Intel Macs kan boote fra USB diske!
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 09-07-06 08:07

Hej alle,

Jeg ved ikke, om dette *har* været oppe at vende før, her i gruppen, men
hvis ikke, er det bestemt en lille revolution :)

Ifølge denne artikel:

http://www.tuaw.com/2006/02/08/intel-macs-can-boot-from-usb-drives/

kan de nye Intel Macs boote fra USB diske.

Jeg har tænkt mig at prøve det senere på dagen, når jeg får tid, men
måske er der allerede nogen der har prøvet?

Jeg går ud fra, men skal vælge "GUID Partition Table/Partitions Tabel" i

Disk Utility/Diskværktøj -> [DIN DISK] -> Partition ->
Options/Indstillinger

for at få det til at virke.

Jeg vidste det i hvert fald ikke, man har altid sagt at det *ikke* kunne
lade sig gøre, at boote en Mac via USB, men det er altså - åbenbart - nu
muligt med Intel Macs.

Kig i øvrigt kommentarerne under artiklen ovenfor, der er snak om et OS
X sytem på en iPod Nano eller Shuffle, og for nu at bruge et udtryk fra
mine teenage år i firserne, så vil jeg mene at "Det ku' ejjermame vær'
HYL !"

Hilsen Thomas

.... nå, tilbage til 80'erne ... singing "Ain't nothin' gonna break-a my
stride, ain't nothin' gonna slow me down, oh no, I've got to keep-a
moovin' ...