Loose Change Final Cut
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 16-08-06 15:16

Amatør-dokumentarfilmen Loose Change, som leverer konspirationsteorier
vedr. angrebet på World Trade Center d. 11.09.01, har tidligere været
nævnt her i gruppen. Filmen har kunnet downloades gratis fra Google, og
det kan den vist stadigvæk skønt den har været taget ned fra den
officielle hjemmeside pga. manglende rettigheder til filmoptagelser, som
bruges i filmen.

Nu har de unge bag filmen meddelt, at de i forbindelse med femårsdagen
for angrebet vil lancere en "Loose Change final cut", som de forsøger at
få vist i biografer rundt omkring i USA.

"Loose Change 2nd Edition"'s påstande om myndighedernes falske
forklaringer gjorde i første omgang indtryk på mig. (De mere vilde dele
af konspirationsteorien behøver man ikke købe for at tvivle på den
officielle forklaring). F.eks. den mærkelige påstand om, at den
officielle forklaring i forbindelse med angrebet på Pentagon skulle
være, at det nedstyrtede fly og dets passagerer "fordampede" i branden
efter nedslaget.

Derfor følte jeg behov for at få afklaret nogen af de mærkelige påstande
i filmen. Resultatet falder ikke ud til filmens fordel. Jeg har f.eks.
ikke set nogen bekræftelse på, at "fordampning" skulle være den
"officielle" forklaring, derimod er det rigtigt at de vragdele som blev
fundet næsten alle var meget små.

I det hele taget er der så mange ufunderede påstande i Loose Change, at
man ikke bør se den uden også at se dens kritik.

Her er et godt sted at begynde: http://www.911myths.com/

På siden: <http://www.911myths.com/html/other_contributions.html>
findes to dokumenter af Mark Roberts.

Det ene er en "Viewer Guide" til filmen:
http://www.911myths.com/911_loose_change_2_guide_1.doc,
som punkt for punkt gennemgår dens påstande.
HTML-version: <http://www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide.html>

Og hvis man vil vide mere om, hvem folkene bag Loose Change er, bør man
se dette dokument: http://www.911myths.com/LooseChangeCreatorsSpeak.pdf>

Mikkel

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 16-08-06 17:08

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke set nogen bekræftelse på, at "fordampning" skulle være den
> "officielle" forklaring, derimod er det rigtigt at de vragdele som blev

Jeg så en gang en video, der viste, hvad der sket med et jagerfly, når det
kolliderede med en betonmur. Til gengæld har jeg stadig et still-billede
derfra. Det er halvdelen af en F4 , man ser.

http://img56.imageshack.us/img56/5585/f4dustky0.jpg