Newton software s=?ISO-8859-1?B?+A==?=ges!
Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 13-01-01 17:46

Ja, dette er jo ikke en Newton nyhedsgruppe, men da der ikke, så vidt jeg
kan se) findes nogle danske nyhedsgrupper for Newton, så er her en
forespørgsel:

Jeg har købt en Newton 130 fornylig, primært for at forsøge at udnytte
Newton'ens håndskriftgenkendelse, der (ifølge Newton fans) være den bedste
på markedet (og så er den ejheller WindowsCE baseret . Men, træerne gror
ikke ind i himlen, den har selvfølgelig (?) store problemer med at genkende
dansk æ, ø og å. Hvilket gør den rimelig ubrugelig for mig.

Jeg forsøger nu to løsninger på problemet:
1) en imidlertidig løsning: Software der løbende konverterer aa, ae og oe
til æ, ø og å.
Er der nogen der kender til eller har noget software liggende der kan klare
dette? Jeg har set mindst to omtalt, men ingen af dem er at finde på nettet
længere: Dklocale 2.1 og Nordicprefs 3.0.
Jeg modtager meget gerne en kopi

2) På længere sigt: Jeg har kontaktet en fransk programmør, der er igang med
et projekt, der går ud på at at erstatte operativsystemets indbyggede
engelske ordbog med en lokaliseret og karaktergenkendelse af
specialkarakterer som ê, é, ø, æ.og å. Han har modtaget en dansk ordliste
fra mig, så nu håber jeg at der kommer noget ud af det.

Så hvis du har en Newton liggende, så ved du det. Mere info om Dictionary
Manager som projektet hedder, på:
http://www.kallisys.com/newton/dicts_and_kits/?lg=en

Mvh. Toke

Fra : Email No Name

Dato : 13-01-01 21:31

Det er vist almindelig kendt at alle Newton modeller førend model 2000 havde
nogle vanskeligheder med håndskriftgenkendelse. Jeg har aldrig selv prøvet
andet end en 2000, og det er da heller ikke perfekt med æ, ø, å på en 2000,
men det virker. Den originale software til en 130 kan jeg ikke hjælpe med,
men der ligger da nogle programmer til tekstgenkendelse på www.tucows.com

http://uni-c.pda.tucows.com/newton/preview/32932.html

http://amug.org/amug-web/html/amug/resources/newton.html

http://shell.rmi.net/~rbruce/

Har du prøvet at kontakte Danish Newton User Group, www.dnug.dk. Der er nok
ikke nogle danske Newton nyhedsgrupper, med der er da Comp.sys.newton.misc
og flere andre.

http://www.panix.com/~clay/newton/
http://www.chuma.org/newton/faq/
http://www.planetnewton.com/
http://hometown.aol.com/thisolnewt/FAQ/index.html
http://www.cat2.com/newton/Newton-FAQ/
http://www.info-newt.com/faq/
http://newted.dyndns.org/faq/
http://www.faqs.org/faqs/palmtops/newton/faq/

Fra : Peter Gersmann

Dato : 14-01-01 02:49

In article <0Z286.299$ay5.6566@news.get2net.dk>, "Email No Name"
<compaqmaster@hotmail.com> wrote:

> [...]
> nok
> ikke nogle danske Newton nyhedsgrupper, med der er da

dk.edb.mac er den danske Newton gruppe - det står i vores fundats.

//Peter

Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 14-01-01 12:10

in article 0Z286.299$ay5.6566@news.get2net.dk, Email No Name Wrote
> Det er vist almindelig kendt at alle Newton modeller førend model 2000 havde
> nogle vanskeligheder med håndskriftgenkendelse.
Tjahh, hvis man ikke er nykonverteret bruger som jeg er :-/

>der ligger da nogle programmer til tekstgenkendelse på www.tucows.com
Tak for de links. Jeg har dog allerede gennemsøgt de steder, uden held.
Nordicprefs og DKLocale skulle begge have ligget på Uni-c's servere engang,
men det gør de altså desværre ikke længere. Skulle nogen ikke have dem
liggende her i Danmark?
> Har du prøvet at kontakte Danish Newton User Group, www.dnug.dk. Der er nok
> ikke nogle danske Newton nyhedsgrupper, med der er da Comp.sys.newton.misc
> og flere andre.
Ja, som PG skriver, så er det vidst her det foregår mht. Newton. DNUG's
website er sidst opdateret i 1999.