Gysere som gør en dårlig. + spoiler
Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 01-08-06 18:24

Nu, når det er meget moderne med gysere som er så groteske og voldelige at
der ligefrem er kommet en ny gysergenre som hedder Horrorporn, hvor alt
bliver eksponeret så man sidder med en følelse i maven man ellers kun får
når man ser billeder fra hjemmesiden rotten.com.

Så kunne der være fedt at læse hvad for nogle film der virkeligt røre noget
inde i dit gyser hjerte.

Den nyeste på min liste er The Hills have eyes (2006) og Hostel. Jeg har
ikke set Slither endnu men regner med at når den kommer på dvd at den så
rykker de andre af listen.

hilsen

Jimmy

Spoiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
I The hills have eyes er det scenen hvor Mutanterne brænder faderen af på
bålet, og der hvor de begynder at tygge på de dværgpapegøjer.

I Hostel er det der hvor makkeren får lov til at rejse sig fra torturstolen
og hans hæl er skåret op.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-08-06 18:42

> Nu, når det er meget moderne med gysere som er så groteske

har det ikke været 'moderne' længe?

sidst i 70'erne og op gennem 80'erne var der masser af den slags film, men
skal jeg lige nævne en hurtigt, må det være pet sematary hvor knægten skærer
den gamle gut med skalpellen... i (achilles?)hælen... Eeeew!

rent faktisk synes jeg der først i 90'erne var direkte mangelvare på den
slags udpenslede horrorfilm, så det er rart at det er tilbage
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 01-08-06 19:15

rent faktisk synes jeg der først i 90'erne var direkte mangelvare på den
slags udpenslede horrorfilm, så det er rart at det er tilbage

Det er det jeg mener. Der har været noget der har manglet et strømmen af
gysere da Scream hjælp gyser genren med et comeback. De var ikke lige ulækre
nok eller voldige som de er i denne tid.

Og den scene du har valgt er også en af d scener der får det til at gippe i
en.

Jimmy

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-08-06 19:58

> Og den scene du har valgt er også en af d scener der får det til at gippe
> i en.

der er en lign. scene i house of wax (den nye) hvor en bliver klippet samme
sted

en jeg dog aldrig glemmer...

Dawn of the Dead (1978).... Manden der i boligkomplekset, i starten af
filmen, tager en bid af konens skulder og arm...

det så jeg ved et uheld omkring 1980 og det syn huskede jeg... først i
starten af 90'erne, så jeg det igen, da jeg ved et tilfælde købte filmen på
LaserDisc... jeg vidste det var en zombiefilm, men ikke den.

den scene kan jeg dog se ret ubesværet idag... jeg har så osse set den flere
gange end jeg vil nævne Filmen er stadig en af de bedste film jeg
nogensinde har set (og nævner den i alle de tråde jeg kan komme til)

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-06 20:33

"Jimmy Rosenlund" <jylm@veflingenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den nyeste på min liste er The Hills have eyes (2006) og Hostel. Jeg har
> ikke set Slither endnu men regner med at når den kommer på dvd at den så

Jeg vil klart sige Saw II, startet hvor han skal skære øjet ud er så ganske
rædselsfuld at jeg første gang slukkede for den, og først fik set den et par
uger efter.

mvh
Kim

Fra : Kim Christiansen

Dato : 01-08-06 21:27

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil klart sige Saw II, startet hvor han skal skære øjet ud er så
> ganske rædselsfuld at jeg første gang slukkede for den, og først fik set

Tøsedreng!

Fra : Jesper

Dato : 01-08-06 22:34

> [...]

> rædselsfuld at jeg første gang slukkede for den, og først fik set den et par

Voldtægtsscenen i Irreversible havde jeg det på samme måde med!
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Trist

Dato : 02-08-06 00:45

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Voldtægtsscenen i Irreversible havde jeg det på samme måde med!

Hvorfor, man ser jo ikke noget?

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 02-08-06 08:44

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Hvorfor, man ser jo ikke noget?

Hvad mener du med at man ikek ser noget, er det en pik og en fisse du mener,
for så har du ret, ellers må jeg sige at man ser alt for meget: Man ser hele
scenen uden klip, man ser frygten, man ser pinslen i hendes ansigt, man ser
volden, man ser det fuldstændige nedværdigende i sådan en handling...Jeg ved
godt at alt dette kræver at man kan sætte sig ind i det psykiske del af
scenen også...For ser man den blot som splat og ren underholdning, så burde
man aldrig have set filmen, og så er den vel ikke noget i sammenligning med
en masse andre splatter scener.

Men for mig er det nok det værste jeg nogensinde har oplevet på film, og jo
så også brandslukker scenen først i filmen (sidst i handlingen)...Den film
har jeg kun set engang, og ser den nok aldrig igen...alligevel synes det var
en god film, men jeg har bare ikke nerver og psyken til at opleve det
igen....

Mvh.Brian

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 01-08-06 23:14

> Voldtægtsscenen i Irreversible havde jeg det på samme måde med!

