forsikring på macbook?
Fra : Siemen Baader

Dato : 09-06-06 11:27

Jeg overvejer at købe en MacBook og bryder mit hoved med om det ville
være en god idé at købe en treårs forsikring til. Egentlig har jeg
indtryk af at Mac (og for den sags skyld også IBM) er mere robuste end
mange andre bærbare, og det er en af grundene for mig til at vælge den.
På den anden side kender jeg flere (og ikke kun Dell-ejere) der har
tegnet forsikring på deres bærbare og haft god gavn af den når
mainboard, skærm eller dvd-drev døde på andet eller tredje år...

Jeg vil nok være meget forsigtig med computeren, men den skal med god
samvittighed kunne bruges som bærbar og tages med i toget, i rygsækken
på cykel og hvor man ellers ku få brug for den.

Nogen der har konkete erfaringer med bærbare mac og hvor skrøbelige de er?

Siemen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-06-06 12:36

"Siemen Baader" <sbaader@ruc.dk> wrote in message
> [...]
> cykel og hvor man ellers ku få brug for den.
>
> Nogen der har konkete erfaringer med bærbare mac og hvor skrøbelige de er?

Alle bærbare er skrøbelige, macbook'n tror jeg ikke er mere holdbar end ret
meget andet - IBM var i gamle dage idag laver IBM ikke bærbare mere..

Syntes det skal koste meget meget lidt hvis den kun dækker eet år, du har jo
en ret god dækning i købeloven i 24mdr..

Fra : Siemen Baader

Dato : 09-06-06 13:26

Flemming Lynggaard wrote:

> Alle bærbare er skrøbelige, macbook'n tror jeg ikke er mere holdbar end ret
> meget andet - IBM var i gamle dage idag laver IBM ikke bærbare mere..

nej, ved det godt. men lenovo har også en egen serie ud over det de har
overtaget fra ibm, og dem ved jeg ikke så meget (=endnu mindre) om mht
kvalitet og holdbarhed.

> Syntes det skal koste meget meget lidt hvis den kun dækker eet år, du har jo
> en ret god dækning i købeloven i 24mdr..

tja.. ca. 1300 for en forsikring hvor man selv skal aflevere i butikken
(altså ikke henteservice). Men så dækker den også hlændelige uheld...

siemen

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 09:52

Siemen Baader wrote:

> nej, ved det godt. men lenovo har også en egen serie ud over det de har
> overtaget fra ibm, og dem ved jeg ikke så meget (=endnu mindre) om mht
> kvalitet og holdbarhed.

Det skal så lige siges... det er de samme folk der laver den gamle IBM
serie, det er de samme fabrikker osv. så i virkelighedens verden er der
faktisk ikke sket så meget andet end navnet og at lenovo's produkt linie
er kommet ind. IBM som vi kender det fortsætter med at være IBM.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-06 13:05

> [...]

> på cykel og hvor man ellers ku få brug for den.
>
> Nogen der har konkete erfaringer med bærbare mac og hvor skrøbelige de er?

Altid forsikring til bærbare ... selv den bedst byggede bærbar kan ikke
holde til at du kører den over med din Toyota :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-06-06 17:05

http://www.panasonic.com/toughbook

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 19:21

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> http://www.panasonic.com/toughbook

Lyder absolut som et fornuftigt alternativ til den her Dell, som jeg
vil foreslå sysoppen når den er gået helt i gulvet.

Har du faktiske erfaringer med kræene?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-06-06 23:46

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes: