Hvordan får jeg video ind i en bærbar mac
Fra : tom

Dato : 07-06-06 18:34

Jeg ville gerne kunne se "video" på min bærbare 1,67 mac.
Det jeg leder efter er "en dims" der kan tage almindelig video enten
via et phono stik eller bnc, og så ellers ende inde i den bærbare.
I den forbindelse må jeg hellere nævne at det skal være 100% mobilt.
Så dimsen skal enten hente strøm fra egne batterier, eller fra f.eks
USB porten. Eller pmcia porten
Kvaliteten er absolut underordnet, da det blot handler om at kunne se
et videosignal, ( om det virker eller ej)
Så i princippet kunne jeg bruge et web kamera med "video ind" hvis
sådanne findes!?
Alle råd modtages med kyshånd..

Blot lige for at komme ind på dette, har jeg set et utal af bærbare DVD
afspillere, der har video ind.
Men da de alle koster 1-2000 kroner, tænkte jeg at det ville være meget
sjovere at købe et mac produkt, og så slæbe den bærbare mac med i
stedet for en kinesisk mustek ( dvd afspiller)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-06 21:40

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> sjovere at købe et mac produkt, og så slæbe den bærbare mac med i
> stedet for en kinesisk mustek ( dvd afspiller)

nu spørger jeg lige dumt .. hvad er video kilden ?

men du kan bruge denne:

http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv250

Den kan tage antenne, S-video, composite

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : tom

Dato : 07-06-06 22:01

On 2006-06-07 22:40:27 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> nu spørger jeg lige dumt .. hvad er video kilden ?
>
> men du kan bruge denne:
>
> http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv250
>
> Den kan tage antenne, S-video, composite
>
> /thomas

Kilden er denne
http://www.ikonoskop.com/acam/acc.asp
lidt nede af siden er der en:

Wireless video transmitter VS-1

Jeg ved ikke om den sender pal ud og jeg ved ikke om opløsingen er 625
linier eller 768x576
Omvendt kan jeg se på specs at den foreslåede box slet ikke er nogen dum ide..
får selvfølgeligt lidt "ekstra" med, men det gør da ikke noget..
kunne dog sagtens nøjes med en video "konverter", der tager et komposit
signal, med software, der kan "afspille" det den får ind.
Har ikke brug for at kunne optage, men - omvendt - det er jo heller
ikke så dumt at kunne..
tom

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-06 21:41

On 2006-06-07 22:40:27 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> nu spørger jeg lige dumt .. hvad er video kilden ?
>
> men du kan bruge denne:
>
> http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv250
>
> Den kan tage antenne, S-video, composite

Hvis det skal være bærbart, er en endnu mindre udgave vel bedre. Der er
henvisning til den fra den side, du henviser til ovenfor, men her er
det direkte link:

<http://www.miglia.com/products/video/tvmini/index.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-06 22:10

> Hvis det skal være bærbart, er en endnu mindre udgave vel bedre. Der er
> henvisning til den fra den side, du henviser til ovenfor, men her er
> [...]

Den er mindre, men den har ikke den breakout box som ElGato's har.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-06 22:58

On 2006-06-08 23:09:59 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Den er mindre, men den har ikke den breakout box som ElGato's har.

Hvad det så er for noget? Til gengæld sidder den pænt i USB-porten på
en bærbar.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : tom

Dato : 13-06-06 20:38

On 2006-06-08 23:57:49 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> Hvad det så er for noget? Til gengæld sidder den pænt i USB-porten på
> en bærbar.

Det jeg har brug for er blot at kunne se SD ( standart definition 625
@50 hz.. video på en mac
Eye tv 250, der kan tage video ind, og modtage analogt TV via RC stik (
det gamle TV system) er indtil videre mest interessant..
Det kan dog være at jeg ender med at gå efter en "proff" løsning, da
jeg formodentligt ender med at komme til at sidde at redigere det video
jeg tager ind, i final cut..
Der bliver spurgt til hvad det er for noget video jeg skal ahve ind..
Det er video fra en såkaldt video assist der sidder på et filmkamera..
Denne dims, viser - næsten - det samme som filmkameraet optager..
Derfor er det vigtig at kunne "se" hvad kameraet optager.
Kvalitetn er elendig, men det betyder ikke noget, da det der kommer på
filmen forhåbentligt ser bedre ud.
Det er bare vigtige at kunne "se hvad kameraet ser" på en mac..
Alternativet er at se det på en "bærbar" 16:9 skærm..
Evt skal jeg have begge dele..
Tom