W-udgave, du linker til.

Her er min:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp4_1_1
&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10204

Her er W-udgaven:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp4_1_1
&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10471

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-06 20:00

> [...]
> iSync-kompatible), er der en af dem der er bedre og er der andre
> telefoner i det rimelige prisleje jeg burde kigge p??

Jeg har en Nokia 6021, den er rigtig nice med GRPS, bluetooth og
farveskærm og uden kamera. Den er understøttetet af clicker og iSync.

Den er faktisk rigtig nice.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-08-06 08:04

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> writes:

> Jeg har set en 800i i funktion, så det er absolut en favorit, men jeg er
> nok lige en tand for nærig.

gør som mig, køb en 750i (det er den samme telefon) og opgrader
hovedtelefoner og hukommelsekort med et andet kreditkort.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 29-08-06 11:02

In article <86u04umhaw.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> gør som mig, køb en 750i (det er den samme telefon) og opgrader
> hovedtelefoner og hukommelsekort med et andet kreditkort.

Og jeg gør naturligvis som min gamle sys-adm siger - bortset fra at jeg
kun har et kreditkort, så jeg lever med det medfølgende headset (som
også er o.k.) og 64MB hukommelseskort.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-06 12:36

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> gør som mig, køb en 750i (det er den samme telefon) og opgrader
> hovedtelefoner og hukommelsekort med et andet kreditkort.

Kan du ikke bøje i neon hvorfor det skal være et andet kreditkort?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-08-06 20:30

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Kan du ikke bøje i neon hvorfor det skal være et andet kreditkort?

Christians kredithistorie gør det nødvendigt for ham at sprede alle
større betalinger på flere kort...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH