Logge på win server og printe
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-06-06 22:47

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp med hvordan jeg med min Macbook pro kan
printe via min skoles netværk... Win maskinerne starter jo' med at
"logge ind" på netværket. Men hvordan gør jeg med Mac'en?

Det er ingen problem at se navnet på netværker, jeg kan også se samtlige
maskiner på netværket. Jeg kan også indstille printeren til den rigtige
printer men når jeg prøver at printe får jeg en noget underlig fejl...

Nogen der har erfaring med mac i et pc-miljø?

--
Mvh Nicolai Brandt
Nu med Macbook pro

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 07-06-06 23:33

On 2006-06-07 23:46:35 +0200, spam@nicolaibrandt.dk (Nicolai Brandt) said:

> [...]
> printer men når jeg prøver at printe får jeg en noget underlig fejl...
>
> Nogen der har erfaring med mac i et pc-miljø?

Kan bare sige - jeg har samme problem på mit arbejde. Jeg kan fint nok
se netværksprinterne på min hospitalsafdeling. Men når jeg skriver ud,
så ender det med blanke sider eller sider med "volapyk". Det endda på
trods af, at jeg fra HPs hjemmeside har downloadet relevante MAC
printerdrivere.

Hjælp ønskes *S*

Hilsen Jesper Mehlsen

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 10-06-06 10:09

Jesper Mehlsen <j@FJERNDETTEmehlsen.com> wrote:

> [...]
> så ender det med blanke sider eller sider med "volapyk". Det endda på
> trods af, at jeg fra HPs hjemmeside har downloadet relevante MAC

Jeg tror simpelthen ikke det kan lade sig gøre. Min far har en Canon
MP730 stående, som jeg ville fortsætte med at bruge over netværk da jeg
købte Mac sidste år, men jeg kunne absolut ingen hjælp finde til at få
det til at fungere. Printere delt over Windows er vist et lidt mørkt
område i OS X.

Endte med at købe en iP5200R for en måneds tid siden, da jeg blev træt
af at overføre tingende til en usb stick, og printe dem fra en Windows
computer.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-06-06 15:14

Nicolai Brandt wrote:
> [...]
> underlig fejl...
>
> Nogen der har erfaring med mac i et pc-miljø?

Ja.

HP-laserJet 2300L på USB på Win-XP prof
Kan bruges af minimac og ibook.

Satte det bare til...

Leif

Fra : Søren

Dato : 11-06-06 11:21

On 10/06/06 16:14, in article 448ad3b7$0$15795$14726298@news.sunsite.dk,
"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

> Ja.
>
> HP-laserJet 2300L på USB på Win-XP prof
> Kan bruges af minimac og ibook.
>
> Satte det bare til...

HP LaserJet 6MP på en Windows XP-maskine.
Fungerede også med det samme på min iBook

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth