Madonna i Horsens - en ultra kort anmeldel~
Fra : Peter Holm

Dato : 25-08-06 00:17

Madonna i Horsens - en ultra kort anmeldelse

Alt organisatorisk omkring koncerten synes at have forløbet perfekt.
Lyden var den bedste af mange koncerter jeg har været til - senest var lyden
til Depeche Mode i århus horibel!!
Stageshowet var helt unikt - havde man dog blot ståret så tæt på scenen, at
storskærmene ikke havde været eneste reele mulighed for at se noget. Dette
er så eneste anke - 85.000 er simpelthen for mange mennesker til een lille
scene. (ja den så lille ud fra min position - ca. midt i mængden.
4 ud af 5 stjerner herfra. Hvade man haft en plads tæt på scenen er der
ingen tvivl om, at 5 stjerner var på sin plads.
FLOT FLOT FLOT HORSENS! SUPER SUPER SEJT MADONNA!

Peter

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 01:27

Peter Holm wrote:

> [...]
>
> Alt organisatorisk omkring koncerten synes at have forløbet perfekt.
> Lyden var den bedste af mange koncerter jeg har været til - senest var lyden

Enig. Det forløb godt. Parken har meget at lære af Horsens, når det
kommer til god lyd. Vi kan være glade for, at det var Horsens og ikke
Parken, der løb med Madonna.

> [...]
> ingen tvivl om, at 5 stjerner var på sin plads.
> FLOT FLOT FLOT HORSENS! SUPER SUPER SEJT MADONNA!

Igen helt enig. Vi valgte at stå så langt nede, at vi stod en smule bag
de bagerste storskærme. Kom vi meget tættere på, stod man lidt for meget
som sild i tønde, og det gider vi ikke. Og herfra lignede det mest små
myrer oppe på scenen.

Det var helt bestemt et flot show og en god koncert. Og et lignende
antal stjerner herfra, både til Madonna og Horsens.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 01:56

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Det forløb godt. Parken har meget at lære af Horsens, når det kommer
> til god lyd. Vi kan være glade for, at det var Horsens og ikke Parken, der
> løb med Madonna.

Parken er ikke bygget til musik, det har Don Ø. bare ikke fundet ud af
endnu.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Holst

Dato : 26-08-06 08:30

Kim Larsen wrote:

> Parken er ikke bygget til musik, det har Don Ø. bare ikke fundet ud af
> endnu.

Det er rigtigt. Jeg har også altid talt for, at rædslen skulle rives
ned, og at der derefter skulle bygges et ordentligt koncertsted.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-08-06 06:45

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen tvivl om, at 5 stjerner var på sin plads.
> FLOT FLOT FLOT HORSENS! SUPER SUPER SEJT MADONNA!

Jeg er mest imponeret over hvor gnidningsløst det kørte (for os i hvert
fald) at komme til og fra koncerten. Det var noget helt andet en Jean
Michell Jarre i Vrå ...

Madonnas show var flot, men jeg savnede noget der ikke var indstuderet -
noget mere personligt fra Madonna. Der var ikke (som jeg oplevede det),
nogen kontakt eller flirten med publikum.
Der var ikke en finger at sætte på hendes show - det er måske det der gør
det upersonligt. På den måde, kunne jeg ligeså godt have sat det på DVD.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Bo

Dato : 25-08-06 09:26

Sang hun så ikke så falsk hele vejen igennem som i tv-klippet i nyhederne af
Like a Virgin?

Fra : Michael Lund

Dato : 25-08-06 10:05

"Bo" <nomail@please.com> skrev i en meddelelse
> Sang hun så ikke så falsk hele vejen igennem som i tv-klippet i nyhederne
> af
> Like a Virgin?

Ja, det var godtnok en skræmmende oplevelse at høre.

Mvh.
Mic.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 25-08-06 14:33

Det var et flot show - ingen tvivl om det - god lyd, omend hun sang
dårligere live end jeg havde troet... men ... min ærlige mening er godt nok
at det var FOR stort - for mange mennesker og et alt for stort område og
uden tvivl for små storskærme. Jeg var så priviligeret at skulle
fotografere, hvilket betød at jeg skulle tilbage til presseteltet som lå
uden for pladsen, med udstyr efter showet. Nuvel, men ufatteligt svært at
komme "sidst" til koncerten, kunne seriøst knapt se noget som helst klart på
scenen, og selv tingene på storskærmen var små. Kunne forestille mig at
Henrik Queistch (der fik en ordentlig medfart i et andet indlæg) må have
stået ca. samme sted.

Så konklusionen i min verden må være at Madonna havde hørt til et mindre
sted. Havde helt klart foretrukket to aftener i Parken eller tre i Forum
Horsens eller lign. ala Robbie Williams. Tør ikke tænke på hvor lidt de
mennesker der har stået allerbagerst midt for scenen må have kunnet se.

Trafikproblemet og det faktum at folk i bil først var ude på motorvejen syd
for Horsens kl. 3 (og der var endda også videre kø) er nok lidt for
off-topic til at jeg vil kommentere det her :)

Fotos kan iøvrigt ses på http://rosenauer.dk ...

/Martin Rosenauer

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-08-06 14:44

Problemet med storskærmene var primært, at de hang for lavt ! Man skulle jo
stadig stå på tæer for at se dem. Hvorfor i alverden havde man ikke hængt
dem højere op på højttalerstativerne? Der var der plads nok til det. Så
havde alle vi bagest haft en meget bedre oplevelse !
Preben

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-08-06 14:52

Hvordan kan i sige at det forløb godt når der til at starte med var 35 min.
forsinkelse på portenes åbning.
Mere end horrible priser på mad og drikke.
Forsinkelse på Paul Oakenfold og 25 min forsinjeklse på Madonnas start....
Og alt det her vel og mærke uden nogen form for information over lydanlæget.
Havde man nu fået lidt info om hvorfor.... så havde det nok været nemmere at
acceptere.

Jeg har derimod kun roser til både Oakenfold og Madonna.
Jeg fik gåsehud da jeg hørte Remixet af Sorry og så de billeder/videoer der
kørte på storskærmene.... Fuck det var godt.

Gik inden koncerten var helt færdig da jeg havde parkeret Horsens midtby og
gerne ville ud inden kaos brød løs.
Og det kom jeg.

Ralph.

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-08-06 15:12

Du rammer noget af det der også undrede os: 1: Hvad skete der egentlig med
denne discjockey? Var der nogen der hev ledningen ud af stikket lige
pludselig, for med èt blev der mørkt på scenen, midt i et nummer, eller
sådan virkede det ihvertfald for os et stykke nede.
2: Og derfor mistænkte vi tekniske problemer, måske med strømmen eller
andet, for nu gik der jo lang tid, hvor der ikke skete noget, ikke blev
forklaret noget, og lidt senere kom en del lys på scenen, men stadig ingen
action. Hvad foregik der mon?
3: Og skulle der ikke have været et eller flere ekstranumre? Det virkede -
igen på os, som kun kunne følge "stor"skærmene - som om efter Hung up
forsvandt hun jo, UDEN at sige det obligatoriske og forventede "thank You,
Denmark, goodnight" el.lign...bare væk. Som om der skulle komme mere. Men
nej. Måske var hun blevet sur over at hun faldt i sidste nummer på sin
catwalk og så havde fået nok af Danmark...? Vi gik ihvertfald fra stadion
med hovedet fuld af spørgsmålstegn...!?
Preben

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 15:22

___P.Sir wrote:

> [...]
> pludselig, for med èt blev der mørkt på scenen, midt i et nummer, eller
> sådan virkede det ihvertfald for os et stykke nede.

Det indtryk havde vi nu ikke.

> [...]
> forklaret noget, og lidt senere kom en del lys på scenen, men stadig ingen

Tjah ...

> [...]
> nej. Måske var hun blevet sur over at hun faldt i sidste nummer på sin
> catwalk og så havde fået nok af Danmark...? Vi gik ihvertfald fra stadion

Ærgeligt for jer. Vi gik glade og tilfredse hjem.

Men jeg søgte lige lidt efter en setliste fra andre shows og fandt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Confessions_Tour#Set_list

og den ligner da vist meget godt setlisten fra Horsens. Ingen ekstranumre.

Fra : Jan Holm

Dato : 27-08-06 12:40

1 - DJ'en stopper i rigtig go' tid for at opbygge noget buzz og tension.

2 - Kunne de tænkes at hun gik på 30 minutter "for sent" fordi der ikke
var mørkt nok kl 2100 ?

3 - Ekstra nummer, det er et råddent koncept og jeg er super glad for at
nogen endeligt gør op med den tåbelige opfindelse.

4 - Confessions produktionen er ikke lavet til 85000 på en forholdsvis
flad mark - og jeg kan godt forstå at det må ha' været røv at stå nede
i den bagerste del.

5 - Vi stod helt oppe i forreste afd. og havde en fantastisk koncert -
selvom
hovedparten af dem der stod omkring os var kommet for at se kamelen
og ikke for at holde en fest - det hindrede nu ikke os i at lave vores egen
fest oase.......

Mvh
Jan Holm

Fra : Holst

Dato : 27-08-06 12:47

Jan Holm wrote:

> 1 - DJ'en stopper i rigtig go' tid for at opbygge noget buzz og tension.
>
> 2 - Kunne de tænkes at hun gik på 30 minutter "for sent" fordi der ikke
> var mørkt nok kl 2100 ?

Man kan jo altid diskutere, hvad der er rettidigt. På hjemmesiden stod
der, at showet skulle starte kl. 21 og slutte kl. 23.30. Showet var
stort set færdig kl. 23.30. Og hendes show er jo så veltilrettelagt og
uden for meget nyt her og der, så var hun startet kl. 21.00, så havde
hun været færdig kl. 23.00 - og så havde folk jo nok brokket sig over,
at hun var sluttet for tidligt ...

> [...]
> hovedparten af dem der stod omkring os var kommet for at se kamelen
> og ikke for at holde en fest - det hindrede nu ikke os i at lave vores egen

Jeg stor ret langt tilbage, men havde et fint udsyn til en af de bageste
storskærme, som var kort foran mig. Samtidig havde jeg den fordel, at
jeg med mine 192 cm faktisk kunne se scenen, skønt alt deroppe jo var
myresmåt.

Men generelt er det nu mit indtryk, at folk havde en god aften. Efter
koncerten på vej gennem menneskemængden på vej mod bilen hørte man jo en
masse udtalelser fra forskellige folk. Jeg hørte udelukkende positive ting.

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 15:16

Ralph Køster wrote:

> Hvordan kan i sige at det forløb godt når der til at starte med var 35 min.
> forsinkelse på portenes åbning.
> Mere end horrible priser på mad og drikke.

Er de værre end andre steder?

> Forsinkelse på Paul Oakenfold og 25 min forsinjeklse på Madonnas start....

Plejer kunstnerne at gå på scenen på det præcist annoncerede tidspunkt?
Det synes jeg ikke.

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 15:13

rosenauer.dk wrote:

> Trafikproblemet og det faktum at folk i bil først var ude på motorvejen syd
> for Horsens kl. 3 (og der var endda også videre kø) er nok lidt for
> off-topic til at jeg vil kommentere det her :)

Enig. Men som man kan læse af artikler hist og her, så er de godt klar
over, at det var et problem, som de også vil forsøge at forbedre inden
Rolling Stones.

Men det har jo også lidt at gøre med, hvor hurtigt man kommer fra
koncertstedet og ned til bilen. Jeg havde ca. 170 km at køre hjem,
hvoraf de 90-100 km var på motorvej. Jeg var hjemme 2:20. Det, synes
jeg, var okay. Jeg havde frygtet, at jeg først var hjemme efter 3:30
Med 85.000 mennesker og anslået 16.000 biler må man forvente, at det
tager noget tid.

Til gengæld var jeg positivt overrasket over, hvor lidt folk skubbede og
maste, da vi skulle forlade koncertstedet. I Parken plejer der altid at
være nogle idioter, som maser helt vildt.

Fra : Rohde

Dato : 25-08-06 16:11

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Stageshowet var helt unikt - havde man dog blot ståret så tæt på scenen,
> at storskærmene ikke havde været eneste reele mulighed for at se noget.

Ja showet var flot, mens madonnas optræden virkede noget rutineproæget.
musikken og lyset var som det skulle være, men det var synd for showet at
hun absolut skulle have folk til at synge med, og ikke gav ekstranumre. Det
er synd for dem der stod længere væk, men vi fandt god plads foran
lydteltene, og kunne se alt hvad der foregik.

Surt at Paul Oakenfold blev afbrudt, og ikke fik lov til at give den gas. Og
vildt underligt at pausemusikken var så lav at man næsten ikke kunne høre
hvad der blev spillet. Det var dog fede gamle dansenumre, så de kunne
sagtens have fået ventetiden til at gå hurtigere hvis der var skruet op.

Det var ikke optimalt med 85.000 mennesker nej, men hvis det var den enste
chance for at få damen til landet er det okay. Det har hele tiden været
annonceret at der ville komme så mange, så folk har kunnet regne ud at det
ville være svært at se noget. Bare ærgerligt at storskærmene åbenbart ikke
var store nok.

Men en fed koncert, og ingen trafikale problemer der hvor vi var. Nederen
til dem der først kom afsted med om natten... I bund og grund er det jo
utroligt hvad vi gennemgår for at høre noget musik der lyder bedre hjemme på
anlægget, men mon ikke de fleste på forhånd har synes at det at skulle til
koncert med 84.999 andre har lokket lidt?

/Rohde

Fra : ___P.Sir

Dato : 26-08-06 10:51

folk har kunnet regne ud at det
> ville være svært at se noget. Bare ærgerligt at storskærmene åbenbart ikke
> var store nok.

Havde ikke været noget problem, hvis de var monteret højere op på
stativerne.
Kunne godt lidt at høre arrangørens forklaring på at de skulle hænge helt
nederst ? DET var direkte grunden til at mange tusinder ikke fik noget andet
end lyden ud af denne koncert. Og det kan man ikke være bekendt til den
billetpris, når det havde kunne løses så let !
Preben

Fra : ___P.Sir

Dato : 26-08-06 10:54

> Surt at Paul Oakenfold blev afbrudt, og ikke fik lov til at give den gas.

Nogen der har set nogen forklaring på HVORfor han blev afbrudt? Det kunne da
ikke være tidspres, da der jo gik hvad - en halv time derefter, før Madonna
kom på...??
Preben
(ikke at jeg havde noget imod at han blev afbrudt. Forstår ikke hvad en
discjockey har at gøre til en koncert. Kan man ikke bare sætte en cd på?)

Fra : Peter

Dato : 26-08-06 22:07

> Lyden var den bedste af mange koncerter jeg har været til - senest var lyden
> til Depeche Mode i århus horibel!!

Det forstår jeg, nå ja, ikke en lyd af. Jeg synes netop lyden i Århus
var den bedste Depeche lyd, jeg har oplevet i Danmark - og nu har jeg
set dem seks gange. Højt, præcist og uforvrænget. Jeg stod så også i
forreste indhegning - måske har det haft betydning for min oplevelse af
lydbilledet?

Mvh. Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 28-08-06 17:01

"Peter" <ihatespam@cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> seks gange. Højt, præcist og uforvrænget. Jeg stod så også i forreste
> indhegning - måske har det haft betydning for min oplevelse af

jeg tror netop, at ens placering betyder alt for lydkvaliteten. mange syntes
jo også lyden til madonna var meget dårlig.
peter