Forsikring på macbook, take two
Fra : Siemen Baader

Dato : 10-06-06 18:15

Ok - efter nogen konfereren med andre ejere af laptops af alle
fabrikater er jeg ret overbevist om at det er smart at købe en
forsikring med - gerne på fire år eller længere, hvis det findes. Tror
at jeg vil kunne leve med den macbook i lang tid og nøjes med at
udskifte batteriet en gang imellem.

Så spørgsmålet er nu: Hvor finder jeg en oversigt over de forskellge
edb-forsikringer man kan få? Har set på edbforsikring.dk, der kan man
godt købe en forsikring i 'løssalg', så jeg er ikke afhængig af at
skulle få den i fona.

Men jeg kunne godt tænke mig en oversigt i stil med dem som
forbrugerrådet (eller var det -styrelsen?) laver over priser på
mobiltelefoni. Findes det gemt et sted derude hvor jeg ikke ku finde det?

Ellers nogen erfaringer med gode forsikringsudbydere og -betingelser?

- Siemen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-06-06 09:08

"Siemen Baader" <sbaader@ruc.dk> wrote in message
> [...]
> den macbook i lang tid og nøjes med at udskifte batteriet en gang imellem.

En Bærbar i 4 år mener du det seriøst? Den vil jo være klar til teknisk
museum til den tid?

Kan være jeg har et forskruet forhold til levetid..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-06-06 10:28

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> writes:

> En Bærbar i 4 år mener du det seriøst? Den vil jo være klar til teknisk
> museum til den tid?

Pjat. Du har bare brugt PC'ere for meget.

> Kan være jeg har et forskruet forhold til levetid..

Ubetinget. Ejer du fx en bil?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-06 15:01

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Pjat. Du har bare brugt PC'ere for meget.

> Ubetinget. Ejer du fx en bil?

Ok skulle måske skrive elektronisk udstyrs levetid.. biler er længere..

Det gælder nu ikke kun pc'er gælder alt "legetøj" mobiler fjernsyn osv osv..
holder ikke 4 år inden det teknisk er dødt (for mig anyway)

Fra : Siemen Baader

Dato : 12-06-06 12:32

Flemming Lynggaard wrote:

> En Bærbar i 4 år mener du det seriøst? Den vil jo være klar til teknisk
> museum til den tid?

Ja, det gør jeg egentlig. Så gammel er min stationære også, og den kører
glimrende med linux.

> Kan være jeg har et forskruet forhold til levetid..

Hehe.. måske ;)

- Siemen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-06 15:01

> Ja, det gør jeg egentlig. Så gammel er min stationære også, og den kører
> glimrende med linux.

Jow jow men nu kan linux jo også køre i en kaffedåse bare den får fløde af
og til

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-06-06 15:38

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> writes:

> Jow jow men nu kan linux jo også køre i en kaffedåse bare den får fløde af
> og til

Du forveksler det med NetBSD.

Hvorfor hælder du iøvrigt fløde i en kaffedåse? Tror jeg har fundet
en mulig grund til at dine ting ikke holder så længe.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-06-06 10:29

> Du forveksler det med NetBSD.
>
> Hvorfor hælder du iøvrigt fløde i en kaffedåse? Tror jeg har fundet
> en mulig grund til at dine ting ikke holder så længe.

Ja beklager jeg er totalt uvidende omkring kaffe drikker det ikke og
betjener det tydeligvis forkert..