United 93
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-08-06 17:15

Så forpremieren i går på en fribillet, havde ikke forventet en skid, men
blev positivt overrasket. Mere vil jeg faktisk ikke sige, i stedet en klar
anbefaling herfra.

Fra : Silver

Dato : 11-08-06 18:18

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> Så forpremieren i går på en fribillet, havde ikke forventet en skid, men
> blev positivt overrasket. Mere vil jeg faktisk ikke sige, i stedet en klar
> anbefaling herfra.

Den har osse fået 6 stjerner inde på www.filmz.dk, det er ret sjælendt det
sker.

Mvh
Silver.

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-08-06 00:46

>Den har osse fået 6 stjerner inde på www.filmz.dk, det er ret sjælendt det
>sker.

Den har faktisk fået topkarakter i alle medier. Og jeg fatter det ikke. Jeg
afviser ikke amerikanernes behov for denne film. Ej heller betvivler jeg at
filmens forløb er realistisk. Men den måde hvorpå alle filmen viser deres
følelser bliver altså for meget for mig og virker urealistisk imo. Hvis
denne film handlede om et vulkanudbrud ville den blive sablet ned, men fordi
den handler om 9/11 så går alle over gevind. Ja man tør vel næsten ikke være
negativ. Det samme sker sandsynligvis også for WTC.
Men jeg synes iøvrigt at en af filmens styrker er at det er ukendte
skuespillere. Dette kan godt blive WTC's svaghed.
Jeg ser primært filmen som en nødvendighed for amerikanerne, som en del af
bearbejdelsen over det der skete. Men fremstillingen ser jeg primært som den
måde amerikanere ser, eller gerne vil se, sig selv som folk.
Jeg kalder det følelsesporno og det holder ikke en hel fiom igennem imo.

Fra : Eivind

Dato : 11-08-06 20:50

>Så forpremieren i går på en fribillet, havde ikke forventet en skid, men
>blev positivt overrasket. Mere vil jeg faktisk ikke sige, i stedet en klar
>anbefaling herfra.

Anbefales også herfra, klump i halsen er garanteret bagefter.

Fra : Kim2000

Dato : 13-08-06 14:59

> [...]
> blev positivt overrasket. Mere vil jeg faktisk ikke sige, i stedet en klar

Så fik jeg også set den. Og hvad skal man sige....

Uinterressante personskildringer, uinteressant handling, effekter fra midten
af halvfemserne, dårligt skuespil, uinteressant dialog. Havde filmen heddet
"SAS 247 styrter ned" havde samtlige anmeldere givet den dumpekarakter, nu
er det en "det er virkelig sket film" så derfor kan ingen få sig selv til
kritiserer makværket - for det er lige præcis det det er. Det tøver alle med
at sige, fordi det nemt bliver til man er uden følelser, menneskefjendensk
eller endnu værre muslimvenlig. Så heller give den 2-3 ekstra stjerner og
undgå balladen.

Det er en forvokset tv film, hvis den havde været sendt på dr havde den fået
karakteren "okay", men fandme ikke når man har smidt 80 kroner efter en
billet. Så skal der mere til.

Uden navnet havde den aldrig nået biograferne.....

mvh
Kim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-08-06 15:37

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Havde filmen heddet "SAS 247 styrter ned" havde samtlige anmeldere givet
> den dumpekarakter, nu er det en "det er virkelig sket film"

Det er sgudda for faen også meningen med det her projekt!! Pointen er sgudda
at sætte billeder på hændelser som alle i den vestlige verden kan forholde
sig til. Det her er ikke en eller anden katastrofefilm, det er dokudrama
over en fem år gammel lortehændelse. Så kan man ikke tillade sig at påføre
alt muligt blaver og ballade for at øge en underholdningsgrad, så bliver man
nødt til at være nøgtern og til en vis grad røvkedelig, hvis man ikke skal
lave lort. Det her er netop ikke "SAS 247 styrter ned", det er "United 93
styrter ned", der er faens til forskel.

> [...]
> man er uden følelser, menneskefjendensk eller endnu værre muslimvenlig. Så
> heller give den 2-3 ekstra stjerner og undgå balladen.

Tro mig! Jeg havde været den første til at råbe og skrige, hvis den havde
været noget amerikansk brækpropaganda der fremstillede perkere som
følelseskolde orker der kun var ude efter at slagte alt og alle i den
vestlige verden. Det var det jeg havde forventet, og det var det jeg ikke
fik. Jeg fik fremstillet fire orientalske teenagere der var pissenervøse og
ikke havde styr på hvad fanden de lavede, men som fandt styrke til at gøre
det forkerte i en snotåndssvag fortolkning af virkeligheden; med andre ord,
de kunne lige så godt have været autonome fra Nørrebro! Jeg fik fremstillet
en flok småfede amerikanere der da lorten ramte dem i fjæset ikke stod op og
råbte og skreg om patriotisme og gungho americana og pis og lort, nej det
var 'det er os eller dem'. Det er faeme troværdigt!

Den kunne simpelthen ikke være skåret bedre. Den film kunne have været lort
på så faens mange måder, og den er det ikke.

Og i øvrigt kendte jeg til denne INDEN jeg tog i biffen.

http://video.google.com/videoplay?docid=1519312457137943386&q=loose+change

Og den afviser jeg ikke...

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 14-08-06 15:42

C. H. Engelbrecht skrev:

> Og i øvrigt kendte jeg til denne INDEN jeg tog i biffen.
>
> http://video.google.com/videoplay?docid=1519312457137943386&q=loose+change
>
> Og den afviser jeg ikke...

Efter at have set Loose Change bør man se denne kritik:
http://www.911myths.com/911_loose_change_2_guide_1.doc
som punkt for punkt gennemgår påstandene i dokumentarfilmen.

Og hvis man vil vide mere om, hvem folkene bag Loose Change er, bør man
se dette dokument:
http://www.911myths.com/LooseChangeCreatorsSpeak.pdf

Begge dokumenter af Mark Roberts kan findes på:
http://www.911myths.com/html/other_contributions.html

Mikkel