diktafon ?
Fra : Michael Holm

Dato : 23-06-06 23:37

nogen der kan anbefale en god diktafon som snakker sammen med en mac (os
x)
min svigerinde havde kigget på en olympus ws-100 men den optager kun i
wma :(
Det skulle gerne kunne bruges i itunes/imovie (i imovie kan man nemt
markere vigtige passager af den optagede tale)

De nye ipod video findes der endnu ikke noget optage tilbehør til (det
gør der til de gamle ipod'er)
men det ville også være en lidt dyr løsning..
Skal helst være under 1000 kr. :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Enslev

Dato : 25-06-06 13:03

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> De nye ipod video findes der endnu ikke noget optage tilbehør til (det
> gør der til de gamle ipod'er)
> men det ville også være en lidt dyr løsning..
> Skal helst være under 1000 kr. :)

Det skulle være muligt at finde en brugt 3 ell 4 generations ipod med
mikrofon til max 1000 kr. En fin løsning jeg selv bruger, hvis du ikke
snakker hifi eller stereo.
Bl.a kan man høre hd spinne op, når den gemmer ind i mellem (ca hver 5.
minut)

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Brian S

Dato : 25-06-06 19:35

Michael Holm skrev:

> nogen der kan anbefale en god diktafon som snakker sammen med en mac (os
> x)

Beklager, hvis jeg er helt på vildspor, men har du overvejet en USB
mikrofon, som du kan tilslutte direkte til din Mac? Jeg har selv brug
for at optage interviews, og jeg valgte løsningen med de nye
mikrofoner (se f.eks. Samson C01U hos www.aage.com). Den fungerer fint,
og koster mindre end en tusse.