Slutningen på Matrix ?
Fra : BuFFer

Dato : 19-08-06 19:19

Hej alle
Nu har jeg lige set de 3 matrix film
- jeg fatter ikke slutningen!.. en der har et bud ?
Hvad skete med maskinerne ?
Blev alle sat fri eller kom alle tilbage til matrix ?

Eller slog de bare fred .. hvordan kan nogen af parterne leve med det ?

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-06 19:47

"BuFFer" <nosp@m.2.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> Blev alle sat fri eller kom alle tilbage til matrix ?
>
> Eller slog de bare fred .. hvordan kan nogen af parterne leve med det ?

De sluttede fred, og hvordan menneskerne kan leve med det? Tja, de har valgt
mellem at acceptere deres medmennesker bliver brugt som batterier eller
fortsætte en kamp som de ikke kan vinde. Og spørgsmålet er om dem der er
tilsluttet The Matrix ikke i mange mange år frem i tiden vil leve væsentlig
bedre end dem udenfor, eller tror de lever bedre.

Som jeg ser slutningen, så bliver menneskerne der allerede er udenfor frie
og man lader dem være og mon ikke de så lader maskinerne være i fred.

Men det kan jo være der kommer en Matrix 4, der foregår 100 år senere, når
menneskerne er stærke og mange nok til at tillade sig at være imod
maskinernes batteridrift - måske kunne man sætte Uwe Boll til spolere den

Er der forresten ikke noget med at køer ville have været væsentlig bedre
batterier?

mvh
Kim

Fra : No Humor Man

Dato : 19-08-06 23:49

Kim2000 wrote:
> Er der forresten ikke noget med at køer ville have været væsentlig bedre
> batterier?

Måske bedre, men knap så dramatisk... .)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Eivind

Dato : 20-08-06 00:11

>Måske bedre, men knap så dramatisk... .)

Hmm.. tror vist nogen har set Kung Pow :)

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 21-08-06 16:52

No Humor Man skrev:

> Måske bedre, men knap så dramatisk... .)

Det ville have været en meget anderledes film...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-08-06 13:12

> Er der forresten ikke noget med at køer ville have været væsentlig
> bedre batterier?

Du læser for meget Gary Larson.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Peter T.

Dato : 22-08-06 13:22

Mark Thomas Gazel udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du læser for meget Gary Larson.

For meget? Man kan aldrig få nok af Gary Larson. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-06 20:38

In article <44e755f7$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, nosp@m.2.me
says...
> Hej alle
> Nu har jeg lige set de 3 matrix film
> - jeg fatter ikke slutningen!.. en der har et bud ?

Yep, de tænkte "Nu laver vi en totalt forvirrende usammenhængende
slutning, og så er der en masse som vil tro det er stor kunst" ;)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 20-08-06 22:33

> Nu har jeg lige set de 3 matrix film

I min verden eksisterer der kun 2 Matrix film... Wachowski-brødrerne skylder
os stadig en afslutning, en 3'er i trilogien...

Jonny.

Fra : Jubii

Dato : 21-08-06 10:18

On Sat, 19 Aug 2006 20:18:37 +0200, "BuFFer" <nosp@m.2.me> wrote:
in dk.kultur.film
> [...]
>Blev alle sat fri eller kom alle tilbage til matrix ?
>
>Eller slog de bare fred .. hvordan kan nogen af parterne leve med det ?

Ja, for nogen kan det være forvirrende, især hvis man ikke lytter ordentligt til
Leos samtale med maskinerne.

Han påstår nemlig at "smidt" er blevet så stærk at "han" på et tidspunkt vil
overtage både maskinverdenen og menneskeverdenen. Han foreslår så en fredsaftale
mellem maskinerne og menneskene hvis han udrydder "smidt". Det går maskinerne
med på og holder våbenhvile indtil afgørelsen på kampen foreligger.
Resten er historie, som man siger.

Indtil der kommer en Matrix 4, må vi jo tro at maskinerne får lov til at malke
de mennesker de har, og de frie mennesker får lov til at være i fred.

Men der mangler, så vidt jeg kan se, en forklaring på om maskinerne kan
fortsætte med at producere nye mennesker og om de frie kan fortsætte med at
befrie "maskinmennesker". På et tidspunkt må der jo opstå en konflikt mellem
parterne.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-08-06 11:37

> [...]
> at
> befrie "maskinmennesker". På et tidspunkt må der jo opstå en konflikt

smidt? Hvorfor har du smidt ham ind i samtalen?

Ja jeg forstår det også sådan at både maskinerne og menneskene til sidst går
mod Agent Smith. Men er det ikke således at menneskene får valget, om de vil
bo i den virkelige verden eller i The Matrix hvor de fungerer som batterier?

Spørgsmålet er bare om et menneske der får oplysning omkring situationen,
stadig vil vælge et sølle liv i den virkelige verden, hvor man lider hver
dag. Eller frivilligt bo i uvidenhed og luxus i The Matrix. Og hvordan kan
et barn bedømme dette skæbnessvangre valg?

Mvh. Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-08-06 16:12

Den 21-08-06 11.36 skrev Martin Ohlsson følgende:

> Men er det ikke således at menneskene får valget, om de vil
> bo i den virkelige verden eller i The Matrix hvor de fungerer som batterier?

Sådan husker jeg det, men jeg har ikke tænkt mig at gense filmen for at
se, om jeg husker forkert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-08-06 07:55

> Sådan husker jeg det, men jeg har ikke tænkt mig at gense filmen for at
> se, om jeg husker forkert.

Enig hehe.

Der er kun én film, det er The Matrix. Der stopper det for min side.

Mvh. Martin

Fra : Jubii

Dato : 23-08-06 13:16

On Mon, 21 Aug 2006 12:36:44 +0200, "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com>
wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>bo i den virkelige verden eller i The Matrix hvor de fungerer som batterier?

Ikke direkte, og ikke i forhandlingen mellem Neo og maskinerne.

> [...]
>dag. Eller frivilligt bo i uvidenhed og luxus i The Matrix. Og hvordan kan
>et barn bedømme dette skæbnessvangre valg?

Byen vil jo nok kun spørge voksne mennesker i maskinverdenen.
De børn der er i byen er jo nok født på den naturlige måde.

>Mvh. Martin

Det ser ud som om du anfægter min opfattelse af filmens slutning, så her er de
aktuelle scener og dialogen der beskiver "fredesaftalen".:

Scene 26:
Neo går fra skibsvraget til slutningen af et rør.

Neo:
Jeg beder blot om lov til at tale.
Derefter kan du gøre som du vil.

Maskinen:
Tal

Neo:
Du har ikke kontrol over Smith mere.
Snart inficerer han byen, som han inficerede Matrix.
Du kan intet gøre. Men jeg kan.

Maskinen:
Vi har ikke brug for dig.
Vi har ikke brug for noget!

Neo:
Hvis det er rigtigt, har jeg taget fejl,
og så bør i slå mig ihjel nu.

Maskinen:
Hvad ønsker du?

Neo:
Fred.

Scene:
Neo bliver tilsluttet maskinen.

Maskinen:
Og hvis det slår fejl?

Neo:
Det gør det ikke.

Scene 27:
Neo's kamp mod Smith.

Scene 30:
Neo vinder over Smith og

Maskinen:
Det er sket.

Scene 31:

Maskinen trækker sig tilbage og det samme gør
maskinerne i byen og alle er glade.

Scene 32:

Oraklet taler med Programmøren(?)i Matrix:
O: Hvad med de andre?
P: Hvilke andre?
O: Dem der vil ud.
P: De bliver selvsagt befriet.