WinAce til Mac ??
Fra : Gnyffe

Dato : 31-07-06 16:16

Hejza.

Til Windows bruger man WinAce til at pakke .ace filer ud med.

Hvad bruger vi på en Mac ?

Har prøvet UnAceX men den kan ikke klare at samle alle filerne.
Det sakl være et GUI program.

Mvh
GorMac

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-07-06 17:34

Hej Gnyffe

Gnyffe wrote:
> Til Windows bruger man WinAce til at pakke .ace filer ud med.
>
> Hvad bruger vi på en Mac ?

unaceX 1.2 er ganske effektiv.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/741986/unaceX_1.2.dmg

> Har prøvet UnAceX men den kan ikke klare at samle alle filerne.
> Det sakl være et GUI program.

Øh, 'samle' - hvad mener du? - til én enkelt fil? - unaceX lægger
filerne i en mappe. - Det gør den ihvertald hos mig på både 10.3.x og
10.4.x...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Gnyffe

Dato : 01-08-06 11:25

On 31/07/06 18:34, in article 44ce310d$0$3461$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Øh, 'samle' - hvad mener du? - til én enkelt fil? - unaceX lægger
> filerne i en mappe. - Det gør den ihvertald hos mig på både 10.3.x og
> 10.4.x...

Jeg har fx. En fil som hedder abc.ace og andre ssom hedder abc.c01 abc.c02
osv.
Winace samler dem alle til en .img fil blot ved at vælge den første.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-08-06 12:22

Hej Gnyffe

Gnyffe wrote:

> Jeg har fx. En fil som hedder abc.ace og andre ssom hedder abc.c01 abc.c02
> osv.

Hm, nu bruger jeg kun unaceX til udpakning/konvertering af lydfiler, men
de endelser, du opgiver lyder just ikke som det, - nærmere som noget
video/movie.

> Winace samler dem alle til en .img fil blot ved at vælge den første.

Lige pt. er jeg OS X-løs, så jeg kan ikke engang gå ind og checke, om
der er en eller anden indstilling i unaceX, der kan 'joine' div. filer
til én sammenhængende fil. - Svjh. fra nogle tilsv. Windows programmer,
jeg har prøvet, så vil de så samtidig med, at de samles til en enkelt
fil, også indsætte en 'dele'/'markerings'-kode, når det gælder lydfiler
til fx. direkte brænding på CD.

Det eneste, jeg lige her og nu kan foreslå, er, at du trækker den første
fil over på StuffIt Expander, hvis du har den. - Du skal så først åbne
Expander og vælge 'join files'. - Hvis du skal bruge den funktion, skal
'Drag&Drop' vinduet til Expander være åbent, så du kan trække filen over
på den. Expander skulle så gerne samle filerne til én enkelt fil. - Jeg
véd faktisk ikke, om det vil virke i OS X, men i OS 8.x/9.x virker det
på den måde...

mvh. Erik Ridhard

Fra : Gnyffe

Dato : 01-08-06 15:59

On 01/08/06 13:22, in article 44cf3967$0$3481$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]

> på den. Expander skulle så gerne samle filerne til én enkelt fil. - Jeg
> véd faktisk ikke, om det vil virke i OS X, men i OS 8.x/9.x virker det

Hmmm.... Kan ikke se hvor jeg kan vælge join files ??

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-08-06 16:15

Hej Gnyffe

Hvis jeg ikke husker helt galt er det under 'Options' i den øverste
arkivlinie, - men som sagt, så er det muligt, det kun er til OS 8.x/9.x,
og ikke længere i StuffIt Standard til OS X. - StuffIt Deluxe 9.x og
10.x kan dog stadig på OS X...

mvh. Erik Richard

Fra : Gnyffe

Dato : 01-08-06 18:56

Nå, jeg har smidt alle filerne over på min stadig eksisterende WinXP
maskine, og kørt WinAace, og så brændt en DVD derefter.
Så alt er OK. Hvornår jeg igen får brug for ACE ved jeg ikke. (Troede at den
for længst var uddød)

Tak for hjælpen - alligevel.

mvh

On 01/08/06 17:14, in article 44cf6fdd$0$3481$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,