Uwe Boll - hvorfor er han så hadt?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-08-06 08:19

Jeg så lige bloodrayne for et par dage siden og blev da ganske
positivt overrasket. Hvis man kigger på IMDB har den fået en ultralav
rating på kun 2,5: http://www.imdb.com/title/tt0383222/

Det fatter jeg ikke! Bevares - det er da ikke noget mesterværk, men
det er da udemærket underholdning helt på højde med den slags action
film som f.eks Van Helsing, League of extraordinary gentlemen,
Underworld, Hellboy og mange andre. Jeg vil dog godt indrømme at
slutningen af filmen er lidt underlig, men det er da ikke nok til at
jorde hele filmen.

Nu kan jeg da sætte mig til at se Alone in the Dark som jeg har
stående men aldrig fået set og så håbe at den er noget ved.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-08-06 08:44

> [...]

> Nu kan jeg da sætte mig til at se Alone in the Dark som jeg har
> stående men aldrig fået set og så håbe at den er noget ved.

Simpelthen fordi han laver film over Computer-spil, men gør det virkelig
ringe.

Alone in the dark, har intet med spillet at gøre. Bloodrayne har meget lidt
med spillet at gøre. Filmene mener jeg er utroligt tynde, og egner sig slet
ikke til at blive vist biografen (hvilket de film du nævner trods alt godt
kan tillade sig). Denne holdning er jeg vist heller ikke ene om, hvis man
læser på imdb.com / filmz.dk osv. Hvis han bare var ærlig og promotede sine
film som B-film til TV3 så ville det også være fint, men de bliver hver gang
opreklameret til noget rigtigt godt.

Nu ved jeg så at han også snart laver Dungeon Siege, Postal og Far Cry. En
computernørd/filmnørd som mig kan kun forvente det værste - men man kan da
håbe på at han har forbedret sig.

Jeg har forresten forhørt mig om at man vist nok får Bloodrayne PS2 spillet
lidt billigere hvis man går med til at få Uwe Bolls's film med gratis

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-08-06 08:58

Nu skal det bare lige siges at Uwe Boll jo ikke er den eneste. Paul W.S.
Anderson er lige så langt ude i hampen med sine Resident Evil film og Alien
vs. Predator

Den eneste virkeligt holdbare filmatisering af et spil har været den nye
Silent Hill. Fantastisk!

Den første Tomb Raider film ligger forholdsvist tæt op af spillet, og så kan
man så diskutere selve filmværdien. Jeg syntes personligt den er
underholdende nok.

Det siges at Legendary Pictures, der bragte os Batman Begins og Superman
Returns planlægger World of Warcraft: The Movie. Utroligt så galt det kan
gå, men dog med de andre film fra det selskab kan man da også prøve at glæde
sig. Der er nok at tage fat i...

Mvh. Martin

Fra : Trist

Dato : 18-08-06 23:00

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in

> Nu skal det bare lige siges at Uwe Boll jo ikke er den eneste. Paul
> W.S. Anderson er lige så langt ude i hampen med sine Resident Evil
> film og Alien vs. Predator

De to Resident Evil film er fremragende underholdning!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-08-06 10:37

Martin Ohlsson wrote:

> Bloodrayne har meget lidt
> med spillet at gøre.

Måske, jeg har aldrig spillet bloodrayne, men filmen fungerer da
udemærket med noget fin popcorns action og et plot der driver
handlingen frem rimelig sammenhængende

> Denne holdning er jeg vist heller ikke ene om, hvis man
> læser på imdb.com / filmz.dk osv.

Det er nemlig det der undrer mig - jeg frygter lidt at disse film
bliver sablet ned af folk der kender spillene og sammenligner filmen
med spillene, mere end fordi det er elendige film. Jeg så samme aften
A Dirty Shame og den film er virkelig dybt elendig, men den har stadig
en rating dobbelt så høj som bloodrayne.

> Jeg har forresten forhørt mig om at man vist nok får Bloodrayne PS2 spillet
> lidt billigere hvis man går med til at få Uwe Bolls's film med gratis

Jeg købte filmen og PC versionen af Bloodrayne 2 fulgte med. Man kan
så diskutere om jeg har købt spillet med filmen vedlagt eller omvendt
.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : John Hinge

Dato : 19-08-06 12:34

On 18 aug 2006 Lars Hoffmann was heard to say:

> Måske, jeg har aldrig spillet bloodrayne, men filmen fungerer da
> udemærket med noget fin popcorns action og et plot der driver
> handlingen frem rimelig sammenhængende

Problemet et nok netop det ovenstående.
Uwe har i interviews antydet at han er fuldt klar over hvad han gør,
laver en film baseret på en licens, men som måske kun overfladisk
har nogetsomhelst med oplægget at gøre, og satser på at alle
fandrengene når at vandre ned i biografen og give ham penge.
Pyt med at de så bagefter sidder og tuder over at det jo ikke var
den computerspilsfilm de havde regnet med.
Jeg tror en del af dem der ser Bloodrayne på forhånd regner med at
se en storbrystet halvvampyr der sparker røv.. Og det får de vel
også, men plottet, det af det der er, kommer ind fra højre i
forhold til de plots der nu er i spillene, og så er det man har
klynkeriet..

