et godt ftp program
Fra : Ole Madsen

Dato : 14-07-06 15:41

Jeg har brugt fbrowser , men den er SÅÅÅÅÅÅ langsom, findes der en der
er hurtigere og bedre?

Tak

Ole

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-07-06 20:28

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> Jeg har brugt fbrowser , men den er SÅÅÅÅÅÅ langsom, findes der en der
> er hurtigere og bedre?
>
> Tak
>
> Ole

FTPeel, Fetch eller Transmit.

Og så vist nokj noget der hedder noget med Cyberduck...

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jesper

Dato : 14-07-06 20:46

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> Jeg har brugt fbrowser , men den er SÅÅÅÅÅÅ langsom, findes der en der
> [...]

Masser! Prøv Cyberduck (http://www.cyberduck.ch) hvis den ikke må koste
noget eller Transmit (http://www.panic.com)hvis du vil grave lidt
lommeuld frem.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-07-06 21:39

Jesper skrev:

> Masser! Prøv Cyberduck (http://www.cyberduck.ch) hvis den ikke må koste
> noget eller Transmit (http://www.panic.com)hvis du vil grave lidt
> lommeuld frem.

Tak til jer begge, så kan jeg komme videre, det glæder jeg mig til

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-07-06 23:17

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:
> Jeg har brugt fbrowser , men den er SÅÅÅÅÅÅ langsom, findes der en der
> er hurtigere og bedre?

Det inkluderede BSD ftp komanolinie program er velfungerende, installeret,
understøttet af apple, bruger få resurcer, har indbygget online hjælp
og så er det tilmed gratis.

åben en terminal og skriv "ftp"

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-07-06 12:35

> åben en terminal og skriv "ftp"

Jeg bruger også tit terminalen til små ftp opgaver. Om ikke andet så
pga. den høje nørdfaktor

Man kan komme langt med bare nogle få kommandoer:

open (+ ip nummer eller adresse) - åbner forbindelsen til ftpserveren
close - lukker forbindelsen
exit - bringer dig ud af ftp mode i terminalen

ls - lister filerne i en mappe
cd (mappenavn) - skifter filkatalog
cd .. - skifter et niveau tilbage (ned) i filhierarkiet

put (+ filnavn) - sender en fil til ftp serveren
get (+ filnavn) - henter en fil fra ftp serveren ned i din hjemmemappe

--
Mvh Martin

Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 19:37

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
>
> put (+ filnavn) - sender en fil til ftp serveren
> get (+ filnavn) - henter en fil fra ftp serveren ned i din hjemmemappe

Selv foretrækker jeg ncftp som er et tredieparts kommandolinieprogram.
Desværre kender jeg ikke nogen intelmac distribution af det.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-07-06 20:00

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Selv foretrækker jeg ncftp som er et tredieparts kommandolinieprogram.
> Desværre kender jeg ikke nogen intelmac distribution af det.

Er "mc" ikke portet til OS X? Det kan da det meste, inklusiv ftp.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 20:10

> Er "mc" ikke portet til OS X? Det kan da det meste, inklusiv ftp.

terminalen vil ikke kendes ved, at der er noget program der hedder mc

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-07-06 21:03

> terminalen vil ikke kendes ved, at der er noget program der hedder mc

Nejda, det er ikke standardsoftware, men der er folk herinde der kan
vurdere om det findes i fink eller et andet repository.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-06 09:13

> Nejda, det er ikke standardsoftware, men der er folk herinde der kan
> vurdere om det findes i fink eller et andet repository.

findes i fink.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-06 07:24

> Er "mc" ikke portet til OS X?

jo.

