Belgien
Fra : Erik

Dato : 24-08-06 09:18

Hej NG

Min kæreste og jeg påtænker en biltur til Belgien (Vi ved ikke så meget om
Belgien, andet end at de har god chokolade og godt øl, så det lyder som et
sted, der burde udforskes).

Vi kunne godt tænke os at se enten Gent eller Brugge - hvilken by er mest
spændende?

Bruxelles - gode råd til overnatning, hvor det er muligt at komme til i bil?
Nogen der kender nogle små listige steder, med smagsprøver på den gode øl
(og evt.chokoladen)?

Vi vil også gerne en tur til Ardennerne - er der steder vi absolut bør se?
Gode overnatningssteder til fair pris?

Vi har kigget lidt i nogle rejsebøger, men er lidt usikre på hvad vi bør
prioritere, så enhver hjælp er velkommen.

På forhånd tak!

Erik

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 24-08-06 12:31

"Erik" <quartus@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Belgien, andet end at de har god chokolade og godt øl, så det lyder som et

Pommes frites er iflg. belgierne også en belgisk opfindelse , derudover
er de glade for vafler.

> Vi kunne godt tænke os at se enten Gent eller Brugge - hvilken by er mest
> spændende?

For en håndfuld år siden var jeg på bilferie med et par venner, med
overnatning i Groningen, Amsterdam, og derefter 4 overnatninger i Brugge.
Turen hjem tog 7-8 timer i et hug. Brugge er en virkelig flot by. Bykernen
er ældgammel, byen blev ikke bombet under 2. verdenskrig. Der er kanaler og
brolagte gader. Man kan godt bruge mindst en dag+aften på at vade rundt i
byen og nyde det flotte sceneri og den fred og ro der er.

Mht. overnatning boede vi på et hostel, med fælles toilet og bad; det var
lige en tand for ulækkert, men ellers er der bunker af B&B. Prøv om i kan
finde noget nogenlunde i bymidten indenfor voldene.

Brugge er absolut et besøg værd ! Jeg har ikke været i Gent.

> Bruxelles - gode råd til overnatning, hvor det er muligt at komme til i
> bil? Nogen der kender nogle små listige steder, med smagsprøver på den
> gode øl (og evt.chokoladen)?

Som endagsudflugt tog vi toget fra Brugge til Bruxelles og retur igen om
aftenen, og undgik trafik- og parkeringskaos, og pebrede overnatninger i
Bruxelles.
I Brux. har de en af de sædvanlige rundtursbusser, der kører i konstant
rundfart fra banegården, og byen rundt, bla. stop ved atomium/minieuropa,
automobilmuseet, Kongens og EU's slotte og en masse andre steder. Vi gav
noget i retning af 150 kr. pr. næse for en heldagsbillet, så kunne vi stige
af og på som vi havde lyst til. Ellers er der selvfølgelig manneken pis, og
grand place mener jeg torvet i midtbyen hedder. + selvfølgelig bunker af
andre ting.

På en anden endagstur kørte vi i bil langs kysten ned til donkerque
http://maps.google.fr/maps?oi=eu_map&q=Dunkerque&hl=da Kedelig tur, bla. var
kystlinjen belagt med betonhoteller - men så havde vi til gengæld været i
Frankrig

mvh Erik

Fra : Per Thomsen

Dato : 24-08-06 13:01

Giv jer tid til en øl på Grande Plads i Bruxelles. Og ja, de laver
pragtfuldt øl.

Per

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-08-06 15:15

Belgien er et overset ferieland. Vi var i sommers en tur i Frankrig i to
uger og sluttede med en uge i Ardennerne. Her lejede vi et hus via
Novasol.dk til den rørende billige pris af 2800 kroner. Vi var Haut Fays
i Daverdisse, ikke langt fra Boullion og Dinat. Vidunderligt område med
masser af oplevelsesmuligheder, fra grotter til rumcenter, fra
gokart-racing til flodsejlads og selvfølgelig masser af den gode øl og den
mindst lige så gode chokolade.
Huset vi lejede var dette, så man kan få fornemmelse af forholdet mellem
pris og kvalitet:
http://www.novasol.dk/nov/208.nsf/0/resulthouse?opendocument=&A=&F=&QH1=bar608&QH2=&QH3=&QH4=&SD=01-7-2006&ED=08-7-2006&country=208
Dog lyver billederne, der er betydeligt mere lækkert end der ser ud til.
Vi tager helt sikkert omkring Belgien igen

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Erik

Dato : 31-08-06 09:05

Hej

Tak til jer tre for Jeres komentar og råd - vi tager af sted på tirsdag, har
lejet et feriehus i Ardennerne den først uge, og regner derefter med at tage
den nordlige del af Beligien, med overnatninger i B&B.

Ekstra råd om seværdigheder og spidsfindigheder og andet modtages med glæde.

hilsen Erik

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-08-06 13:23

> Tak til jer tre for Jeres komentar og råd - vi tager af sted på tirsdag,

God tur.

Per