Meget billig multifunktionsprinter i Netto
Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 08:56

Har lige været nede i Netto og købe en HP PSC 1510
multifunktionsprinter, den er Mac-kompatibel og kan printe, scanne,
fotokopiere og faxe og koster 350 kr.

Nu er de også udsolgt i min Netto på Dalstrøget, Vangede, så det gælder
om at skynde sig.

Systemkrav: G3 processor eller nyere, MacOS 9.1 eller nyere eller MacOS
X 10.1.5 eller nyere.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-06-06 17:02

> [...]
> om at skynde sig.
>
> Systemkrav: G3 processor eller nyere, MacOS 9.1 eller nyere eller MacOS

Godt tip! Husk blot, at du får hvad du betaler for!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 19:12

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Godt tip! Husk blot, at du får hvad du betaler for!
>
> Stig Leerbeck

Man skal ikke have så forfærdeligt meget, for at have fået valuta for
pengene, så det er jeg ikke så bange for!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-06-06 08:49

> Man skal ikke have så forfærdeligt meget, for at have fået valuta for
> pengene, så det er jeg ikke så bange for!

Du skal nok ikke lave ret mange print, førend prisen accellererer i
forbrugsstoffer, ligesom holdbarheden af sådan en næppe er voldsom.

Dem der tror at 350 kr er et "kup" er hamrende naive. Nogenlunde
svarende til de, der tror at det er billigt at købe en ny mobiltelefon
til 1 kr.

De store producenter tjener penge hele vejen rundt. De forærer intet
væk, men gør os over en bred kam afhængige af at købe deres ekstremt
dyre forbrugsstoffer.

Hvis dit behov er meget lille, d.v.s. ganske få print om ugen, kan det
hænde at det er et godt køb, hvis man ser bort fra kvaliteten. Ellers
ikke.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-06-06 09:08

> [...]

> Hvis dit behov er meget lille, d.v.s. ganske få print om ugen, kan det
> hænde at det er et godt køb, hvis man ser bort fra kvaliteten. Ellers

Mon ikke mn kan få refills eller no-name patroner til den? ( ellers
kommer det nok!).
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 09:36

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Mon ikke mn kan få refills eller no-name patroner til den? ( ellers
> kommer det nok!).

Det kan man. Edbpriser har.

Fra : Jesper

Dato : 08-06-06 10:25

> Det kan man. Edbpriser har.

Tænkte jeg nok!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-06 13:09

Hej Jesper

Jo, gennem www.inkclub.dk kan du få dem til under 130kr. pr stk.
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 09:36

stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) writes:

> Du skal nok ikke lave ret mange print, førend prisen accellererer i
> forbrugsstoffer, ligesom holdbarheden af sådan en næppe er voldsom.

Nejda. Men det er fornuftigt til prisen, og hvis man har så beskedent
et hjemmebehov som mig (primært udskrivning af kort til kørsel :) så
er det oplagt.

Desuden prøvede jeg lige at lave en kopi - det er lige så nemt som en
kopimaskine - jeg er meget tilfreds.

Men at de ikke lægger et USB-kabel med, er da ligesom at levere en bil
uden nøgle. Så er det lidt for pauvert.

> Hvis dit behov er meget lille, d.v.s. ganske få print om ugen, kan det
> hænde at det er et godt køb, hvis man ser bort fra kvaliteten. Ellers
> ikke.

Man behøver vel ikke en supertanker for at sejle i Frederiksberg Have.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-06 11:49

On 2006-06-08 10:35:43 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
> kopimaskine - jeg er meget tilfreds.
>
> Men at de ikke lægger et USB-kabel med, er da ligesom at levere en bil

Næ, men pga. konkurrencen er priserne barberet helt ned. Der er som
regel heller ikke kabel med til printerne til "normal" pris. Jeg mener
det er nogen tid siden, din printer var på tilbud. Du har sikkert fået
en model, der er på restlager. Netto lader som regel tilbudsvarerne
ligge, til de er solgt, selv om der går mange uger. Dengang havde Netto
et billigt USB-kabel til kr. 20,- eller deromkring. Endelig har mange
jo et USB-kabel liggende. Når man har haft computere i nogle år,
opbygger man jo et lille lager af den slags. Derfor har mange slet ikke
brug for kablet.

> Man behøver vel ikke en supertanker for at sejle i Frederiksberg Have.

Næ. Jeg printer heller ikke særlig meget. Der kan gå uger imellem, men
så er der en invitation eller en kørselsvejledning, der skal printes.
Så det er trods alt rart at have en printer stående. Da jeg fik
digitalt kamera troede jeg også, jeg skulle have papirkopier lavet med
jævne mellemrum. I dag kan jeg slet ikke se, hvad jeg skal bruge dem
til. Det er faktisk meget lettere at have tingene på computeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-07-06 12:41

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> [...]
> med jævne mellemrum. I dag kan jeg slet ikke se, hvad jeg skal bruge
> dem til. Det er faktisk meget lettere at have tingene på computeren.

Tjah, jeg er nu nået dertil at der faktisk er nogen jeg gerne vil se
på med jævne mellemrum, og så er det rart at skærmen kan bruges til
noget andet imens.

Jeg har købt noget blankt fotopapir at eksperimentere lidt med.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-06 13:08

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:

> Du skal nok ikke lave ret mange print, førend prisen accellererer i
> forbrugsstoffer, ligesom holdbarheden af sådan en næppe er voldsom.

