ClamXav 1.0.1.
Fra : Henrik

Dato : 12-07-06 17:46

Hej

Er der nogen her der ved hvor man kan downloade ClamXav 1.0.1. ?? Det
ser ud til at den er fjernet alle steder..

Hilsen Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-06 18:53

Hej Henrik

Ja, den er fjernet, man kan kun hente selve scanengine 0.88, men ikke
programmet. - Kig i din mailbox, du har fået første del...
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 13-07-06 14:47

On 2006-07-12 19:53:27 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Hej Henrik
>
> Ja, den er fjernet, man kan kun hente selve scanengine 0.88, men ikke
> programmet. - Kig i din mailbox, du har fået første del...
> mvh. Erik Richard

Hej Erik

Tak for hjælpen 0.88 installationen gik uden problemer, men selve
ClamXav 1.0.1. ville systemet ikke kendes ved?????? når jeg prøvet at
åbne den ville den vide med hvilket program??? Men det er jo selve
programmet ikke????

Henrik

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-07-06 16:25

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> når jeg prøvet at
> åbne den ville den vide med hvilket program??? Men det er jo selve
> programmet ikke????

Prøv at tilføje .app (punktum app)
Det fortæller systemet, at det er program

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-07-06 16:51

Hej Henrik

Henrik wrote:

> Tak for hjælpen 0.88 installationen gik uden problemer, men selve
> ClamXav 1.0.1. ville systemet ikke kendes ved??????

Hm, der er noget, der tyder på, at 1.0.1 måske ikke er kompatibel med 10.4.7

> når jeg prøvet at åbne den ville den vide med hvilket program???
> Men det er jo selve programmet ikke????

Det skulle det være... - Har du prøvet at køre det 'diskpermissions'
script, der også følger med?

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 13-07-06 18:10

On 2006-07-13 17:50:56 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Hm, der er noget, der tyder på, at 1.0.1 måske ikke er kompatibel med 10.4.7
Det kan godt være der skoen trykker...

> Det skulle det være... - Har du prøvet at køre det 'diskpermissions '
> script, der også følger med?

Når jeg pakker selve "motoren" ud laver den en installation og det
spiller bare.

Selve 1.0.1. hedder .sit og vil ingen ting.......... prøvet at omdøbe
den til app uden held....

Må nok leve lidt længere uden virus program og så nøjes med at bruge
min iBook til mail...

Hilsen Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-07-06 19:01

Henrik wrote:

> [...]
> spiller bare.
>
> Selve 1.0.1. hedder .sit og vil ingen ting.......... prøvet at omdøbe

Grunden til, at den ikke kan finde en expander, er/kan være, at jeg har
stuffet den med StuffIt Deluxe. - Så du skal pakke .sit filen ud med
StuffIt Expander. - Bare træk den på Expanders ikon, så får du enmappe,
der indeholder program + permission script og info dokument. Den
placerer du i mappen 'Programmer'. Herefter kører du 0.88 installeren.

> Må nok leve lidt længere uden virus program og så nøjes med at bruge min
> iBook til mail...

Bare følg ovenstående, så får du den til at virke. Jeg valgte at stuffe
den i en mappe, da den .dmg. fil, de lå i, var mere end dobbelt så stor
som nødvendig, og din mailbox ville nok ikke kunne tage den. - Og så er
det jo unødvendig at bruge tid og plads på at sende 4mb tom plads.

Her er link til den nyeste StuffIt Expander 10.1.0b1, som også kører
godt på Intel baserede Macs.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/749176/StuffItExp10.1Beta.dmg

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 13-07-06 19:16

On 2006-07-13 20:01:07 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:
> [...]
> som nødvendig, og din mailbox ville nok ikke kunne tage den. - Og så er
> det jo unødvendig at bruge tid og plads på at sende 4mb tom plads. )
Selvfølgelig gjorde det det, det er top dollar, så er jeg beskyttet
der, du skal have mange tak for hjælpen, nu vil jeg sove roligt i nat,
i sikker forvisning om at min baby er i sikre hænder.

> Her er link til den nyeste StuffIt Expander 10.1.0b1, som også kører
> godt på Intel baserede Macs.
> http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/749176/StuffItExp10.1Beta. dmg
Super enkelt, det kan jeg li...

Endnu en gang tak for hjælpen, det er en af grundene til at jeg er
blevet så glad for Mac.

Hilsen Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-07-06 19:29

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Må nok leve lidt længere uden virus program og så nøjes med at bruge
> min iBook til mail...

Slap nu af. Virus i forbindelse med OS X og Linux er kun en teoretisk
mulighed men ikke en reel trussel.

--
Mvh Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-07-06 19:59

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Slap nu af. Virus i forbindelse med OS X og Linux er kun en teoretisk
> mulighed men ikke en reel trussel.

Man kan jo få den modsatte opfattelse, hvis man tager ERS's skriverier
alvorligt.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-07-06 00:43

> Man kan jo få den modsatte opfattelse, hvis man tager ERS's skriverier
> alvorligt.

Ja, han slår sig noget løs i disse ferie tider. Men det passer jo fint
med det faktum at snak om virus til OS X er "varm luft"

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-07-06 12:09

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Slap nu af. Virus i forbindelse med OS X og Linux er kun en teoretisk
> mulighed men ikke en reel trussel.

Læs Symantecs betragtninger over virus truslen for OS X:

http://www.symantec.com/enterprise/security_response/weblog/2006/07/maci
nenterprise_mac_os_x_virus.html

citat: "Simply put, at the time of writing this article, there are no
file-infecting viruses that can infect Mac OS X."

At Symantec med henvisning til Apple så i sidste ende alligevel
anbefaler at man går med livrem og seler er blot et udtryk for at det
bør man mene som producent af antivirus software (Symantec) og det bør
man mene som et firma der ikke vil sagsøges af kunder pga. udtalelser
der ikke holder 100% i al fremtid (Apple).

--
Mvh Martin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 16:35

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Hej
>
> Er der nogen her der ved hvor man kan downloade ClamXav 1.0.1. ?? Det
> ser ud til at den er fjernet alle steder..
>
> Hilsen Henrik

Hvorfor er programmet fjernet???

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Henrik

Dato : 13-07-06 16:37

On 2006-07-13 17:35:19 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) said:

> Hvorfor er programmet fjernet???

Ved ikke?? Men ville gerne downloade 1.0.1. men de steder hvor den lå
før er den erstattet af 1.0.3.h..