Verdens bedste film på DR i aften :)
Fra : Morten Wartou

Dato : 23-08-06 19:00

Halløj!

Glem det ej - Once Upon a Time in the West på DR i aften kl. 22. God
fornøjelse! :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas

Dato : 23-08-06 22:18

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:44ec97b9$0$20228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Halløj!
>
> Glem det ej - Once Upon a Time in the West på DR i aften kl. 22. God
> fornøjelse! :)

_ER_ filmen virkelig så god? Har haft den stående i DVD reolen i over 2
år, men har faktisk endnu ikke fået den set

Mvh. Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-08-06 00:40

> _ER_ filmen virkelig så god? Har haft den stående i DVD reolen i
> over 2 år, men har faktisk endnu ikke fået den set

Den er rigtig god. Men du skal være i humør til en film, der giver sig god
tid til at fortælle sin historie.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Søren

Dato : 24-08-06 05:28

Mark Thomas Gazel skrev:

> Den er rigtig god. Men du skal være i humør til en film, der giver sig god
> tid til at fortælle sin historie.

Yep .. her kan man tale om en film der kører i et særdeles lavt gear.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-08-06 11:50

> Yep .. her kan man tale om en film der kører i et særdeles lavt gear.

ja, man skal have ro i sit sind og ikke mindst omkring sig og være i
'filmhumør' - er man det, er denne film en af de bedste og flotteste der
findes...
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : JYH

Dato : 24-08-06 12:58

sniper_Nolight wrote:

> ja, man skal have ro i sit sind og ikke mindst omkring sig og være i
> 'filmhumør' - er man det, er denne film en af de bedste og flotteste
> der findes...

Nemlig - og den står selvfølgelig på reolen i luxus udgave
Sammen med de andre fremragende film Leone har instrueret.

Fra : Martin

Dato : 24-08-06 14:15

> Den er rigtig god. Men du skal være i humør til en film, der giver sig god
> tid til at fortælle sin historie.

Det siger alt, at "Once..." har filmhistoriens længste intro

Jeg husker at jeg som teenager ikke brød mig særligt meget om filmen og
syntes at den var alt for laaangtrukken. Idag har jeg det stik modsat og
synes det er den bedste western der er lavet. De lange klip er fyldt med
stemninger og atmosfære og Ennio Morricone's geniale musik får det hele til
at gå op i en højere enhed. "Once.. " er en film som jeg med fryd fordyber
mig i ca. en gang om året. OGSÅ ER Claudia Cardinale absolut savl-værdig i
den film - Den hotteste 60'er babe efter min ydmyge mening!

Hilsen Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-08-06 16:08

OGSÅ ER Claudia Cardinale absolut savl-værdig i
> den film - Den hotteste 60'er babe efter min ydmyge mening!

Ha!
.... Barbarella var heller ikke værst, men Claudia vinder for medvirken i
bedste film

Fra : Martin

Dato : 24-08-06 17:36

> Ha!
> ... Barbarella var heller ikke værst, men Claudia vinder for medvirken i
> bedste film

Hmm... når vi snakker 60'er babes, vil jeg tilbede Claudia, Bardot,
Catherine Deneuve og Raquel Welch før Jane Fonda ( Pyha... man bliver helt
kåd nu ), men sådan er vi jo alle forskellige

Hilsen Martin.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-08-06 18:53

> Hmm... når vi snakker 60'er babes, vil jeg tilbede Claudia, Bardot,
> Catherine Deneuve og Raquel Welch før Jane Fonda ( Pyha... man bliver helt
> kåd nu ), men sådan er vi jo alle forskellige

læg mærke til jeg specifikt valgte Barbarella og ikke Fonda generelt
lige der er hun øjeguf

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-08-06 18:58

> Hmm... når vi snakker 60'er babes, vil jeg tilbede Claudia, Bardot,
> Catherine Deneuve og Raquel Welch før Jane Fonda ( Pyha... man bliver
> helt kåd nu ), men sådan er vi jo alle forskellige

Raquel Welch ... puha. Selv da hun havde rundet de halvtreds, gik hun lige i
blyanten.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 24-08-06 20:11

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Raquel Welch ... puha. Selv da hun havde rundet de halvtreds, gik hun lige
> i blyanten.

Ja jeg får også altid lyst til at skrive en sang når jeg ser hende

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-08-06 22:44

Mark Thomas Gazel wrote:

> Raquel Welch ... puha. Selv da hun havde rundet de halvtreds, gik hun
> lige i blyanten.

Julie Christie og Charlotte Rampling får min stemme.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jerbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-08-06 13:08

Thomas wrote:
> [...]
>>

> _ER_ filmen virkelig så god? Har haft den stående i DVD reolen i over 2
> år, men har faktisk endnu ikke fået den set

Sådan havde jeg det med The Good, The Bad & The Ugly.
Bagefter slog jeg mig selv i hovedet for ikke at have set den for længe
siden

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-08-06 13:15

> Sådan havde jeg det med The Good, The Bad & The Ugly.
> Bagefter slog jeg mig selv i hovedet for ikke at have set den for
> længe siden

Sådan havde jeg det med "Once ...". Jeg tænkte, det tager sin tid det her og
kom aldrig i gang med den. Til sidst sagde jeg, nu skal det være, og det var
en klog beslutning.

"The good ..." har den fordel, at den starter med mere knald på, og så ser
man resten.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-08-06 14:04

> Sådan havde jeg det med "Once ...". Jeg tænkte, det tager sin tid det her
> og kom aldrig i gang med den. Til sidst sagde jeg, nu skal det være, og
> det var en klog beslutning.

desuden er den special collectors edition der er ude helt fabelagtig mht
kvalitet osse... både billede og lyd er i top... sjældent har en så gammel
film set så godt ud.

Der er alle mulige grunde til at få den set.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-06 20:46

"sniper_Nolight" <sniper_nolightFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> film set så godt ud.
>
> Der er alle mulige grunde til at få den set.

ja, jeg så den på dvd for 1 uge siden. Min havde også stået på hylden i lang
tid. Det var en stor positiv overraskelse at se den....

Jeg har også A fistfull of dynamite stående, men har ikke set den endnu. Bør
jeg snart det?

Jeg mangler lige A fistfull of dollars i special edition, men har ikke
rigtig set den på markedet til ok pris endnu.... den på dvdoo til 19 kr er i
alm gammel version.

/trix

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-08-06 22:48

> Jeg har også A fistfull of dynamite stående, men har ikke set den endnu.
> Bør jeg snart det?

ja - leones westerns er alle seværdige... nogle mere end andre, men dynamite
er osse god.

> Jeg mangler lige A fistfull of dollars i special edition, men har ikke
> rigtig set den på markedet til ok pris endnu.... den på dvdoo til 19 kr er
> i alm gammel version.

jeg har den ikke selv, men er man seriøs fan skal man jo næsten have hele
'trilogien' (fistful of dollars - few dollars more - good bad ugly)....

once upon... er dog min favorit af dem alle... jeg tror dog de fleste
foretrækker good bad ugly som den ultimative leone western, men for mig er
det once...

men som hovedregel kan du ROLIGT se hele striben

den mere muntre My name is Nobody er ikke i nærheden af de andre, men stadig
underholdende... men som sagt, slet ikke i den vægtklasse... eller den
alvorlige stil overhovedet...

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 05:37

> jeg har den ikke selv, men er man seriøs fan skal man jo næsten have hele
> 'trilogien' (fistful of dollars - few dollars more - good bad ugly)....

Ja, jeg har "for a few dollars more" og "the good the bad and the ugly".
Super film, som jeg har fået set. men jeg mangler A fistfull of dollars
special ed. på reolen....

> once upon... er dog min favorit af dem alle... jeg tror dog de fleste
> foretrækker good bad ugly som den ultimative leone western, men for mig er
> det once...

"Once.." er på niveau med "the good the bad..."

> den mere muntre My name is Nobody er ikke i nærheden af de andre, men
> stadig underholdende... men som sagt, slet ikke i den vægtklasse... eller
> den alvorlige stil overhovedet...

ok, den vil jeg overveje ikke at købe.

i øvrigt er flere af leones andre film også gode. F.eks. Once upon a time in
America...

/trix

Fra : Ole Kofoed

Dato : 25-08-06 11:37

"Trix" <regnefejlerdernokaf> skrev i en meddelelse

> Jeg mangler lige A fistfull of dollars i special edition, men har ikke
> rigtig set den på markedet til ok pris endnu.... den på dvdoo til 19 kr er
> i alm gammel version.

Den blev ikke udgivet i Danmark, men den engelske udgivelse kan købes til
rimelige penge (£5.99) :

www.play.com/DVD/DVD/4-/564895/A_Fistful_Of_Dollars_Special_Edition/Product.html

Mvh.

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 15:56

"Ole Kofoed" <ole@cowfeet.dk> skrev i en meddelelse

> Den blev ikke udgivet i Danmark, men den engelske udgivelse kan købes til
> rimelige penge (£5.99) :
>
> www.play.com/DVD/DVD/4-/564895/A_Fistful_Of_Dollars_Special_Edition/Product.html

Hvorfor blev den ikke udgivet i Danmark?
Kommer den i Danmark ?
Er den ikke på niveau med de 2 andre leone-eastwood film siden den ikke er
med dansk undertekst ?

Nå, men ellers køber jeg da bare engelsk udgave...

vh
Trix

Fra : Ole Kofoed

Dato : 25-08-06 16:36

"Trix" <regnefejlerdernokaf> skrev i en meddelelse

> Hvorfor blev den ikke udgivet i Danmark?

De ikke ville poste penge i danske undertekster! :
www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=11169&postorder=asc&start=95