Martin <none@nospam.dk> writes:
> Helt sikkert et hardware problem, men dækker apples reklamationsret?
>
> Er der andre for hvem det er lykkedes at få apple til at reparere
> computeren, iden for de 2 års reklamationsret?
Hvor har du købt maskinen?
Du har købt den som forbrugerkøb og ikke til et firma eller lignende?
Vil du gøre brug af din reklamationsret skal du kontakte sælger. Hvis
du har købt maskinen hos Apples webbutik, så skal du sikre dig at du
kommer til at tale med de rigtige - det vil sige gør det klart at du
ringer til dem som sælger og ikke som producent.
Hvis du har købt maskinen hos en forhandler er det ham du skal
kontakte.
Og så skal du ikke lade dig spise af med ordet "garanti", du skal
langsomt og tydeligt sige "reklamationsret i henhold til
købeloven". Hvis du ikke har haft åbnet maskinen, ikke har anvendt en
uautoriseret strømforsyning og ikke har grund til at tro at du har
brugt den ved for høj spænding i stikkontakten, så har du i første
omgang løftet din del af bevisbyrden for at det er en mangel der skal
håndteres efter reklamationsretten.
Jeg ved ikke hvor 70102007-telefonnummeres kommer fra. Men det nummer
der står på AppleStore og deres handelsbetingelser er 80240835/80200048
--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell
http://hacking.dk | forever
| -- The Dead Past