AppleWorks.
Fra : Henrik

Dato : 07-07-06 13:31

Hej NGer

Da jeg købte min iBook var AppleWorks med, og det er jeg blevet vældig glad
for, simpelt og let at brug. Nu har jeg fået en my Mac Mini og der er det
ikke incl. så jeg ville ud og købet det. På Apples dk shop vil de have 769,-
spir for det.... På US siden koster det 79 $ hvilket er 462,- nu leder jeg
så efter et sted hvor jeg kan købe det online, og downloade det, frem for at
få det sendt med efterfølgende toll etc.

Er der nogle her der ved hvor man kan købe og downloade det, til en iorden
pris.

Hilsen Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-07-06 16:11

Hej Henrik

Henrik wrote:
> [...]
> så efter et sted hvor jeg kan købe det online, og downloade det, frem for at
> få det sendt med efterfølgende toll etc.

Jeg har aldrig set webstores, hvor man kunne downloade AWKS. - Du skal
også lige være opmærksom på, at hvis det sted, du har set den til de
$79, har en webshop inden for EU, så vil der automatisk blive tillagt
det pågældende EU lands moms, så prisen vil godt kunne blive fra 14%-22%
højere.

> Er der nogle her der ved hvor man kan købe og downloade det, til en iorden
> pris.

Har du stadig den originale disk fra din iBook? Så brug blot den til at
installere AWKS 6.x med på din Mini. AWKS ligger som en selvstændig
installer package. Serienummeret følgr AWKS og ikke maskinen.

Hvis den version, du har på iBook diskene, er en dansk version, skal du
ind på Apples hjemmesider og finde de seneste opdateringer, så den
kommer op på ver. 6.2.9. Hvis det er en ver. 6.2.0, 6.2.1, du har på
CD'en, skal du både have opdaterinerne ver. 6.2.4 og 6.2.9. 6.2.9 kræver
min. 6.2.4 for at kunne opdatere.

Kan du ikke finde dem, så har jeg dem liggende både i DK, IE og US. -
Jeg kan nemlig heller ikke umiddelbart længere finde opdateringerne, -
de ligger ikke dér, hvor man skulle forvente det...

De fylder ret meget - ca. 9mb + 12mb, så hvis du vil have dem fra mig,
skal din mailbox kunne tage min. 25mb.

mvh. Erik Richrd

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 07-07-06 16:31

On 2006-07-07 17:11:03 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> de ligger ikke dér, hvor man skulle forvente det...
>
> De fylder ret meget - ca. 9mb + 12mb, så hvis du vil have dem fra mig,

Hej Richard.

Det har jeg så jeg vil fluks installere det, tak for hjælpen.

MVH

Henrik

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-07-06 16:21

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Er der nogle her der ved hvor man kan købe og downloade det, til en iorden
> pris.

Ja, det må være frygteligt irriterende, at skulle bidrage med afgifter,
som er vedtaget på demokratisk vis, til et samfund hvor man selv nyder
godt af dem.

Du forventer så hverken software eller support på dansk-

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Henrik

Dato : 07-07-06 16:29

On 2006-07-07 17:20:47 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:
> [...]
> godt af dem.
>
> Du forventer så hverken software eller support på dansk-

Rolig nu, jeg bidrager gerne men derfor behøver man jo ikke pr.
automatik bare åbne pungen? eller hvad?? Hvad angår support har jeg
endnu ikke oplevet at have brug for den.
Men hvis du mener 300 dkk er en fair ekstra pris for at kunne ringe til
en svensker så!!!!!

og 300 kr er vist ikke bare dansk moms.