Abiword, enchant mv
Fra : freddy

Dato : 19-06-06 08:58

Sidder og prøver på at få dansk stavekontrol på abiword OSX-10.4.6
Andre programmer bruger aspell og det virker fint - men abiword kan ikke
finde aspell.

Fandt så ud af at jeg måske skulle bruge programmet enchant for at få
det til at spille...

Hvordan finder jeg ud af om det er ispell, aspell eller enchant abiword
er compileret til at virke med?

Findes der en trin for trin beskrivelse til at få stavekontrol til at
virke med mac ?

Er det i det hele taget muligt uden at man skal til at compilere
programmerne om ?

på forhånd tak
freddy

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-06-06 16:36

freddy <fred.philmon@mobilixnet.dk> wrote:

> Hvordan finder jeg ud af om det er ispell, aspell eller enchant abiword
> er compileret til at virke med?

Åbn den medfølgende readme.html (på disk imaget) og gå til punktet
"Dictionaries" i venstre menu. Her er links til ordbøger og
installations instrukser.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-06-06 16:59

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Åbn den medfølgende readme.html (på disk imaget) og gå til punktet
> "Dictionaries" i venstre menu. Her er links til ordbøger og
> installations instrukser.

Bemærk også Abiwords brug af templates til at styre hvilken ordbog der
sættes op som default. Læs mere i readme filen.

--
Mvh Martin

Fra : freddy

Dato : 22-06-06 08:26

Martin Bredthauer wrote:

> Bemærk også Abiwords brug af templates til at styre hvilken ordbog der
> sættes op som default. Læs mere i readme filen.

Tak - det virkede

freddy