Den umulige trekant: D-link, OSX og FTP???
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-06-06 22:35

Situation:
Jeg har en FTP-server kørende på en OSX-maskine (Mac OS 10.4.6). Med en
Netgear router kan jeg nå serveren udefra uden problemer. Jeg kan
ligeledes nå serveren fra det interne netværk.
Jeg vil gerne skifte den ud med en d-link router.

Fejlbeskrivelse:
Jeg har sat FTP op på en d-link router bl.a. med vejledning fra DTPs
support, så vi var sikre på at jeg gjorde det rigtige. Opkald udefra
bliver registreret på FTP-serveren, men tingene foregår ualmindeligt
langsomt og indholdet dukker aldrig op på klientens vindue.

Andre porte virker uden problemer. Herunder HTTP og Appletalk. Ligesom
udgående virker helt uproblematisk.

Der er forsøgt med:
- forskellige destinationer, hhv kabel-modem og ADSL, ganske vidst med
TDC som backbone begge steder.
- forskellige computere som servere med hhv. OS 10.3.9 og 10.4.6 på
- forskellige d-link enheder: DI-604, DI-524 og DI-624
- forskellige opkoblingsmetoder med og uden passive, samt af d-links
support via dos-prompt

Jeg er rendt ud for idéer, så hvis nogen har en løsning vil det være
fedt.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-06-06 22:45

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Opkald udefra
> bliver registreret på FTP-serveren, men tingene foregår ualmindeligt
> langsomt og indholdet dukker aldrig op på klientens vindue.

Ovenstående er det nøjagtige symptom på, at passive/aktive mode er sat
forkert. Er det checket/dobbeltchecket?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-06-06 18:32

> Ovenstående er det nøjagtige symptom på, at passive/aktive mode er sat
> forkert. Er det checket/dobbeltchecket?
>
> /Preben

Interessant! Aktiv/passiv mode skal vel stilles i FTP-programmet på
Mac'en. Jeg bruger OSX indbyggede og styrer den med pureFTP.

I pureFTP kan jeg ikke finde nogene parametre, som jeg kan stille på
m.h.t. aktiv/passiv.

På den anden side, virker programmet - ellers ville jeg ikke kunne gøre
det samme internt og gennem en Netgear router.

Kan indstillinger i routeren forpurre FTP-snakken?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-06-06 18:50

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Kan indstillinger i routeren forpurre FTP-snakken?

Kan faktisk ikke huske ret meget om FTP-opsætningerne længere.
Længe siden jeg har rodet med det.

Det var dog "standard-problemet" og svaret som supporter førhen
var derfor også at forsøge med den modsatte indstilling i FTP-klienten.

Prøv evt. det!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-06-06 18:26

> [...]
>
> Det var dog "standard-problemet" og svaret som supporter førhen
> var derfor også at forsøge med den modsatte indstilling i FTP-klienten.

Ja - det har jeg forsøgt.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk