V for Vendetta - spoiler
Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-08-06 20:11

Hold da Kæft!

.... en helt igennem FANTASTISK film!

så er det af vejen...

1 ting.

tilsidst da alle mennesker fjerner deres masker, ser vi både den lille pige
der spraymalede og blev skudt og Gordon Deitrich... døde de ikke begge 2?

eller var pigens død blot Finchs værste frygt og ikke noget der skete... og
hvad med Gordon?

Den skal jeg helt sikkert se igen. Jeg havde desværre kun lejet den og
detaljerne omkring Vs og Creedys aftale om udlevering af Sutler, skal jeg
osse lige se igen... det var jo ret afgørende for filmens klimaks, men jeg
husker ikke alle detaljerne af deres samtale i Creedys drivhus (eller hvor
det var de lavede den deal).
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : No Humor Man

Dato : 05-08-06 20:48

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> der spraymalede og blev skudt og Gordon Deitrich... døde de ikke begge 2?

Det var en symbolsk scene hvor man så at dem der "ofrede" sig også vandt
og var med dem i ånden... eller sådan noget deromkring filosofisk pjat.

En stor omgang larmende øregas.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-08-06 21:00

> Det var en symbolsk scene hvor man så at dem der "ofrede" sig også vandt
> og var med dem i ånden... eller sådan noget deromkring filosofisk pjat.

det var osse hvad vi kom frem til her i huset, men først efter at vi havde
set alle der var døde - men ville lige høre om jeg havde glippet noget
vigtigt

Fra : Brian K

Dato : 05-08-06 23:34

"sniper_Nolight" <sniper_nolightFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hold da Kæft!
>
> ... en helt igennem FANTASTISK film!

Enig... kanon film!

Jeg har opfattelsen af at verdenen er delt op i at enten hade eller elske
denne film. Tror at det hænger sammen med hvor meget man ser detaljerne i
filmen - det er imponerende at se hvordan de mindste ting/informationer
senere i filmen får en sammenhæng/konsekvens. Alene det at hævnen har været
20 år undervejs/planlægning - elsker sådan noget: "hævn skal serveres kold"

brian

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 06-08-06 06:50

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> senere i filmen får en sammenhæng/konsekvens. Alene det at hævnen har
> været 20 år undervejs/planlægning - elsker sådan noget: "hævn skal

Narrrj ikke helt, jeg hverken elsker eller hader den. Synes den god, men
ikke fantastisk. Den har rigtig mange gode elementer, men den kommer aldrig
helt op at ringe, i sær fungerer det ikke rigtig for mig mod slutningen. Den
KÆMPE folkemasse, soldaterne, der lige med et lader være med at reagere,
osv. Det går for let og bliver for stort mod slutningen. Ville hellere at
der havde været antydninger af at flere og flere var begyndt at reagere og
tænke selvstændigt, i stedet for at lige pludselig har hele England mandet
sig op til kamp.

Men klart en god film.

Mvh. Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 10:47

.. Ville hellere at
> der havde været antydninger af at flere og flere var begyndt at reagere og
> tænke selvstændigt, i stedet for at lige pludselig har hele England mandet
> sig op til kamp.

det ville have været fedt at se, men for mig ikke det vigitge - den måde det
blev vist i filmen var en hurtig og effektiv måde at vise at Vs arbejde var
ved vejs ende og da Parlamentet eksploderede havde jeg gåsehud -
eksplosionerne og det klassiske musik med hele 5.1 systemet i højeste gear
satte et perfekt punktum for filmen - yderligere udpensling var unødvendigt.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-08-06 08:28

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i 44d582ec$0$825$edfadb0f@dread12.news.tele.dk :

> [...]
> flere og flere var begyndt at reagere og tænke selvstændigt, i stedet
> for at lige pludselig har hele England mandet sig op til kamp.

Jamen, vi ser da gennem hele filmen at de skam tænker selvstændigt og
reagerer på propagandaen, men blot ikke tør foretage sig noget aktivt.

