Samme lejlighed i flere film?
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 13-08-06 01:20

Den her er måske lidt tricky. Kan det passe den samme lejlighed er
blevet brugt i en del film?

Lejligheden jeg snakker om, er den som Harrison Ford bor i, i Blade
Runner. Jeg syntes at kan kende den fra blandt andet Glimmer Man med
Steven Seagal også

Væggene ser meget karakteristiske ud, de ligner der er bygget af
sandfarvede "blokke" der minder om... ved ikke helt hvordan jeg skal
forklare det, men det ord der falder mig ind når jeg ser dem, er
"inka-sten" altså sådan nogle tempelagtigt udsmykkede sten, eller
blokke, eller hvad man skal kalde dem?

Når jeg ser dem, syntes jeg at kunne mindes at have set ligende i
flere film, kan dog ikke huske hvilke.

Ved godt det måske er en tand vagt, det jeg kan forklare om det, men
håber der er nogen der ved hvad jeg mener, og kan svare

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-08-06 03:35

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> skrev i en meddelelse
Ved godt det måske er en tand vagt, det jeg kan forklare om det, men
håber der er nogen der ved hvad jeg mener, og kan svare
---

Generelt sker det ofte at de store studier genbruger props i flere film, et
eksempel jeg kan komme på er at scifi bilen fra Demolition Man bliver
genbrugt i Bicentennial Man (ting hvor Robin Williams spiller robot).
Så hvorfor ikke en hel lejlighed, bare den funker til jobbet? Props koster
penge.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 13-08-06 10:10

Martin Sjøstrand wrote:
> [...]
>
> Ved godt det måske er en tand vagt, det jeg kan forklare om det, men
> håber der er nogen der ved hvad jeg mener, og kan svare

Jeg læste for et par måneder siden om Blade Runner i den engelske udgave
af Wikipedia, og jeg kan huske at der stod noget om at man havde brugt
en berømt bygning til at udgøre det lejlighedskompleks som Deckard boede
i. Det er muligt at den så er blevet genbrugt i andre film...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-08-06 11:35

Hej!

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> [...]
> en berømt bygning til at udgøre det lejlighedskompleks som Deckard boede
> i. Det er muligt at den så er blevet genbrugt i andre film...

Her tænker du nok på the Bradbury Building, men den har svjv intet med Deckard's
lejlighed at gøre. Det er jo her J.F. Sebastian bor i filmen.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=DVXA,DVXA:2006-15,DVXA:en&q=bradbury+building

Flot bygning iøvrigt - næsten lige så flot som i filmen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 13-08-06 13:33

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Her tænker du nok på the Bradbury Building, men den har svjv intet med
> Deckard's lejlighed at gøre. Det er jo her J.F. Sebastian bor i filmen.

Ja, jeg huskede forkert.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-08-06 13:57

Hej!

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> Ja, jeg huskede forkert.

Ok :)

Der er iøvrigt _rigtigt_ mange "sjove" ting ved Blade Runner (som iøvrigt er min
yndlingsfilm). F.eks. kan man se Millenium Falken (du ved, fra StarWars) som een
af bygningerne i introen til filmen. Den er på højkant og godt maskeret

Nu skal den bare lige udkomme på BluRay/HD-DVD og så skal der investeres!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Sabina H.

Dato : 13-08-06 10:27

Martin Sjøstrand wrote:
> Den her er måske lidt tricky. Kan det passe den samme lejlighed er
> blevet brugt i en del film?

jeg er ret overbevist om at de genbruger kulisser... men naturligvis ændrer
de en smule på det...

har feks netop set Serenity, med kommentarspor, hvor Joss Whedon selv
fortæller om at kulissefolkene kommer med en kulisse til en (eller flere
faktisk) scener, hvor han så er nød til at forælle at ja, den kulisse er
fed... så fed faktisk at de også brugte den i serien, i en helt anden
sammenhæng....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-08-06 20:34

Martin Sjøstrand wrote:
> [...]
> blokke, eller hvad man skal kalde dem?
>
> Når jeg ser dem, syntes jeg at kunne mindes at have set ligende i

Bliver bl.a. brugt i The Rocketeer

mvh
Henning