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 16-07-06 09:31

http://opendarwin.org/projects/dplight/
http://opendarwin.org/~olegb/RPM/ncftp-3.1.9-0.i386.rpm
http://opendarwin.org/~olegb/RPM/ncftp-3.1.9-0.ppc.rpm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-06 11:57

Ole Guldberg Jensen <olegb@opendarwin.org> wrote:

> http://opendarwin.org/projects/dplight/
> http://opendarwin.org/~olegb/RPM/ncftp-3.1.9-0.i386.rpm
> http://opendarwin.org/~olegb/RPM/ncftp-3.1.9-0.ppc.rpm

mc, ikke nc(ftp)

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 16-07-06 13:22

On Sun, 16 Jul 2006 12:56:39 +0200, Morten Reippuert

undskyld, nu er de oppe ... ETOOHOT

http://opendarwin.org/~olegb/RPM/mc-4.6.0-1.i386.rpm
http://opendarwin.org/~olegb/RPM/mc-4.6.0-1.ppc.rpm

nc != ncftp != nc

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-06 07:23

> Selv foretrækker jeg ncftp som er et tredieparts kommandolinieprogram.
> Desværre kender jeg ikke nogen intelmac distribution af det.

Byg den selv, brug evt fink til at gøre det for dig.

De ncftp'er jeg er er stødt på har den ulempe at de ikke kan
hitte ud af at overføre filer større end 2GB. Den begrænsning har den
af apple distribuerede ftp ikke.

Fra : Jesper

Dato : 16-07-06 08:24

> [...]
>
> De ncftp'er jeg er er stødt på har den ulempe at de ikke kan
> hitte ud af at overføre filer større end 2GB. Den begrænsning har den

Det må være en *meget* gammel version du er stødt på,
http://www.ncftp.com/ncftp/doc/changelog.html :

3.0.2, 2000-10-18:

*

Fixed bug introduced in 3.0.1 which stripped off the leading slash
for the directory parameter of ncftpget and ncftpput.
*

Problem where NcFTP would not timeout a hung data transfer fixed.
*

Improved support for large files (> 2 GB).

Nyeste version:

3.1.9, 2005-04-06

*

Renamed internal libraru function getline() to gl_getline() to
avoid namespace collision with glibc.
*

Renamed internal library function Duration() to FTPDuration() to
avoid namespace collision on Mac OS X.
*

Recognize additional error response codes to SITE UTIME, to
prevent using it if the server doesn't support it.
*

If the server does not support setting timestamps in MDTM, quit
trying it if it fails the first time.
*

Do not allow control characters such as NUL, CR, LF in FTP URLs,
to avoid command injection as described by Albert Puigsech Galicia <ripe
AT 7a69ezine.org>.
*

Fixed a problem where a timed-out transfer may have been detected
but still locked up the process (Thanks, IWAI, Masaharu).
*

Ncftpget and ncftpput now accept a "-C" parameter which is similar
to the "-c" option (ftp "cat" mode), where stdin (stdout) is not used
and the filename is specified as a parameter instead. This is useful if
you don't want to specify a password on the command line.
*

Ncftpput now allows the "-m" option in conjunction with the "-c"
or "-C" options.
*

Small compatibility fixes for Mac OS X, Solaris 10, Linux.

Så den understøtter altså MacOS X

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-06 09:12

> Det må være en *meget* gammel version du er stødt på,
> http://www.ncftp.com/ncftp/doc/changelog.html :

væsenligt nyere, men improved betyder ikke nødvendigvis problemfri.

nuvel jeg har ikke efterforsket det yderligere, når man 2-3 gange har
oplevet at så stor en overførsel er fejlet finder man et alternativ.
For år tilbage syntes jeg at ncft var den ftp klient der var lettest
at gå til, nu synes jeg at ftp er den letteste - det er sikkert blot
et spørgsmål om tilvending. Desuden har ftp den fordel at den i én
eller anden variant findes på ethvert *nix - ganske som vi/vim. I
længden er det ganske praktisk at kunne anvende laveste fællesnævner,
så man slipper for at opfinde den dybe tallerken igen og igen.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 16-07-06 13:42

On 2006-07-14 16:40:34 +0200, Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> said:

> Jeg har brugt fbrowser , men den er SÅÅÅÅÅÅ langsom, findes der en der
> er hurtigere og bedre?
>
> Tak
>
> Ole

Jeg har selv meget få krav til min FTP-klient. Men den skal først og
fremmest have et godt layout og være nem at betjene. Det synes jeg
FIREFOX FTP-client opfylder. FTP-klienten downloades fra mozillas
hjemmeside og installeres som en "add-on" til Firefox. Nemt og enkelt.

Hilsen Jesper Mehlsen