De skulle have et skub for at nå til det mod, og det kom så blandt
andet i kraft af den megen symbolik som V benyttede sig af - og er
der noget der kan få fut under mennesker, så er det jo symbolik.

Selve dagen var perfekt valgt ('5th of november'), masker og kapper
gav dem på én gang anonymitet, en følelse af fællesskab og en uniform,
der ikke blot passede til lejligheden, men også kædede dem sammen med
en leder, der stod for alt dét, og turde alt dét, som de selv længe
havde villet gøre.

Jeg kan godt se at der er noget rent politisk interessant/kritisk i
at der skulle en ledertype til. At folk ikke selv gjorde oprør mod
regeringen, men jeg foretrækker nu stadig filmen som den var.

At soldaterne ikke reagerer skyldes vel at de kun havde fået ordre
til at stille op, og ikke nogen stående ordrer, eller endelige i
det mindste, om hvad de skulle gøre hvis folk dukkede op. Da
officerene så udbad sig ordrer ovenfra, kom der intet svar (både
Creedy og Sutler var jo lige blevet dræbt).

> Men klart en god film.

Indeed.

Jeg havde gåsehud flere gange. Slutscenen greb selvfølgelig fat
i mig, men også scenen hvor vi gennem Finch's 'værste antagelser'
får fortalt hvordan 'oprøret starter', syntes jeg var en helt
formidabel måde at gøre det på. Især med den måde han (Stephen
Rea) sagte fortæller forløbet på... Kuldegysninger.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 10:50

> [...]
> senere i filmen får en sammenhæng/konsekvens. Alene det at hævnen har
> været 20 år undervejs/planlægning - elsker sådan noget: "hævn skal

jeg valgte at give den det magiske 10 tal på imdb.
V havde lidt af det hele og hvis den ikke skal have 10, er det for sjældent
det tal kommer i brug og jeg synes den var 'excellent'

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-08-06 15:10

Den 06-08-06 11.50 skrev sniper_Nolight følgende:

> jeg valgte at give den det magiske 10 tal på imdb.
> V havde lidt af det hele og hvis den ikke skal have 10, er det for sjældent
> det tal kommer i brug og jeg synes den var 'excellent'

Jeg bruger ofte imdb til at tjekke, om jeg gider at se en film. Jeg
holder mig generelt fra film, der har fået mindre end 5 i gennemsnit. Og
selvom en film har fået over 5, så kan en karakter på 10 i
brugerkommentaren på forsiden, få mig at at holde mig væk. Simpelthen
fordi det lugter af manglende evne til at bedømme en film eller
forudintagethed, fordi man er fan af en skuespiller eller instruktøren -
eller fordi man selv har været statist i filmen.

Og nu jeg lufter antipatier mod brugerkommentarerne: Jeg /hader/ de
kommentarer, hvor man blamerer sig med, at man har set filmen på den og
den festival ... og instruktøren var der ... og filmen var bare så
fantastisk .... Bræææk!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 16:04

> [...]
> kommentarer, hvor man blamerer sig med, at man har set filmen på den og
> den festival ... og instruktøren var der ... og filmen var bare så

enig hele vejen og derfor hænger 10 tallerne ikke løst - 5, er for mig, en
film der underholder jævnt uden at være noget særligt, ikke en dårlig film,
men en jeg nok ikke ser igen og ikke køber.. derudfra har jeg så nogle ideer
om hvor andre film så står i forhold til det... lidt svært at definere

Fra : Brian K

Dato : 06-08-06 23:10

> jeg valgte at give den det magiske 10 tal på imdb.
> V havde lidt af det hele og hvis den ikke skal have 10, er det for
> sjældent det tal kommer i brug og jeg synes den var 'excellent'

Hejsa

Den fik et 9 tal fra mig - da der "trods" alt manglede "lidt" - noget
udefinerbart - tror det var lidt mere action jeg manglede

brian

Fra : klavs@rommedahl.dk

Dato : 06-08-06 13:24

Øh sov du .

Hvad er det lige Natalie svarer da betjenten spørger til sidst "Hvem
var han". "Han var min far, han var min mor, han var mig, han var dig".

Og fra start af hører vi den historie om the day to remember, the 5th
of november. Hun Natalie siger der, du kan fange og dræbe manden men
aldrig den kæmpende ånd.

Og ja. absolut over fed film.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 16:10

>Øh sov du .

nej, så absolut ikke

> [...]

>Og fra start af hører vi den historie om the day to remember, the 5th
>of november. Hun Natalie siger der, du kan fange og dræbe manden men

måske jeg er lidt langsom, men hvilken del af mit indlæg besvarer det?
filosofien i det mener jeg, at jeg har fanget, der er blot et par detaljer
jeg lige skal have på plads

første del af mit indlæg om pigen og Gordon mener jeg, jeg har fastlagt nu,
men Creedys og Vs samtale i drivhuset skal jeg have set igen

Fra : Per

Dato : 06-08-06 21:01

Er jeg den eneste der syntes den film var kedelig og plat?

Fra : Zeki

Dato : 06-08-06 21:32

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der syntes den film var kedelig og plat?

Hvorfor synes du så det?

Jeg synes den var fremragende, fordi det ikke var den no-brainer actionfilm
som jeg havde forventet. Ikke mindst pga dens sociale relationer til nutiden
og al symbolikken. Hvis man ser efter, så indeholder denne film MANGE
budskaber og hentydninger (f.eks fangedragter i samme farve og mønster som
på Guantanamo, hele "enten er du med os eller også holder du med
terroristerne"-præmisset, kontrol og overvågning for at give "tryghed",
osv). Wachowskibrødrene tvinger igen det opmærksomme publikum til at
reflektere som de gjorde med "Matrix". Denne gang over hvornår man er
terrorist og hvornår man er såkaldt "frihedskæmper."

Absolut anbefalelsesværdig.

Mvh
Zeki

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 21:54

> [...]
> publikum til at reflektere som de gjorde med "Matrix". Denne gang over
> hvornår man er terrorist og hvornår man er såkaldt "frihedskæmper."

en man garanteret godt kan få lidt mere ud af ved ekstra gennemsyn - og den
er nu bestilt

Fra : Brian K

Dato : 06-08-06 23:12

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> reflektere som de gjorde med "Matrix". Denne gang over hvornår man er
> terrorist og hvornår man er såkaldt "frihedskæmper."

Hejsa

og du er klar over at ham der spiller V - rent faktisk er den samme som
spiller "agent smith" i The Matrix, ikke sandt?

mvh
brian

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-06 21:38

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der syntes den film var kedelig og plat?

Tja, joh, måske.

Jeg fandt den første halve time kedelig, og resten ret så en banal
actionfilm, bevares der er feeeede effekter, men dialogen er ofte alt alt
for langtrukken, og skal jeg sammenligne med Æron Flux og Cubix som de
seneste sci-fi film af meget høj kvalitet, så ligger denne på 3. pladsen,
som flot, udemærket, men glad for jeg ikke smækkede 250 kroner på disken for
den , men nøjes med leje. Når den kommer til 99 så køber jeg den sikkert,
men ikke før.

mvh
Kim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-08-06 21:55

> [...]
> som flot, udemærket, men glad for jeg ikke smækkede 250 kroner på disken
> for den , men nøjes med leje. Når den kommer til 99 så køber jeg den

Æon Flux synes jeg så til gengæld var kedelig... jeg mindes tegnefilmen som
superfed og underholdende, men måske husker jeg forkert...

Fra : Per

Dato : 07-08-06 14:46

> [...]
> for langtrukken, og skal jeg sammenligne med Æron Flux og Cubix som de
> seneste sci-fi film af meget høj kvalitet, så ligger denne på 3. pladsen,

LoL nej Æon Flux slår sgu dem alle. Den var da total B-film. Jeg ser ikke så
meget tegnefilm, så Cubix kender jeg ikke:
http://www.imdb.com/title/tt0293726/ men gætter på du mener Equilibrium, som
også var alt for B-agtig.