Masser af HD-DVD film hos Axel...
Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-08-06 18:08

men kan vi købe afspillere endnu?!
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-08-06 19:25

sniper_Nolight wrote:

> men kan vi købe afspillere endnu?!

Der er importører i UK, så mon ikke...
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=313239

Regningen skal nok løbe op i 6000 kr inden den står i din stue....

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-08-06 19:47

sniper_Nolight wrote:

> men kan vi købe afspillere endnu?!

Svensk importør
http://www.dvdirect.net/products_hardware_1.asp?action=2006-03-04_14:03:25_HD-DVDPlayer

--
Jesper Lund

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-08-06 20:01
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-08-06 20:22

"sniper_Nolight" <sniper_nolightFJERN@hotmail.com> wrote:

>6000,- vil jeg godt gi'

Man må håbe de er hurtigere til at lave gode og stabile produkter end
med DVD. Der gik der 3-4 generationer før det virkede nogenlunde.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-08-06 06:09

> Man må håbe de er hurtigere til at lave gode og stabile produkter end
> med DVD. Der gik der 3-4 generationer før det virkede nogenlunde.

allerhelst vil jeg gerne have Pioneer.... mon kombineret HD-DVD Bluray
spiller bliver aktuelt?
Uanset hvad, venter jeg nok på nogle flere modeller fra forskellige
producenter, så man har lidt at vælge imellem.

Fra : Kostas

Dato : 11-08-06 08:02

> Man må håbe de er hurtigere til at lave gode og stabile produkter end
> med DVD. Der gik der 3-4 generationer før det virkede nogenlunde.

Hvad snakker du om? Min Panasonic dvd a350 jeg købte for 7000 for MANGE år
siden - den kører da stadig yderst tilfredsstillende

mvh

Kostas

Fra : Per

Dato : 11-08-06 16:50

> 6000,- vil jeg godt gi'
> --
> sniper_Nolight
>
> http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Efter min mening er man godt dum eller bare meget rig, hvis man vil give
6000kr for de afsillere der er ude nu. Bare det at den tager 1 minut om at
starte op er da totalt latterligt, og så er den ustabil. Mange siger at
filmene hakker eller går helt i stå.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-08-06 17:22

> Efter min mening er man godt dum eller bare meget rig

rig er jeg ikke sååå...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 19:34

Per wrote:

> [...]
> starte op er da totalt latterligt, og så er den ustabil. Mange siger at

Ja den med opstarten er god nok, der skulle dog være nye firmware ude
der løser mange af problemerne med at den hakker og går i stå. Men
det ligner stadig mere en billig noname maskine end en 6000DKr highend
maskine.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 12-08-06 18:49

Vent nu også lige til formatkrigs-dønningerne har lagt sig.
I risikerer at komme til at stå med fremtidens "betamax"-maskine hvis I
køber noget nu.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 13-08-06 13:34

Anders B. Hyltoft wrote:
> Vent nu også lige til formatkrigs-dønningerne har lagt sig.
> I risikerer at komme til at stå med fremtidens "betamax"-maskine hvis I
> køber noget nu.

Betamaxen kunne man da trods alt bruge til at optage film fra TV.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 14-08-06 09:48

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Betamaxen kunne man da trods alt bruge til at optage film fra TV.

JA, og så vidt jeg husker i fortidens tåger, så var Betamax vist også VHS
overlegent rent teknisk, men som så mange andre formatkrige, blev det
afgjort på antallet af titler der belv punpet ud. Så vi kan vel heller ikke
denne gang være sikre på at det "bedste" format vinder.

Jeg ville dog skyde på at når Sonys PS3 understøtter Blu-Ray, så er der dømt
lidt fordel til det format. Men jeg kan jo ikke spå... Men i kølvandet
kommer jo Warner, Disney og Columbia Tristar (Sony selv ikke?), så der skal
nok komme titler.

Jeg venter i hvert fald og ser hvad resultatet bliver.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-08-06 10:45

Anders B. Hyltoft wrote:

> JA, og så vidt jeg husker i fortidens tåger, så var Betamax vist også VHS
> overlegent rent teknisk, men som så mange andre formatkrige, blev det

Ja, jeg har hørt mange sige at billedkvaliteten var bedre. Selv var jeg
for ung til at bedømme det, og jeg tror faktisk ikke jeg ville kunne se
forskel nu, da jeg ikke er specielt god til den slags.

> afgjort på antallet af titler der belv punpet ud. Så vi kan vel heller ikke
> denne gang være sikre på at det "bedste" format vinder.

Nej, det er rigtigt. Det er ikke altid det bedste produkt der vinder.

Men hvor stort er problemet egentlig i forhold til den kommende
generation af filmskiver? HD-DVD og Blue-Ray anvender såvidt jeg ved
begge den samme kompressionslagoritme, så de eneste parametre er vel
lagerplads pr skive, samt pris (pris på afspiller, pris pr skive, pris
for det industri-udstyr der bruges til at producere skiver med film på).

En ting som jeg længe har ønsket mig, men som jeg er ret sikker på vi
ikke får foreløbig, er seperate lydspor for musik, lydeffekter og tale,
sådan at man kan jonglere lidt med lydstyrken hvis man f.eks. ser en
film på et fremmedsprog.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 14-08-06 11:33

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message
SNIP

> [...]
> samt pris (pris på afspiller, pris pr skive, pris for det industri-udstyr
> der bruges til at producere skiver med film på).

Jeg vil da også håbe, som det mindste, at flere producenter bare laver
maskiner der kan afspille DVD, HD-DVD og Blu-Ray. Derudover må SACD og
DVD-audio (og nå ja, CD) også gerne være understøttet.

Jeg kan da se at Axelmusic også har 37 Blu-Ray titler til salg, så der er
åbenbart ikke så meget forspring til noget format endnu mht. titler. HD-DVD
er der 74 til salg.

Jeg kan endda se at f.eks. "Hitch" på Blu-Ray er lavet i 1080p, så der er da
ikke sparet på billed-kvali.
Hvis så bare lyden er lige så god som det 24b 96Khz D-VHS lyd jeg har hørt,
så kommer anlægget herhjemme pludselig til sin ret.

Fra : PerX ...

Dato : 12-08-06 23:05

In article <44db67f9$0$3531$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sniper_nolightFJERN@hotmail.com says...