/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
DirectSound opfører sig underligt ved stop~
Fra : Jacob Jensen


Dato : 24-08-06 20:41

Hej

Jeg har lavet en lille wavefil-afspiller. Det kører fint. Lige indtil jeg
prøver at lave en pausefunktion. Hvis jeg kalder stop() og så play() igen på
min buffer så "hakker" lyden. Jeg kan ikke helt bestemme hvad det er der
sker.

Er der nogle der har ideer?

--
Jacob Jensen
E-mail: jacob@etlivmedsle.dk
Hjemmeside: www.etlivmedsle.dk




 
 
Jacob Jensen (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Jensen


Dato : 24-08-06 20:42

>Jeg kan ikke helt bestemme hvad det er der sker.

....men jeg kan tilføje at når det sker (og det er oftest) så starter lyden
lidt "senere" i musikken end dér hvor den blev stoppet.

Jacob



Rasmus Neckelmann (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 01-09-06 09:23

Jacob Jensen wrote:
> Jeg har lavet en lille wavefil-afspiller. Det kører fint. Lige indtil
> jeg prøver at lave en pausefunktion. Hvis jeg kalder stop() og så
> play() igen på min buffer så "hakker" lyden. Jeg kan ikke helt
> bestemme hvad det er der sker.
>
> Er der nogle der har ideer?

Hvis du bruger et primary buffer, så er DirectSound nødt til at sætte
play-cursoren til starten af bufferen når du kalder stop(), hvilket betyder
der kommer hakker i lyden medmindre du explicit sørger for at håndtere den
situation.
Prøv med et secondary buffer i stedet. Hvis du allerede bruger sådan et, så
ved jeg ikke hvad der er i vejen...

--
mvh Rasmus Neckelmann



Jacob Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Jensen


Dato : 01-09-06 15:15

> Prøv med et secondary buffer i stedet. Hvis du allerede bruger sådan et,
> så ved jeg ikke hvad der er i vejen...

Jeg bruger secondary buffer. Går jeg ud fra. Jeg er lidt ny i det her, men
jeg ville vel vide hvis jeg brugte primary buffer ikke?

Jacob



Rasmus Neckelmann (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 01-09-06 15:39

Jacob Jensen wrote:
> Jeg bruger secondary buffer. Går jeg ud fra. Jeg er lidt ny i det
> her, men jeg ville vel vide hvis jeg brugte primary buffer ikke?

Hmm okay ja. Har du prøvet at holde øje med play/write cursorne med
IDirectSoundBuffer8::GetCurrentPosition()?
Kunne være interessant at se om de laver nogle besynderlige hop.

--
mvh Rasmus Neckelmann




Jacob Jensen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Jensen


Dato : 02-09-06 13:49

> Hmm okay ja. Har du prøvet at holde øje med play/write cursorne med
> IDirectSoundBuffer8::GetCurrentPosition()?
> Kunne være interessant at se om de laver nogle besynderlige hop.

Næ, det kunne jeg da gøre. Sådan lige før og lige efter stop() eller
hvordan?

Jacob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste