action fra andre lande end USA
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 13-08-06 20:26

Synes jævnligt at jeg ser og får anbefalet ikke amerikanske dramer og
kærlighedsfilm. Disse er tit gode og en god oplevelse. Men på det seneste
mangler jeg anbefalinger af ikke-amerikanske actionfilm. Der må da komme
nogle gode action film fra lande som fx Frankrig, Tyskland og måske
Mexico...

Er der ikke nogle der kunne anbefale nogle ikke-amerikanske film, som mere
er ovre i action genren. Ikke nødvendigvis sådan fuldfart over feltet film,
men film med lidt mere gang i en de vanlige kærlighedsdramer Film med
flotte kampscener eller coole skuespillere osv. De behøves ikke være dybe,
bare de fungerer inden for deres egne præmisser. I behøver ikke anbefale
film fra de asiatiske lande, der synes jeg stadig at jeg har en del titler
som jeg ikke er nået igennem, men jeg mangler film fra resten af verden.

Kan da selv anbefale
- Pagten (Brotherhood of the wolf): Ved godt den er ved at være gammel, men
den er altså fed, fantastisk flotte kampscener. (FRANSK)
- B13- 13th District: Ikke en særlig original historie, og den taber også
pusten i sidste halvdel, men første halvdel, den har fart på. (FRANSK)
- The Proposition: Langsom film, men rigtig fed western, og nogle meget
brutale scener (Australsk)

Hjælp mig gerne....

Hvis der var noget der hed dårlig smag, har vi sikkert haft den! (Peter
Sommer)

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-08-06 10:47

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> [...]
> mangler jeg anbefalinger af ikke-amerikanske actionfilm. Der må da komme
> nogle gode action film fra lande som fx Frankrig, Tyskland og måske
[...]
> Hjælp mig gerne....

Jeg så denne her tyske sag for et par måneder siden
< http://imdb.com/title/tt0135831/ >

Jeg syntes ikke den var specielt god, men manden bag (der også spiller
den mandlige hovedrolle), Hardy Martins, er efter sigende glad for
actionfilm, så det kan være at han har lavet flere.

Ellers kender jeg ikke rigtig til noget, andet end at jeg ved at man
laver actionfilm i Japan og diverse kinesisk-talende steder.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-08-06 13:00

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> - Pagten (Brotherhood of the wolf): Ved godt den er ved at være gammel, men
> den er altså fed, fantastisk flotte kampscener. (FRANSK)

Du kender den sikkert allerede:
Vidocq: http://www.imdb.com/title/tt0164961/

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 14-08-06 14:41

> [...]
> men
> den er altså fed, fantastisk flotte kampscener. (FRANSK)

Jep og den er rigtig god synes jeg

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 14-08-06 14:43

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:44df7cc5$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Vil lige rette mig selv, det behøver ikke at være gem hovedet under armen
action som XXX filmene, faktisk helst ikke, men kan godt leve med film der
ikke har andet på hjertet end vild action, hvis så bare de gør det på en fed
og speciel måde, som fx. B10, 13Th District som jeg nævnte i først tråd. Men
det må gerne være film i andre genre end drama. Gerne action eller thriller,
sci fi osv.... er ikke så vild med gys, men er de specielle, som fx. "A tale
of two sisters" eller "The Devils Backbone" så ok.

Mvh. Brian

Fra : Optimus Prime

Dato : 23-08-06 12:55

Du skal da se Dobermann: http://www.imdb.com/title/tt0118996/ fransk
action til den store guldmedalje

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 23-08-06 14:15

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal da se Dobermann: http://www.imdb.com/title/tt0118996/ fransk
> action til den store guldmedalje

Har set den, herlig film. Kunne også godt lide instruktørens version af
"Blueberry" selv om mange andre sablede den ned.

Mvh,.Brian

Fra : klavs@rommedahl.dk

Dato : 17-08-06 23:00

Brian, Rikke og Kristian skrev:

> [...]
> brutale scener (Australsk)
>
> Hjælp mig gerne....

> Hvis der var noget der hed dårlig smag, har vi sikkert haft den! (Peter

Rumænien har lavet nogle fede katastrofefilm, så er der jo gyser
japan og fra Australien savner jeg en bestemt, som de godt kunne tage
og sende herop oversat, når nu vi har en pige dernedefra . The
Chain Reaction, drama/thriller rå og rimelig fed. Handler om et uvejr
der er skyld i en atomaffalds opbevaring går i udu. Og kampen imod
"det offentlige".