xoogle-0.1.tar.gz
Fra : Storm

Dato : 16-07-06 22:40

Jeg ville prøve Google-Desktop til Mac og hentende xoogle-0.1.tar.gz hos
Versiontracker.
Skulle jeg ikke kunne åbne en .gz den med almindelige unzip programemr
som ZipIt Stuffit Expander?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-06 00:22

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:
> Jeg ville prøve Google-Desktop til Mac og hentende xoogle-0.1.tar.gz hos
> Versiontracker.
> Skulle jeg ikke kunne åbne en .gz den med almindelige unzip programemr
> som ZipIt Stuffit Expander?

Stufffit Expander er imho noget hø, især 10'eren som har for vane at
lave udpakkede emner usynlige. Nøjes med at bruge stuffit expander til
at pakke .sit og .hqz filer ud med.

gunzip filer er ikke det samme som zip filer .tar.gz (eller .tgz) er
et tar arkiv som efterfølgende er gunzippet.

Apples inkuderede BomArchiveHelper kan i al fald. Vælg den som
fortrukken applikation til .gz (gunzip) i "vis info". Så burde den
blive pakket ud når du dobbelt klikker på den fra Finder.

ellers kan du pakke den ud med følgende fra en terminal:

tar xfv /stil_til_fil

Fra : Jesper

Dato : 17-07-06 04:51

> Stufffit Expander er imho noget hø, især 10'eren som har for vane at
> lave udpakkede emner usynlige. Nøjes med at bruge stuffit expander til
> at pakke .sit og .hqz filer ud med.

Har oplevet det. Har jeg ret i at det er gamle arkiver den udpakker
usynligt?
Det er nemligt den usynlige .DS_Store fil i mappen der er defekt eller
ulæselig. Når man sletter den i terminalen, så danner systemet en ny
..DS_Store fil næste gang man åbner mappen.

Kan OS X 10.4 have problemer med at læse .DS_Store filer skrevet af
gamle versioner af OS X?
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-06 17:18

Hej Jesper

Jesper wrote:

> Har oplevet det. Har jeg ret i at det er gamle arkiver den udpakker
> usynligt?

Det har jeg aldrig oplevet, hvis man trækker ikonet på det, derskal
udpakkes over på Expanders ikon. Derimod kan alm. dobbelklik godt vise
sig at give en tom mappe.

> Det er nemligt den usynlige .DS_Store fil i mappen der er defekt eller
> ulæselig. Når man sletter den i terminalen, så danner systemet en ny
> .DS_Store fil næste gang man åbner mappen.

Ikke nædvendigvis defekt, men lavet til brug med den ver. af StuffIt,
der har lavet pakken. Det er det, Expander ikke kan finde ud af... - Fx.
hvis den er lavet med StuffItDeluxe 8.x/9.0, og man kun har StuffIt
Expander 10, vil dobbeltklik give problemer. Fejlen skulle være rettet i
Expander 10.1.x

> Kan OS X 10.4 have problemer med at læse .DS_Store filer skrevet af
> gamle versioner af OS X?

Det har jeg ihvertfald oplevet et par gange på et system, der blev
opgraderet fra 10.3.5 til 10.4.2 ved at installere Tiger direkte oveni
10.3.5. - Pludselig var der ca. dobbelt så mange DS filer som før, og
bl.a. skrivebordsbaggrunde forsvandt og gik tilbage til default ved
genstart. - Efter at have renset ud med 'DeStore' forsvandt problemet
helt igen...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-06 20:25

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Det har jeg aldrig oplevet, hvis man trækker ikonet på det, derskal
> udpakkes over på Expanders ikon. Derimod kan alm. dobbelklik godt vise
> sig at give en tom mappe.

mappen er ikke tom, unholdet er blot usynlight i finder.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-06 20:33

> [...]
> .DS_Store fil næste gang man åbner mappen.

> Kan OS X 10.4 have problemer med at læse .DS_Store filer skrevet af

Jeg har ikke brugt tid på at efterforske problemet nærmere, jeg er
primært stødt på problemet selv i forbindelse med udpakning af 3-4 år
gamle arkiver der indeholder PDD'ere eller afskyelige installervise
arkiver. Jeg bruger bare mv til at flytte emnet eller open -a til at
starte installationsprogrammet uden at løse problemet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-07-06 08:51

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> gunzip filer er ikke det samme som zip filer .tar.gz (eller .tgz) er
> et tar arkiv som efterfølgende er gunzippet.

<pernittengryn>
Komprimeringsmetoden hedder gzip og er zip-algoritmen anvendt på een
fil. gzip er også navnet på den eksekverbare fil der pakker ind, og
gunzip er det traditionelle navn på den der pakker ud. De to er
normalt kogt sammen til en.
</pernittengryn>

Fra : Storm

Dato : 17-07-06 09:31

> Apples inkuderede BomArchiveHelper kan i al fald. Vælg den som
> fortrukken applikation til .gz (gunzip) i "vis info". Så burde den
> blive pakket ud når du dobbelt klikker på den fra Finder.

