The Grizzly Man
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-08-06 13:20

Så har The Grizzly Man langt om længe nået de danske biograflærreder.
Den være hermed anbefalet som en af de mest rørende, rystende og
specielle film, jeg har set i flere år.

Det er en dokumentarfilm, men lad det ikke skræmme nogen!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-08-06 16:20

On Fri, 04 Aug 2006 14:20:16 +0200, Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid>
wrote:

> [...]
>specielle film, jeg har set i flere år.
>
>Det er en dokumentarfilm, men lad det ikke skræmme nogen!

Nu er Herzog jo heller ikke hvem som helst. Der er iøvrigt en glimrende
artikel om ham og filmen i det nye Mifune. Filmen bygger på Timothy
Treadwell som i 13 år levede i ødemarken med bjørnene - og blev slået ihjel
af samme. Treadwell optog en masse mhp. en dokumentartfilm og dette har
Herzog brugt.

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-08-06 01:15

Kevin Edelvang wrote:
> Det er en dokumentarfilm,

I ordets bredeste nutidige forstand.

/jim

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-08-06 08:21

Jim Andersen wrote:

> I ordets bredeste nutidige forstand.

Tja. Jeg mener nu ikke, der er brug for at tolke bredt for at kalde det
en dokumentar.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter G

Dato : 08-08-06 09:30

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> writes:

> Så har The Grizzly Man langt om længe nået de danske
> biograflærreder. Den være hermed anbefalet som en af de mest rørende,
> rystende og specielle film, jeg har set i flere år.

Rørende og rystende? Manden var totalt uden situationsfornemmelse og
hamrende paranoid. Efter at have set kløerne og korpus på en bjørn,
burde det være indlysende for alle, at man ikke prikker dem på næsen.

Rævene var nu søde nok.

Den er interessant og speciel, men overmåde rørende? Jeg må indrømme at
jeg sad og smågrinte flere gange under filmen grundet Herzogs accent,
Treadwells drama-maniske opførsel samt hans "Max Headroom"-tendens til
at gentage sig selv tre gange.

> Det er en dokumentarfilm, men lad det ikke skræmme nogen!

Mjaeh, den er nok mere et i overfladisk studie i hvad der sker når en
lettere ustabil, men underholdende, person får en naturstridig hobby.

--
M.v.h. Peter.
Toppostere ryger i filter.

Fra : PerX ...

Dato : 09-08-06 17:59

In article <87ac6fvdd4.fsf@granit.gammeltoft.net>, pg@fabel.dk says...

> Rørende og rystende? Manden var totalt uden situationsfornemmelse og
> hamrende paranoid. Efter at have set kløerne og korpus på en bjørn,
> burde det være indlysende for alle, at man ikke prikker dem på næsen.

Hvis han prikkede dem på næsen så var han vel ikke parnoid nok? ;)

BBC's Mark Kermode fortalte at i en tidlig version af filmen havde man
et klip fra Lettermans chat show hvor ham gutten var med, og Letterman
spørger ham om noget i stil med "Nu læser vi ikke lige pludslig i avisen
at du er blevet spist, vel?" - men det klip fik de åbenbart ikke lov at
bruge i den endlige version *g*