Problemer med animationer i Safari
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-06 23:17

Jeg har før spurgt om dette, uden at få et svar, der hjalp mig. Min
Safari vil ikke vise animationer. Åbner jeg f.eks. Apples danske
hjemmeside, hvor en af de nye reklamefilm skulle køre, kommer der bare
et sort felt i stedet for filmen. Midt i står der: (no picture)

Det er vist kun med Quictime-film, problemet opstår. Jeg kan sagtens se
film på f.eks. Youtube.com. Problemet er det samme i Firefox og Opera,
men sjovt nok virker det fint i iCab. Man skulle ellers tro, de brugte
samme plug-in. Selve Quictimer Player virker fint, så det er ikke et
generelt problem med Quicktime.

Den slags problemer kan ofte løses ved at slette nogle indstillinger-
eller .plist-filer. Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af, hvilke jeg
skal slette. Kan nogen give mig nogle gode idéer til, hvad jeg skal
prøve at slette, eller om der er noget andet genialt, jeg kan gøre. Det
er ikke så kønt, at jeg ikke engang kan se Apples egen hjemmeside
ordentligt. Jeg bruger nyeste styresystem med alle opdateringer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-06 23:24

On 2006-07-19 00:17:03 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> men sjovt nok virker det fint i iCab. Man skulle ellers tro, de brugte
> samme plug-in. Selve Quictimer Player virker fint, så det er ikke et

Jeg skrev desværre forkert ovenfor. Problemet er der også i Firefox og
iCab. I Opera virker det derimod fint.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-07-06 19:40

Har du VLC Plugin.plugin liggende i /Library/Internet Plug-Ins?

I så fald slet den og genstart den ønskede browser og se om det ikke
hjælper.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-06 22:30

On 2006-07-19 20:39:39 +0200, tvegaard@*ud*gmail.com (Thomas Tvegaard) said:

> Har du VLC Plugin.plugin liggende i /Library/Internet Plug-Ins?
>
> I så fald slet den og genstart den ønskede browser og se om det ikke
> hjælper.

Det var lige det, der skulle til. Tusind tak. Jeg tænkte nok, det var
en lille, simpel ting. Jeg går ud fra, der er problemer mellem
Quicktime og VLC plugin. Sjovt at Opera kunne vise filmene, mens både
Safari, iCab og Firefox ikke kunne. Man skulle da tro, de bruger samme
plugin.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster