Blair whitch?
Fra : Kim2000

Dato : 22-08-06 20:46

Kan det virkelig passe der kun er kommet to? Jeg synes bestemt jeg hørte om
en treer for nogle år siden. www.imdb.com siger ikke noget om det.

Er det bare computerspillets treer jeg har blandet sammen?

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Holst

Dato : 22-08-06 22:36

Kim2000 wrote:

> Kan det virkelig passe der kun er kommet to? Jeg synes bestemt jeg hørte om
> en treer for nogle år siden. www.imdb.com siger ikke noget om det.

Tre? Det håber jeg ikke. Én var allerede én for meget.

Fra : Peter Heide

Dato : 22-08-06 23:03

Desværre kommer der ikke en treer ,som var planlagt af de oprindeligelige
instruktører. Nr. 2 var noget forfærdeligt l o r t men etteren, now we
talkin' ;
et mesterværk inden for gysergenren.

Nr. 3 ville have skruet tiden tilbage. Så man fik baggrunden for de døde
børns håndtryk og the wicked wicked witch of the wood.

Fatter ikke at der er så få der kan lide Blair Witch Projekt. har set den et
par
gange og den giver mig stadig the chill. Men sårn er der så meget, som Åge
sikkert
ville sige.

Fra : Holst

Dato : 22-08-06 23:11

Peter Heide wrote:

> Desværre kommer der ikke en treer ,som var planlagt af de oprindeligelige
> instruktører. Nr. 2 var noget forfærdeligt l o r t men etteren, now we
> talkin' ;
> et mesterværk inden for gysergenren.

Hvad er så fedt ved den? Da jeg så den i biografen i sin tid, var jeg
meget skuffet. Og mine kammerater, som var af sted sammen med, var så
absolut heller ikke imponeret.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-08-06 00:38

> Hvad er så fedt ved den? Da jeg så den i biografen i sin tid, var jeg
> meget skuffet. Og mine kammerater, som var af sted sammen med, var så
> absolut heller ikke imponeret.

Hvis man forventede blod,splat og øksehug må det have
været en stor skuffelse. De fleste drengerøve har for det
meste ingen sans for film andet end ; "orv, så du dér hvor han
fik kappet hovedet af ...manner...fedest" ellr "årh mand...
den var sgu da kedelig. Ikke en skid uhyggelig, mand"

Filmen var temmelig opreklameret men den indfriede
min forventninger. Skuespil præstationen er enormt høj.
Ikke en falsk tone i den film.

Jeg havde ihverttilfælde ikke lyst til at gå en nattur
i Hareskoven efter at have set den film en sen nat i 99.

Fra : Holst

Dato : 23-08-06 14:05

Peter Heide wrote:

> [...]
> fik kappet hovedet af ...manner...fedest" ellr "årh mand...
> den var sgu da kedelig. Ikke en skid uhyggelig, mand"

Enig, men sådanne forventninger havde vi bestemt ikke. Det var op heller
ikke sådan, den var hypet forud for premieren. Måske rendte vi bare for
meget i Cinemateket dengang og havde nogle forkerte forventninger.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-08-06 23:49

> Desværre kommer der ikke en treer ,som var planlagt af de
> oprindeligelige instruktører. Nr. 2 var noget forfærdeligt l o r t
> men etteren, now we talkin' ;
> et mesterværk inden for gysergenren.

Come on. Den scorer højt på originalitet, særligt i markedsføringen, men
mesterværk, det tvivler jeg på.

Jeg er dog villig til at æde mine ord, hvis flere gysereksperter giver dig
ret. Gysere er ikke min stærkeste side.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 08:14

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> mesterværk, det tvivler jeg på.
>
> Jeg er dog villig til at æde mine ord, hvis flere gysereksperter giver dig

Hvordan bliver man gyserekspert? Blair Whitch står for mig som en af
90'ernes absolut bedste gysere. En klar 5'er ud af 6 her fra.

Mesterværk vi jeg ikke kalde den, men et skin af genialitet er der over
konceptet.

Og så har den måske den mest stemningsfulde, uhyggelige slutscene i en
gyserfilm overhovedet. Man kan se den igen og igen og stadig gyse.

To'eren var jeg en af de få, der fandt underholdende. Men den har stort
set intet andet til fælles med et'eren end navnet.

Jeg var også en af dem, der glædede sig rigtig meget til tre'eren, og
stadig håber lidt...

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-08-06 12:44

> Hvordan bliver man gyserekspert? Blair Whitch står for mig som en af
> 90'ernes absolut bedste gysere. En klar 5'er ud af 6 her fra.

Der er da op til flere i gruppen, der nærer forkærlighed for gysere og er
store samlere. Kort sagt: de har et bedre grundlag for udtale sig end mig.

> Mesterværk vi jeg ikke kalde den, men et skin af genialitet er der
> over konceptet.

Det er jeg med på.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 14:20

Mark Thomas Gazel wrote:

> Der er da op til flere i gruppen, der nærer forkærlighed for gysere og er
> store samlere. Kort sagt: de har et bedre grundlag for udtale sig end mig.

Ok, så er jeg nok ekspert. I hvert fald mht europæiske og amerikanske
gysere efter 1955.

De helt gamle og asiaterne lader jeg andre om at vurdere, de siger mig
ikke så meget.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-08-06 13:43

Mark Thomas Gazel wrote:

> Come on. Den scorer højt på originalitet, særligt i markedsføringen, men
> mesterværk, det tvivler jeg på.

IMHO var det markedsføringen der ødelagde det for filmen. Den skulle slet
ikke have været markedsført så kraftigt. Hvis de havde sendt den tirsdag
aften klokken 22 på DR2, så havde historien virket langt mere troværdig.
Men selvfølgelig sidder der en lille tyk, skaldet mand på pengekassen, som
er mere intereseret i dens indhold end noget andet. Sådan er det.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Gud er menneskehedens dårlige undskyldning for at gøre ugudelige ting

Fra : Holst

Dato : 23-08-06 14:07

Mark Thomas Gazel wrote:

> Come on. Den scorer højt på originalitet, særligt i markedsføringen, men
> mesterværk, det tvivler jeg på.

Helt enig.

Problemet var bare i høj grad, at markedsføringen i Danmark var
anerledes end i USA. I Danmark blev den jo nærmest markedsført som
"filmen, amerikanerne var dumme nok til at tro var sand".

> Jeg er dog villig til at æde mine ord, hvis flere gysereksperter giver dig
> ret. Gysere er ikke min stærkeste side.

Uha, se Dark Water. Dark Water er den gyserfilm, jeg har set, som
allermest kunne påvirke en hel biografsal.

Fra : Jan Andersen

Dato : 23-08-06 14:22

On Wed, 23 Aug 2006 15:06:40 +0200, Holst <newsjul06@shelter.dk>
wrote:

>Uha, se Dark Water. Dark Water er den gyserfilm, jeg har set, som
>allermest kunne påvirke en hel biografsal.

Originaludgaven vel? Som er ganske fantastisk.

Remake'n påvirker kun søvncentret i hjernen.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Holst

Dato : 23-08-06 14:51

Jan Andersen wrote:

> Originaludgaven vel? Som er ganske fantastisk.
>
> Remake'n påvirker kun søvncentret i hjernen.

Ja, i hvert fald originaludgaven. Jeg har ikke set den amerikanske remake.

Jeg så den engang til en Natfilmfestival i Empire, og den reaktion, som
filmen kunne fremkalde i en hel biografsal, når blot en dråbe vand
dryppede, var helt fantastisk.

Fra : Ulla Schuster Bach

Dato : 23-08-06 16:20

Nu da vi er ved de japanske gyser......
Så er Ringu, Ringu 2 og Ringu 0 simpelhen geniale

Se dem hvis du tør.

Ulla
_________________
www.hamsterhulen.dk

Fra : Holst

Dato : 23-08-06 16:46

Ulla Schuster Bach wrote:

> Nu da vi er ved de japanske gyser......
> Så er Ringu, Ringu 2 og Ringu 0 simpelhen geniale
>
> Se dem hvis du tør.

Nulleren har jeg aldrig set, men de andre var da okay. Navnlig 1'eren
var god, synes jeg. Men Dark Water (hvis original titel ikke er så nem
at lire af som Ringu) overgår i virkningsfuldhed langt Ringu - efter min
mening naturligvis.

En anden interessant film er The Eye (husker ikke originaltitlen, men
den er af de vist thailandske Pang-brødre).

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 13:15

Holst wrote:

> Uha, se Dark Water. Dark Water er den gyserfilm, jeg har set, som
> allermest kunne påvirke en hel biografsal.

Den fangede mig så overhovedet ikke. Jeg havde regnet handlingen ud et
kvarter inde i filmen, og jeg fandt den ikke uhyggelig overhovedet. Jeg vil
hellere se Blair Witch Project en gang til.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Trist

Dato : 29-08-06 18:32

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> wrote in

> Den fangede mig så overhovedet ikke. Jeg havde regnet handlingen ud et
> kvarter inde i filmen, og jeg fandt den ikke uhyggelig overhovedet.
> Jeg vil hellere se Blair Witch Project en gang til.

