Parallels Desktop til MacIntel
Fra : Jesper

Dato : 10-06-06 19:33

Jeg har netop installeret Parallels Desktop (http://www.parallels.com/)
virtualiseringssystem til MacIntel på min MacBook Pro med Windows XP.
Det er yderst enkelt: Lad PD oprette et standard virtualt drev på 8000
MB med 192 MB RAM til Win XP, sæt XP i drevet, så vil den selv starte,
følg instrukserne, så bliver den installeret. Fra Menuen VM vælger man
Install Parallels Tools. Et værktøj som lægger sig med genvej på XPs
skrivebord, derigennem kan man komme til delte mapper. Internetdeling
fungerer bare, uanset om jeg er på ethernet eller Airport, så finder XP
selv min internetforbindelse. Mit Bluetooth tastatur og min alm mus
genkendes og kan bruges uden problemer..lige bortset fra at jeg ikke kan
finde @. Der har jeg skrevet et snabel-a i et tekstdokument som jeg har
hevet ind på XPs skrivebord via delt mappe. Derfra kopiere jeg det
derhen hvor jeg skal bruge det. Jeg har også haft nogle problemer med at
gå fra fullscreen til konsolmode.
PD kører hurtigt, det er som at have en rigtig PC. Der er en gratis 30
dages testversion man kan downloade og få emailet en activation key til.
Ellers er den ikke voldsomt dyr: $40 i introduktionsperioden.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-06-06 00:36

Hej Jesper

Jesper wrote:
> [...]
> skrivebord, derigennem kan man komme til delte mapper. Internetdeling
> fungerer bare, uanset om jeg er på ethernet eller Airport, så finder XP

De - allerede små erfaringer, du har haft, bestyrker mig i, at det
næste, jeg skal have investert i, må blive en MacBook, så jeg kan bruge
alle de forskellige PC baserede værktøjer, der findes til både blinde og
svagtseende.

Samtidig siger det mig også, at nu har diverse kommuner, amter/regioner
og blindevæsener ikke længer grund til at fravælge Mac som hjælpemiddel
for netop blinde og svagtseende, - især til den gruppe af svagtseende,
der hidtil - eller førhen - har brugt Mac pga. de fordele ved
forstørrelsessystemer, der jo findes i Mac systemerne.

> [...]
> finde @. Der har jeg skrevet et snabel-a i et tekstdokument som jeg har
> hevet ind på XPs skrivebord via delt mappe. Derfra kopiere jeg det

Er dit tastatur/mus fra Apple? - så er det muligt, du skal ind i Windows
systemets keyboard og ændre på noget dér. Jeg véd ikke, hvor let det er
i XP, men i Win98 er det rimelig let at ændre ved at bruge NotePad og
åbne keyboard filen og flytte koden i rækken, så den fx. stemmer med et
Apple ISO tastatur. Jeg brugte den metode i Softwindows 4.0 med hhv.
Win95 og senere Win98sr2. I Softwindows 98 v.5.09 er det ikke nødvendig.
Her er der en kommando i menuen, der ændrer til Windows layout istedet
for Mac...

Hvis dit tastatur er fx. et Logitech system, så bør du installere
LogiTechs software til tastatur og mus på XP. Selvom MS påstår, at det
ikke er nødvendig, så _er_ det nødvendig til nogle bestemte taster, og
især hvis det er et af de store multimediasæt fra LogiTech, er ikke alle
tasterne understøttede i XP.

> [...]
> dages testversion man kan downloade og få emailet en activation key til.
> Ellers er den ikke voldsomt dyr: $40 i introduktionsperioden.

Ja mon ikke! - Det er væsentlig billigere end end VPC - selv en VPC uden
en Windows licens...

Nå, men der skal regnes - trækkes fra og lægges sammen, så jeg kan finde
ud af, hvordan det kan komme til at hænge sammen... - Om ikke andet, så
kan en MacBook blive en god 'læsemaskine'.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-06-06 08:57

> Jeg har netop installeret Parallels Desktop (http://www.parallels.com/)
> virtualiseringssystem til MacIntel på min MacBook Pro med Windows XP.

Så mangler du bare at sætte den op som "smackbook (pro)" når der skal
skiftes OS miljø

http://blog.medallia.com/2006/05/smacbook_pro.html

http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw&search=

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-06-06 11:30

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> http://blog.medallia.com/2006/05/smacbook_pro.html

Det var sgu smart :)

Tak for dagens griner...

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-06 13:02

On 2006-06-11 12:30:20 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Det var sgu smart :)
>
> Tak for dagens griner...

Jeg kan forestille mig, at det vil være interessant, hvis man bruger
computeren i toget. Skinnerne ligger jo ikke lige jævnt alle steder.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-06-06 15:37

> genkendes og kan bruges uden problemer..lige bortset fra at jeg ikke kan
> finde @. Der har jeg skrevet et snabel-a i et tekstdokument som jeg har

Prøv at taste control+alt+2.>

--
Mvh.