Støj ved overførsel over netværk?
Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 15-06-06 13:53

Når jeg overfører filer fra min Mac mini til min Macbook over vores
trådløse Linksys-netværk, kan jeg, hvis højttalerne til Mac minien er
tændte, høre støj. Det lyder som en svag, vedvarende skratten. Den
forsvinder så snart jeg slukker højttalerne.

Det undrer mig bare, at der kommer sådan en lyd, for den er der ikke når
jeg bare flytter filer rundt på minien.

Og så noget helt andet: Når jeg trykker på Finder-ikonet i Dock'en på
min mini, åbner den et nyt Finder-vindue med start i min brugermappe.
Når jeg gør det samme på min Macbook, skifter den til Finder, men åbner
ikke noget vindue, før jeg trykker Æble-Shift-N.
Hvorfor?

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-06 06:24

On 2006-06-15 14:53:05 +0200, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh
[2740]) said:

> [...]
> forsvinder så snart jeg slukker højttalerne.
>
> Det undrer mig bare, at der kommer sådan en lyd, for den er der ikke når

Det er vel bare det trådløse netværk, der "går i" højttaleren. Vi kan
også høre det trådløse netværk i højttalerne til børnenes Mac mini,
hvis højttaleren står lige op ad computeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 18-06-06 10:23

> Det er vel bare det trådløse netværk, der "går i" højttaleren. Vi kan
> også høre det trådløse netværk i højttalerne til børnenes Mac mini,
> hvis højttaleren står lige op ad computeren.

Jo, det kan det vel godt være. Men netværket kører bare altid, og der er
ingen støj, når jeg downloader fra nettet. Kun ved direkte overførsel på
ethernet..