Blair Witch Project er jo slet ikke uhyggelig. Jeg kedede mig bravt, da jeg
så den i TV for ikke så længe siden.
Den er faktisk en af de dårligste film, jeg endnu har set.

Fra : Peter Heide

Dato : 30-08-06 20:23

> Blair Witch Project er jo slet ikke uhyggelig. Jeg kedede mig bravt, da
> jeg
> så den i TV for ikke så længe siden.
> Den er faktisk en af de dårligste film, jeg endnu har set.

uha. jeg tør næsten ikke tænke på hvad du syntes er uhyggeligt :

saw 1 og 2, wolf creek eller andet udskrab fra møgbunken ?

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 22-08-06 23:30

> Hvad er så fedt ved den? Da jeg så den i biografen i sin tid, var jeg
> meget skuffet. Og mine kammerater, som var af sted sammen med, var så
> absolut heller ikke imponeret.

Det fede ved den for mig, og 3 af mine venner, var at jeg købte den
på reg.1 inden vi ANEDE hvad det var for noget. havde bare hørt den
skulle være creepy

Når man så ser den en aften, inden man har hørt alt det mediecirkus
om den, og ikke er heeelt sikker på om det kunne være rigtigt, ja så
sad vi sgu lidt med benene oppe under os

Efter man vidste den var fup, ja så er der ikke meget i den.... kan
dog stadig få lidt gåsehud over børnene der banker på teltet

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Holst

Dato : 23-08-06 14:02

Martin Sjøstrand wrote:

> [...]
>
> Efter man vidste den var fup, ja så er der ikke meget i den.... kan
> dog stadig få lidt gåsehud over børnene der banker på teltet

Vil det sige, at du troede, det var virkelighed den første gang, du så
den? Utroligt.

Fra : Kim2000

Dato : 23-08-06 15:16

> Vil det sige, at du troede, det var virkelighed den første gang, du så
> den? Utroligt.

Havde man fundet den på nettet, så kunne man nok godt være faldet for den.

Jeg synes faktisk toeren er rigtig god, selvom den mangler en tvist tilslut
som binder historien sammen, havde den haft det kunne det have været et
mesterværk af en gyser (eller gik jeg bare glip af tvisten?).

mvh
Kim

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-08-06 23:22

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> wrote in message

> Vil det sige, at du troede, det var virkelighed den første gang, du så
> den? Utroligt.

Jeg går ud fra du ikke havde internet da den kom frem?

Fra : Holst

Dato : 26-08-06 08:34

Peter Larsen wrote:

> Jeg går ud fra du ikke havde internet da den kom frem?

Jeg havde da vist ADSL dengang jeg så Blair Witch i biografen.

Men jeg må så ærligt erkende, at jeg ikke surfede hele internettet rundt
efter information om Blair Witch. Jeg læste de danske, trykte medier.

Og navnlig hvis man havde internet, burde man da have kunnet gennemskue,
at der ikke var noget som helst sandfærdigt ved Blair Witch.

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-08-06 12:08

> [...]
>
> Og navnlig hvis man havde internet, burde man da have kunnet gennemskue,
> at der ikke var noget som helst sandfærdigt ved Blair Witch.

Den Amerikanske marketing var udelukkende baseret på at sælge filmen som
om episoden virkeligt var sket. Og det virkede afsindigt effektivt. Blandt
var
hovedpersonerne i periode listet på IMDB som afdøde og der blev brugt en
form for marketing, der bestod i at der på forskellige colleges cirkulerede
kopier af filmen på vhs. Desuden blev der lavede forskellige Dokumentarer
om Blair Witch. Det var ganske effektivt og jeg kan godt forstå hvis nogen
var i tvivl.

Fra : Holst

Dato : 26-08-06 12:29

Peter Larsen wrote:

> [...]
> om Blair Witch. Det var ganske effektivt og jeg kan godt forstå hvis nogen

Ja, men inden den kom op i biograferne herhjemme, så var det da ganske
effektivt afsløret i danske medier, at der ikke var et gran af sandhed i
den film.

Som dansker må det derfor være lidt småpinligt, hvis man hoppede på
limpinden, da man så filmen i en dansk biograf.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 13:12

Martin Sjøstrand wrote:

> kan dog stadig få lidt gåsehud over børnene der banker på teltet

Uhh, også her. Den er en af de uhyggeligste film jeg har set. Det er kun
Ondskabens Hotel der creeper mig ligeså meget ud.

mvh.
Kim Frederiksen