Top 100 quotes
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-08-06 18:53

Hej

Sådanne lister er altid sjove. Jeg synes, de er kommet godt rundt om genrer,
samt både ældre og nyere film:

http://en.wikipedia.org/wiki/AFI%27s_100_Years..._100_Movie_Quotes

De 400 forslag, der gik forud, er også interessante at kikke på:

http://www.afi.com/Docs/tvevents/pdf/quotes400.pdf

Mark

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-08-06 19:56

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Sådanne lister er altid sjove. Jeg synes, de er kommet godt rundt om genrer,
> samt både ældre og nyere film:

Så er det nu man skal brokke sig over quotes de har glemt, som f.eks
en masse fra the Matrix

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 17-08-06 21:00

Lars Hoffmann skrev:

> Så er det nu man skal brokke sig over quotes de har glemt, som f.eks
> en masse fra the Matrix

Ja, og hvorfor er Silent Movie ikke med?

Mikkel

Fra : PerX ...

Dato : 17-08-06 20:58

In article <44e4bcb0$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>, mikkel@fabel.dk
says...

> Ja, og hvorfor er Silent Movie ikke med?

Fordi "No" ikke er meget værd ;)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-08-06 21:34

> [...]
> genrer,
> samt både ældre og nyere film:

Så er det nu man skal brokke sig over quotes de har glemt, som f.eks

Ja, nu du siger det.

"Dodge this!"

Mark

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 08:36

Lars Hoffmann wrote:

> Så er det nu man skal brokke sig over quotes de har glemt, som f.eks
> en masse fra the Matrix

Commando er også stærkt under repræsenteret.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : PerX ...

Dato : 17-08-06 20:57

In article <44e4ace7$0$20307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
cafesletmig@kulturhuset.dk says...
> Hej
>
> Sådanne lister er altid sjove. Jeg synes, de er kommet godt rundt om genrer,
> samt både ældre og nyere film:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/AFI%27s_100_Years..._100_Movie_Quotes

Spoiler for Soylent Green ! *g*

Og så har de ikke en gang "Beam me up Scotty!" - tsk tsk.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-08-06 21:32

> Spoiler for Soylent Green ! *g*
>
> Og så har de ikke en gang "Beam me up Scotty!" - tsk tsk.

Formodentlig fordi det aldrig er blevet sagt i en film.

Mark

Fra : Per Hansen

Dato : 18-08-06 13:54

Mark Thomas Gazel wrote this

> Formodentlig fordi det aldrig er blevet sagt i en film.

Tjo i en enkelt blev den nu faktisk brugt: Timecop.
En scene i starten af filmen, hvor at en af dem tror de tager
fis på ham da de snakker om mugligheden for at rejse i tiden.
Der siger han ordret:
Well: Beam me up Scotty.
Den de brugte i Star Trek 4 er meget tæt på, Kirk sagde til Scotty:
Scotty, beam me up,

--
Per Hansen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-08-06 18:08

> [...]
> Der siger han ordret:
> Well: Beam me up Scotty.
> Den de brugte i Star Trek 4 er meget tæt på, Kirk sagde til Scotty:

Ok, det er tæt på.

"Elementært, kære Watson" er åbenbart også sagt på film, selvom Arthur Conan
Doyle har aldrig skrevet det.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-08-06 09:15

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Commando er også stærkt under repræsenteret.

Ja, og Ford Fairlane

"Do my dishes!"