EyeTV installation - HJÆLP!!!
Fra : Marianne

Dato : 26-06-06 16:55

Hej

Jeg har - efter råd her i gruppen - købt et stks eyeTV fra miglia.

Det første, jeg læser i brusanvisninge er, at man bør have OSX10.4.5 - og
jeg har 10.3.9.
Nå, men det kan jo opgraderes for en pæn slat kr. oveni (eller kan det, når
man har en Ibook G4 med 256 MB?).

På æsken står 'system requirements' som MAC with USB 2.0, PowerPC G4/500,
MAC OS X 10.4.

Men så selve dimserne, der skal i. USB'en kan jeg godt finde, men selve
antennen? Den har et antennelignende stik, som jeg absolut ikke kan se, hvor
jeg skal gøre af.

Duer en ibook og eyeTV bare ikke sammen????

mvh
Marianne

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-06-06 18:16

Marianne <handel@lundbak.dk> wrote:

> [...]
> jeg har 10.3.9.
> Nå, men det kan jo opgraderes for en pæn slat kr. oveni (eller kan det, når

på cd'en ligger en version til brug for 10.3.9. Se Extras.

> Men så selve dimserne, der skal i. USB'en kan jeg godt finde, men selve
> antennen? Den har et antennelignende stik, som jeg absolut ikke kan se, hvor
> jeg skal gøre af.

Har du købt MiniTV for DDT så er der vedlagt en antenne. Den isættes
adaptoren og forvandler et almindeligt antennestik til en miniudgave,
der passer til stikket på Migliadimsen.

> Duer en ibook og eyeTV bare ikke sammen????

Såfremt du har installeret EyeTV, og tilsluttet antennen, samt kørt
autoscan, så kan du ikke gøre meget mere. Har du ingen forbindelse har
du måske ikke gode antenneforhold.

Jeg bor på indre Østerbro, København, og kan ikke modtage digitalt tv
med Miglias miniTV for DDT løsning.

Næste skridt for mig er returnering eller finde en passiv stueantenne
der dur.

Flemming Rubini

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-06-06 18:26

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Jeg bor på indre Østerbro, København, og kan ikke modtage digitalt tv
> med Miglias miniTV for DDT løsning.

Det var da sært - jeg troede netop at de digitale signaler ville
afhjælpe kvalitetsproblemer i landets ydrerområder, hvordan kan det så
være et problem på Østerbro?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Marianne

Dato : 29-06-06 19:29

> Det var da sært - jeg troede netop at de digitale signaler ville
> afhjælpe kvalitetsproblemer i landets ydrerområder, hvordan kan det så
> være et problem på Østerbro?

Men det er det.

Se hvad Digi-TV skriver

"I en stor del af København er det ikke muligt at modtage DTT-signalet ved
hjælp af en stueantenne (og hermed heller ikke ved hjælp af den
"strikkepind" din USB-modtager er udstyret med). Der arbejdes ihærdigt med
at skaffe tilladelse til at opsætte en hjælpesender i dette omnråde, men
hvornår det vil være en realitetet, er fortsat usikkert. Indtil da skal du
derfor formentlig have adgang til en udendørs antenne (eller bo højt oppe -
og i så fald kan du muligvis nøjes med en digital stueantenne)."

Løsningen er at skaffe en antenne med forstærker - hvilket jeg har gjort -
og nu forsøger jeg så at få dét til at virke

mvh
marianne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-06-06 21:27

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Det var da sært - jeg troede netop at de digitale signaler ville
> afhjælpe kvalitetsproblemer i landets ydrerområder, hvordan kan det så
> være et problem på Østerbro?

digiTV sendes kun fra UHF sendemasterne der bruges til at sende TV2,
dem er der færre af end VHF antenner. Hvor jeg bor kan jeg under ingen
omstændigheder modtage et analogt TV2 på en stueantenne, men jeg kan
godt få et brugbart digiTV signal.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-06-06 07:03

> [...]
> dem er der færre af end VHF antenner. Hvor jeg bor kan jeg under ingen
> omstændigheder modtage et analogt TV2 på en stueantenne, men jeg kan

Aha - jeg har nemlig ikke hørt at det er et problem i vores område, men
dér er TV2 også det stærkeste luftbårne signal.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-06-06 21:23

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Jeg bor på indre Østerbro, København, og kan ikke modtage digitalt tv
> med Miglias miniTV for DDT løsning.