Den stod også som default, men fungerede ikke.

> ellers kan du pakke den ud med følgende fra en terminal:
>
> tar xfv /stil_til_fil

Her får jeg svaret:

tar: This does not look like a tar archive

Jeg opgiver simpelthen. Jeg kan ikke få den pakket ud, jeg synes bestemt
jeg har kunnet pakket .gz filer ud uden problemer før.

Jeg kan ikke se den kan hentes andre steder end Versiontracker hvis nu
problemet ligger hos dem.

- Hov, prøvede lige igen med Stuffit Expander - her på min arbejds-G5'er
får jeg faktisk en xoogle-0.1.tar fil pakket ud - eller tar archive.
Hvad stiller jeg op med den?

Tak for jeres svar iøvrigt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-07-06 09:43

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) writes:

> [...]

Når det er en gz-fil skal der liiiige et z i xvf'et :) altså tar xvzf ....

Fra : Storm

Dato : 17-07-06 10:26

> Når det er en gz-fil skal der liiiige et z i xvf'et :) altså tar xvzf ....

Tak for forslaget, desværre svarer terminalen:

Nina-G5 nsj$ tar xvzf/sti/xoogle-0.1.tar.gz

tar: Old option `f' requires an argument.
Try `tar --help' for more information.

- hvis jeg sætter et ordmellemrum inden stien:

Nina-G5 nsj$ tar xvzf /sti/xoogle-0.1.tar.gz

- sker der bare ingenting.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-07-06 10:42

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) writes:

> Nina-G5 nsj$ tar xvzf /sti/xoogle-0.1.tar.gz
>
> - sker der bare ingenting.

Øh, nå, det burde være den her der virkede? Er det præcist den
kommando der står her, du skrev?

Fra : Storm

Dato : 17-07-06 10:54

> Øh, nå, det burde være den her der virkede? Er det præcist den
> kommando der står her, du skrev?

Nu prøvede jeg igen:

Nina-G5 nsj$ tar xvzf

Her hev jeg så filen op og fik resultatet:

Nina-G5 nsj$ tar xvzf
/private/Network/Servers/_stien_/xoogle-0.1.tar.gz
tar: This does not look like a tar archive
tar: Skipping to next header
tar: Read 472 bytes from
/private/Network/Servers/_stien_/xoogle-0.1.tar.gz
tar: Error exit delayed from previous errors
Nina-G5 nsj$

Bare glem det - der må være andre der downloader fra Versiontracker som
ikke er terminal-hajer. Det er ikke vigtigt - bare irriterende.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-07-06 11:07

> [...]

> tar: Read 472 bytes from
> /private/Network/Servers/_stien_/xoogle-0.1.tar.gz
> tar: Error exit delayed from previous errors

Der er noget galt her. Enten er din tar ligeglad med z-flaget eller
også er filen blevet kvadret af dine eller versiontrackers eksperimenter :(

Fra : Storm

Dato : 17-07-06 11:41

> Der er noget galt her. Enten er din tar ligeglad med z-flaget eller
> også er filen blevet kvadret af dine eller versiontrackers eksperimenter :(

Tak for kampen, jeg prøvede i forskellige browsere helt på en frisk -
samme resultat.

Nu har jeg skrevet til info@versiontracker.com - så må jeg se om de
svarer.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-06 20:22

> [...]

> tar: Read 472 bytes from
> /private/Network/Servers/_stien_/xoogle-0.1.tar.gz
> tar: Error exit delayed from previous errors

Det er sansynligvis ikke en tar eller tgz fil du henter ned, eller
også har du ikke hentet hele filen ned.

Fra : Storm

Dato : 17-07-06 21:22

> Det er sansynligvis ikke en tar eller tgz fil du henter ned, eller
> også har du ikke hentet hele filen ned.

Jeg ville jo sige jo til begge dele, den fylder 5 k.

Hvis nogen havde lyst at prøve om de kan hente det kunne det være sjovt
- måske er det også et fantastisk lille lynhurtigt søgeprogram:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15636

Feel free...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 18-07-06 10:25

Ups - jeg troede det var en Mac version af:

http://desktop.google.com/

Jeg troede at den lige var komme til Mac, men versionen fra
versiontraqcker jeg slås med er fra 2002 - jeg havde læst det som den
var her fra juli måned.

Mon ikke problemerne så skyldes at det er en gammel version som I også
mener.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-06 20:22

> Når det er en gz-fil skal der liiiige et z i xvf'et :) altså tar xvzf ....

det er selvfølgelig rigtigt.