Når det så er sagt, så har jeg ikke endnu set en Uwe Boll film,
så jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt filmen ellers er underholdende,
jeg vil nok se Dungeon Siege filmen, men det er mere fordi jeg godt
kan lide nogle af skuespillerne..

Om Warcraft filmen .. tjah... tjohh.. øhm..
Jeg spiller selv World of Warcraft.. Og jeg er ikke overbevist
om at man bare sådan kan banke en fed film ned i det.. Men
Blizzard mener selv at der i Warcraft universet er basis for
en film, og med 6+ millioner solgte spil, så er der jo noget
der tyder på at der er et vist marked for Warcraft ting...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-08-06 13:08

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> enriched usenet with:

> [...]
> en film, og med 6+ millioner solgte spil, så er der jo noget
> der tyder på at der er et vist marked for Warcraft ting...

Hvis filmen skildrer et typisk Deadmines-run med en pickup-group, så vil
jeg ihvertfald se den. Jeg tror, det vil være næsten terapeutisk at se den.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Duprees - You Belong To Me

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 19-08-06 14:15

Lars Kyndi Laursen wrote:
[Warcraft-film]
> Hvis filmen skildrer et typisk Deadmines-run med en pickup-group, så vil
> jeg ihvertfald se den. Jeg tror, det vil være næsten terapeutisk at se den.

Sådan nogle når da sjældent at vare lige så længe som en spillefilm.
Typisk sker TPK når gruppen er nået til det der sted som jeg kalder "The
Goblin Foundry".

I øvrigt tak for din indirekte forklaring af hvad PUG egentlig betyder.
Det har længe undret mig...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-08-06 18:07

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> enriched usenet with:

> Sådan nogle når da sjældent at vare lige så længe som en spillefilm.
> Typisk sker TPK når gruppen er nået til det der sted som jeg kalder
> "The Goblin Foundry".

Der er jo typisk en i en pickup-group, der kan finde ud af at spille, og
hvis det er en paladin, så kan han/hun bruge et par af sine tre liv til at
undgå et wipe.

> I øvrigt tak for din indirekte forklaring af hvad PUG egentlig
> betyder. Det har længe undret mig...

Så lidt

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Richard Marx - When I See You Smile

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-08-06 18:11

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> enriched usenet with:

> paladin

Kom lige i tanke om denne her:
http://www.gucomics.com/archives/view.php?cdate=20060531

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: The Archies - Sugar Sugar

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 19-08-06 14:45

Lars Hoffmann wrote:

> Måske, jeg har aldrig spillet bloodrayne, men filmen fungerer da
> udemærket med noget fin popcorns action og et plot der driver
> handlingen frem rimelig sammenhængende

Jeg mener at manusforfatteren, instruktøren og produceren har *pligt*
til, hver gang en film laves på basis af fiktion fra et andet medie
(TV-serie, computerspil, andet), at respektere det oprindelige forlæg.

Jeg er f.eks. flintrende ligeglad med om Mission Impossible-filmene er
gode i sig selv. Det er en skændsel at de bruger TV-seriernes titel, når
de afviser i så ekstrem grad mht. stil, tema og indhold.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 08:42

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> Jeg mener at manusforfatteren, instruktøren og produceren har *pligt*
> til, hver gang en film laves på basis af fiktion fra et andet medie
> (TV-serie, computerspil, andet), at respektere det oprindelige forlæg.

Det var da en kedelig, stædig holdning at have. Og hvor må det ødelægge
mange filmoplevelser for dig.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 08:19

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> A Dirty Shame og den film er virkelig dybt elendig, men den har stadig
> en rating dobbelt så høj som bloodrayne.

Hovhov, ikke disse en af mine yndlingsinstruktører! Jeg synes faktisk,
John Waters kom lidt tilbage i varmen med A Dirty Shame efter hans ret
ringe Cecil B. Demented. Den nye film har en hel del af det tilbage, som
vi elskede Waters for før i tiden!

Nogle er sikkert ikke til Waters-film. Måske det er nemmere at nyde hans
film, hvis man kender hans bagkatalog og lidt til hans historie (og
alle hans venner, som optræder i filmene).

Mvh
Kevin Edelvang