Har ikke premission til at tømme min papir~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 01-07-06 05:02

Hej,

Jeg er helt ny på mac, valgte for små 14 dages tid siden at skifte min
ellers højt elskede IBM T41 (SuSE 10.0) ud med en Mac - for at få lidt
mere eye-candy out-of-the-box.

Det har jeg fået - men nu har jeg problemer med at slette min papir-kurv.
Den siger jeg ikke har premission til indholdet.

Jeg har forsøgt at lave en repair under disk-util af premission, den
fikser en masser (og gør det igen og igen og igen hvis jeg prøver flere
gangen) men uanset hvad, kan jeg ikke tømme min papirkurv.
Der ligger "et par" GB i den så det er jo lidt spild-plads må man sige...

Nogle ideer?

/Thomas
MacBook ejer :)

Fra : Jesper

Dato : 02-07-06 07:48

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
> gangen) men uanset hvad, kan jeg ikke tømme min papirkurv.
> Der ligger "et par" GB i den så det er jo lidt spild-plads må man sige...

Du skal en lille tur om terminalen , den ligger under Programmer ->
Hjælpeprogrammer:

cd .Trash<retur>
sudo chown ditkortebrugernavn -R*<retur>
sudo chmod 777 -R *<retur>
sudo chflags nouchg -R *<retur>

Så kan du tømme papirkurven!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 01-07-06 23:47

Tak for det Jesper, jeg havde ikke lige luret at min trash lå der :)

et cd .Tracs <enter>
sudo rm -rf * <enter>

havde også gjort det :)

/Thomas

Fra : tom

Dato : 02-07-06 12:20

On 2006-07-02 08:47:40 +0200, spambuster@users.toughguy.net (Jesper) said:

> Du skal en lille tur om terminalen , den ligger under Programmer ->
> Hjælpeprogrammer:
>
> cd .Trash<retur>
> sudo chown ditkortebrugernavn -R*<retur>
> sudo chmod 777 -R *<retur>
> sudo chflags nouchg -R *<retur>
>
> Så kan du tømme papirkurven!

Der findes også software der kan gøre det.
Led lidt i google og du vil finde.
Det behøves jo slet ikke være så svært.
Tom

Det er tit ofte tilfældet at man kan slette efter en genstart.
Eventuelt kan man tage strømen helt fra både batteri og strøm.
Efter start plejer maskinen af have glemt at man ikke må?!
Tom

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-06 22:16

tom <spam@bam.dk> wrote:

> Det er tit ofte tilfældet at man kan slette efter en genstart.
> Eventuelt kan man tage strømen helt fra både batteri og strøm.
> Efter start plejer maskinen af have glemt at man ikke må?!

Det du beskriver er skyldes ikke rettighedre, men at den fil du
forsøgte at slette er åben.