Patronerne til PSC 1210/1217 og 1510/1517 er faktisk ret billige, og de
holder rigtig længe. - Dog skal det lige siges, at et sted, må der jo
spares, når de er så billige, så det sæt patroner, der følger med, er
faktisk kun 2/3 af det, der er i et købe-sæt...

PSC Series 15xx er normalt væsentlig dyrere, men de er ved at udgå, så
derfor den meget lave pris. HP gjorde en fejl, da de sendte både en 1510
og en 1517 på markedet med kun 120kr. i forskel. - 1517 har den fordel,
at den kan lave 'direct print' fra kamera eller kortlæser, hvilket 1510
ikke kan.

> Dem der tror at 350 kr er et "kup" er hamrende naive. Nogenlunde
> svarende til de, der tror at det er billigt at købe en ny mobiltelefon
> til 1 kr.

Det _er_ et kup! - Normalprisen på en PSC 1510 ligger og svinger mellem
695 og 949kr. - afhængig af, hvor store indkøb, du har foretaget. HPs
indkøbspolitik er jo, at des mere, du køber, des højere rabat får du som
detailforhandler. Rabatten kan udgøre helt op til 43% af engrosprisen...

Jeg har selv haft en af de mindre PSC 1110, og den lavede noget rigtig
godt arbejde, men desværre gik styreelektronikken på USB indgangen, og
jeg gad ikke ofre 550kr. for at få det repareret. - Scanner- og
kopidelen fungerede fint, og jeg kunne fint scanne til print eller
kopiere, så det er ikke dér problemerne ligger.

> De store producenter tjener penge hele vejen rundt. De forærer intet
> væk, men gør os over en bred kam afhængige af at købe deres ekstremt
> dyre forbrugsstoffer.

Selvfølgelig tjener de penge, - det gør du da også... Men patronerne til
PSC 11xx, 12xx, 15xx og 17xx er særdeles fordelagtige. Jeg købte 40ml
sort patron til 149kr. og combicolor 3x25ml til 198kr.. - Det vil jeg
ikke kalde dyrt. Og det er vel at mærke originale HP patroner....

En sort patron holder til ca. 550 sider med fuld tekst, og en farve til
ca. 75-80 sider i fotokvalitet og ca. 130-140 sider i blandet
tekst+grafik i medium setup.

> Hvis dit behov er meget lille, d.v.s. ganske få print om ugen, kan det
> hænde at det er et godt køb, hvis man ser bort fra kvaliteten. Ellers
> ikke.

350kr. for en 1510 _ER_ et særdeles godt køb. - Hvis jeg ikke lige havde
købt en 5740, ville jeg klart have købt en 1510 - især nu, hvor jeg
faktisk står og mangler en lille scanner...

Og kan du sige mig/os, hvor vi kan få en blækprinter, der er billigere
pr. side i samme kvalitet? - ikke fra Canon, Epson eller Lexmark...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-06-06 09:27

> [...]
>
> Og kan du sige mig/os, hvor vi kan få en blækprinter, der er billigere
> pr. side i samme kvalitet? - ikke fra Canon, Epson eller Lexmark...

Dine erfaringer med defekt printer stemmer helt overens med mine egne og
med mit udsagn om elendig kvalitet på billige printere.

Andre mærker som f.eks. Epson har jo også haft f.eks. 3200CX
multifunktionsprinter til et eller andet latterligt lavt tilbud da de
skulle af med resterne, men det er sgu også noget skrammel.

Den billigste jeg indtil dato har haft og den med relativt bedst
kvalitet er en Canon. De kan gøres til under 1000 kr og med et
almindeligt forbrug vil den tjene sig hjem på farvepatronerne (selv de
originale) sammenlignet med billigere printere.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 21:58

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) on onsdag 7. juni 2006 at 20:12
+0100 wrote:
>Man skal ikke have så forfærdeligt meget, for at have fået valuta for
>pengene, så det er jeg ikke så bange for!

Det er en glimrende lille printer, er let at have med at gøre og laver
nogle meget fine print. Til den pris er der tale om et lille kup.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-06 22:39

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> writes:

> Det er en glimrende lille printer, er let at have med at gøre og laver
> nogle meget fine print. Til den pris er der tale om et lille kup.

Jeg snuppede også en, og synes den laver pæne print - i hvertfald den
der testside. Det er lidt svært med andet, fordi der ikke var et
USB-kabel med - hvor fikst er det lige med en USB printer/scanner?? -
og jeg har ikke lige et ved hånden.

Det samlede indtryk er klart over middel - jeg synes dens
selvkalibrerngsrutine er ualmindelig nem at bruge.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-06-06 09:28

stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) on torsdag 8. juni 2006 at 9:49
+0100 wrote:
>Du skal nok ikke lave ret mange print, førend prisen accellererer i
>forbrugsstoffer, ligesom holdbarheden af sådan en næppe er voldsom.

Holdbarheden er ved jeg ikke. den vi har i huset står på datterens
værelse. Hun printer da glad og gerne. Fordelen ved mange HP printere er,
at det er muligt at få tredjeparts patroner. Og de af os der er så heldige
at bo tæt på tyskland, henter dem der til en betragtelig lavere pris

> [...]
>
>De store producenter tjener penge hele vejen rundt. De forærer intet
>væk, men gør os over en bred kam afhængige af at købe deres ekstremt

Selvfølgelig gør de det, men det gør sig jo også gældende for nye printere
- ikk?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311