Jeg har same problem i Brønshøj (i bæltet lige under bellahøj der
skulle være no-go mht. UHF stueantenner). Heldigvis er der en fiks
lille sugekop/magnet på antennen,l så man kan sætte den op i vinduet.
Når den sidder der har jeg ok signal.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-06-06 01:46

> [...]
> skulle være no-go mht. UHF stueantenner). Heldigvis er der en fiks
> lille sugekop/magnet på antennen,l så man kan sætte den op i vinduet.

holder jeg den medfølgende Migliaantenne mod vest og en snert mod syd,
kan jeg modtage flg:

25 Axcess TV
30 Nickelodeon
40 VH-1
42 The Voice
55 Aftonbladet TV
81 Kanal Lokal Skåne

De to sidstnævnte har jeg rent faktisk set, de andre havde pause eller
lign. Imponerende kvalitet. Men ingen dansk TV.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-06-06 18:49

> [...]
>
> De to sidstnævnte har jeg rent faktisk set, de andre havde pause eller
> lign. Imponerende kvalitet. Men ingen dansk TV.

og nu har jeg afprøvet en aktiv stueantenne uden at få danske kanaler.
Både på loft og på 4. sal. (Digiality DA 1200, som jeg har fået lov at
returnere; HiFi-klubben Østerbrogade, 2100 Ø.)

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-09-06 18:24

> [...]

> Både på loft og på 4. sal. (Digiality DA 1200, som jeg har fået lov at
> returnere; HiFi-klubben Østerbrogade, 2100 Ø.)

Digiality DA-5000 (aktiv, udendørs) virker når den stikkes ud af vinduet
på 4. sal.

<http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/TV-tilbehoer/DIGIALIT
Y_DA_5000_DVB-T_antenne_Graa.htm>

400,- kr.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-06 12:01

> [...]

> De to sidstnævnte har jeg rent faktisk set, de andre havde pause eller
> lign. Imponerende kvalitet. Men ingen dansk TV.

Prøv at vende den imod Hillreød, eller deromkring. Så skulle du have
større chance for at fange Tv2 senderen.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-06-06 18:28

Marianne <handel@lundbak.dk> wrote:
> På æsken står 'system requirements' som MAC with USB 2.0, PowerPC G4/500,
> MAC OS X 10.4.

Kravet om USB2 har afholdt mig fra at købe en.
Din (og min) Mac har ikke USB2.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Marianne

Dato : 27-06-06 08:22

> Kravet om USB2 har afholdt mig fra at købe en.
> Din (og min) Mac har ikke USB2.

Hej

På Mediamac har jeg læst følgende:

"Du kan sagtens købe USB2 kort fra flere forskellige producenter til din G4.
Nemmest er det dog at købe et Firewire kabel, en dock, eller en adapter til
din iPod. Prisen starter ved 149 kr for det almindelige iPod Dock Connector
to FireWire Cable."

Det vil jeg da prøve .....

mvh
marianne

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-06 10:34

> [...]

> din iPod. Prisen starter ved 149 kr for det almindelige iPod Dock Connector

Og hvad vil du opnå med det? Du skal jo ikke forbinde en iPod til din
iBook. (Hvor gammel er din ibook iøvrigt?)

--
Mvh Martin

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 29-06-06 09:55

On 2006-06-26 19:27:37 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Kravet om USB2 har afholdt mig fra at købe en.
> Din (og min) Mac har ikke USB2.
>
> /Preben

Har alle iBook G4 da ikke USB2? Min første mac (en ibook G4 800Mhz 12")
havde da!

/Daniel

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-06-06 10:34

Daniel Nielsen - djn@daimi.au.dk on 29/06/06 10:55 wrote:

> Har alle iBook G4 da ikke USB2? Min første mac (en ibook G4 800Mhz 12")
> havde da!

Det mener jeg bestemt også de har...
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-06-06 17:59

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> Har alle iBook G4 da ikke USB2? Min første mac (en ibook G4 800Mhz 12")
> havde da!

Ups. Overså, at hun havde en G4 iBook.

/Preben
--