film der handler om at overvinde personlig~
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-06 07:53

Jeg leder efter film der handler om at overvinde sine egne barrierer,
gerne i forbindelse med handicap og/eller sport. Det kunne f.eks være
"My left foot", "Born on the Fourth of July" eller "Black" som blev
nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det
mindste vise en positiv fremgang.

Hvad kan i foreslå?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Voulontary Victim of~

Dato : 08-08-06 09:39

Hvad kan i foreslå?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Jeg er godt nok led ved det, men "As good as it gets" faldt mig ind, da jeg
læste din forespørgsel.

Fra : Eivind

Dato : 08-08-06 10:01

> [...]
>nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
>via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det

Good Will Hunting, dog har den ikke med sport at gøre.

Fra : Peter G

Dato : 08-08-06 09:52

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> [...]
> nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
> via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det

Gattaga

--
M.v.h. Peter.
Toppostere ryger i filter.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-06 10:13

Eivind wrote:

> Good Will Hunting, dog har den ikke med sport at gøre.

Sport er heller ikke en nødvendighed - godt foreslag.

Fra : Sybil

Dato : 08-08-06 11:11

[...]

The Loretta Claiborne Story

Den handler både om sport og mentalt handicap

Majken

Fra : Per

Dato : 08-08-06 12:16

>Hvad kan i foreslå?

The 40 Year Old Virgin?

Fra : Brian K

Dato : 08-08-06 13:01

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> The 40 Year Old Virgin?

LOL - det er god humor!!!

Fra : Brian K

Dato : 08-08-06 13:01

[...]

Hej

Forrest gump

mvh
brian

Fra : Johs32

Dato : 08-08-06 13:17

the woodsman?

Mvh
Johs

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-08-06 16:17

On Mon, 07 Aug 2006 23:53:11 -0700, Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
> via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det

Festen.

Tomas

Fra : Jan Andersen

Dato : 08-08-06 19:24

Il Postino ?

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-08-06 22:10

> [...]
> nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
> via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det

G.I. Jane

Fra : Esben

Dato : 08-08-06 23:20

> Filmen skal ende positivt eller i det
> mindste vise en positiv fremgang.

Napoleon Dynamite.

--
Esben

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-08-06 19:09

Esben skrev:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>
> Napoleon Dynamite.

Den film fattede jeg ikke...

> --
> Esben

Lars B

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-08-06 17:11

Lars Jensen wrote:

> Den film fattede jeg ikke...

Skulle den fattes ? Skulle den ikke bare opleves ?

/jim

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-08-06 18:28

Jim Andersen skrev:

> Skulle den fattes ? Skulle den ikke bare opleves ?

Det er ikke umuligt...

Der var for mig bare ikke nogen "rød tråd", eller en pointe...

Men det var måske netop meningen med filmen, at jeg skulle sidde tilbage
og sige "nå?!"....

> /jim

Lars B

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-08-06 15:53

Lars Jensen wrote:

> Det er ikke umuligt...

> Men det var måske netop meningen med filmen, at jeg skulle sidde
> tilbage og sige "nå?!"....

Jeg tror det var meningen at du skulle sidde med et lunt smil og en
pusseløjerlig, undrende fornemmelse.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-08-06 05:07

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg leder efter film der handler om at overvinde sine egne barrierer,

http://www.imdb.com/title/tt0182789/

/jim

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-08-06 19:23

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
> via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det

Austin Powers, The Spy Who Shagged Me..

Den handler om Austin Powers, som får stjålet sin Mojo. Austin er nødt til
at rejse tilbage i tiden for at få den tilbage.

I Am Sam er vist også i samme genre som det du efterlyser, jeg kan bare ikke
lige huske hvor god den er.. Kom i tanke om den, fordi jeg netop nu lige har
smækket soundtracket på.. Og det har de ikke været særlig heldige med, de
har en ødelagt Beatles sang, "Strawberry Fields", på albummet.. Total dårlig
cover-version..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : kurt

Dato : 10-08-06 00:02

Aliens

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 10-08-06 06:40

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg leder efter film der handler om at overvinde sine egne barrierer,
> gerne i forbindelse med handicap og/eller sport.

The Game

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-08-06 08:10

kurt wrote:
> Aliens

Mjaeh, den har det da som element, i og med at Ripley skal overvinde
sin frygt for at komme med p`missionen, men jeg vil ikke mene det er
hovedtemaet i filmen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter G

Dato : 10-08-06 08:17

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Hvad kan i foreslå?

De kommer lidt sporadisk som jeg kommer i tanke om dem.

The Miracle Worker (om Helen Keller)
http://us.imdb.com/title/tt0056241/

--
M.v.h. Peter.
Toppostere ryger i filter.

Fra : Michael Castensen

Dato : 11-08-06 08:55

Shadowlands.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 09:33

Lars Hoffmann wrote:

> Hvad kan i foreslå?

Tak til alle der er kommet med forslag - Jeg kom også selv til at
tænke på Regarding Henry med Harrison Ford og Stanley & Iris med De
Niro.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per Hansen

Dato : 11-08-06 13:11

Lars Hoffmann wrote this

> Tak til alle der er kommet med forslag - Jeg kom også selv til at
> tænke på Regarding Henry med Harrison Ford og Stanley & Iris med De
> [...]

Regarding Henry er også en god film.
Men der er en jeg tror der vil være spændende for dig, da den er baseret
på en virkelig hændelse: Dare to love.
Filmen foregår i de tidl. 80'ere, hvor en ung kvinde der er meget svag
mentalt bliver skubbet over kanten til at blive dybt skizofren, da hendes
højt elskede bror omkommer i en bilulykke.
Jeg ved ikke om den er ude på DVD eller VHS, TV2 viste den for
nogle måneder siden.
Filmen er med Josie Bisset, der spillede Jane i Melrose Place.

--
Per Hansen.

Fra : Kostas

Dato : 11-08-06 13:29

> [...]
> nogle måneder siden.
> Filmen er med Josie Bisset, der spillede Jane i Melrose Place.

Ser ikke ud til den er udgivet...

http://www.imdb.com/title/tt0112802/

mvh

Kostas

Fra : Kostas

Dato : 11-08-06 12:19

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> [...]
> nævnt for nyligt, hvor en handicappet person overkommer sit handicap
> via en personlig udvikling. Filmen skal ende positivt eller i det

Jeg kom straks til at tænke på Punch-Drunk Love
http://www.imdb.com/title/tt0272338/

mvh

Kostas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 19:57

Per Hansen wrote:

> Regarding Henry er også en god film.
> Men der er en jeg tror der vil være spændende for dig, da den er baseret
> på en virkelig hændelse: Dare to love.

Er det den hvor der er en scene i et supermarked hvor hun er ud at
handle ind sammen med hendes børn og da hun vender sig om er hele
hendes indkøbsvogn lige pludseligt fuld. Hun spørger hendes børn om
det var dem der havde fyldt dem men de svarer undrerne at det gjorde
hun da selv?

Hvis det er den kender jeg den godt - men har den også et positivt
udfald af sygdommen til sidst?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per Hansen

Dato : 12-08-06 12:18

Lars Hoffmann wrote this

> [...]
> hun da selv?
>
> Hvis det er den kender jeg den godt - men har den også et positivt

Nej det er ikke den, hun har ingen børn (for ung), men en kæreste har hun
og fremtidsplaner med ham, men så kommer sygdommen ivejen for det hele.
Dog ender filmen meget positivt, selv om at det i størstedelen af filmen
ser ud som om at det hele vil ende negativt for hende, tvangsindlagt på
et sindsygehospital.

--
Per Hansen.