Scenen med brandslukkeren fik jeg det sgi næsten værre af

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 02-08-06 10:04

Også her, den er bare så realistisk lavet at man næsten tror at man ser en
snuff film.

jimmy

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-08-06 08:25

Jimmy Rosenlund wrote:

> Så kunne der være fedt at læse hvad for nogle film der virkeligt røre noget
> inde i dit gyser hjerte.

Sjovt, jeg sad netop og tænkte på at skrive et lignende indlæg. For
et par dage siden så jeg Cannibal Holocaust for første gang og det
var i en uforkortet version (eller så uforkortet som man nu kan få
den). Handlingen er kedelig, personerne er utroværdige og mange af de
ting de gør er øjensynligt kun for at få nogle drabelige scener ud
af det. De blodige scener i Cannibal Holocaust har dog den fordel at de
er optaget på en lidt dokumentaragtigt måde med håndholdte kamera
der giver et ekstra skud realisme. Der var et par enkelte hardcore
scener i filmen (den med pigen på staven er jo en klassiker og de
sidste mange minutter er også rimeliglangt ude), så som splatter var
den da ok. Dyremishandlingen i filmen tager jeg naturligvis afstand
fra, dog ikke så meget fordi de dræber en skildpadde, en rotte, et
par aber en gris og en edderkop, men fordi det bliver præsenteret som
en del af underholdningen og naturligvis fordi scenerne er
fuldstændigt overflødige.

En anden film i samme dur som jeg er meget begejstret for er Ichi the
Killer. Den er voldsomt mebget mere drabelig end nogen som helst anden
film jeg har set, men samtidig formår den at fortælle en god historie
(hvis man ellers kan undgå at blive blændet af al den gore). Selvom
Ichi er langt mere drabelig en Cannibal Holocaust, så fandt jeg
aligevel Cannibal mere frastødende netop pga dens måde at filme lidt
documentaragtigt. Ichi har også et skud humor og selvironi som man
sjældent finder i genren (eller rettere, som man sjældent finder
vellykket indenfor genren)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-08-06 20:34

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> par aber en gris og en edderkop, men fordi det bliver præsenteret som
> en del af underholdningen og naturligvis fordi scenerne er

Hannibal Holocaust kan absolut anbefales. Specielt det der dokumentar films
look gør den seværdig. Men lad være med at se den sammen med kæstesten. Min
bror og jeg fik at vide var nogle perverse narhoveder og så fik vi lov at
have lejligheden for os selv resten af den dag.

> [...]
> documentaragtigt. Ichi har også et skud humor og selvironi som man
> sjældent finder i genren (eller rettere, som man sjældent finder

Den film er virkelig underholdene. Effekterne er langt fra perfekte, men man
ser den alligevel igen og igen. TP har for nyligt haft den til 25 kr.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-08-06 08:30

Trist wrote:

> Hvorfor, man ser jo ikke noget?

Måske ser man ikke lige den direkte penetration, men der er ikke tvivl
om hvad der sker og at se den lidelse som Monica Belucci ligger for
dagen i de 9-10 minutter scenen varer, var for mit vedkommende næsten
uudholdelig at se på.

Fra : Per

Dato : 02-08-06 14:32

Peter Jackson's første film Bad Taste og Dead Alive har flere gode scener.
Dog med komisk drejning.

Fra : Silver

Dato : 02-08-06 19:03

> Den nyeste på min liste er The Hills have eyes (2006) og Hostel. Jeg har
> ikke set Slither endnu men regner med at når den kommer på dvd at den så
> rykker de andre af listen.

Har rent faktisk ikke set nogen af de nye, men The Thing af John Carpenter
med Kurt Russel er for mig den værste af dem alle og gav mig mareridt da jeg
så den første gang i 80'erne.

BRRRR!.

Mvh
Silver.

Fra : Peter Heide

Dato : 02-08-06 20:44

> [...]
> når man ser billeder fra hjemmesiden rotten.com.
>
> Så kunne der være fedt at læse hvad for nogle film der virkeligt røre

Hvad med Guinea Pigs serien ? Eller August Under Ground's Mordum

Ellers er jeg helt enig omkring den lede franske film : Irreversible

Ichi the Killer er også slem men på en måde så man kan
holde ud at se den.

Fra : Dopedog

Dato : 04-08-06 10:06

[SNIP]

Hannibal Holocaust når de æder menneskerne :s

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-08-06 10:13

> Hannibal Holocaust når de æder menneskerne :s

nu må du ikke blande filmene sammen

- penisafskæring i Cannibal Holocaust er osse ulideligt at se på...
kvalmende...

Fra : Dopedog

Dato : 06-08-06 21:44

> nu må du ikke blande filmene sammen
>
> - penisafskæring i Cannibal Holocaust er osse ulideligt at se på...
> kvalmende...

Hov der var jeg lige for hurtig hehe. Og ja, virkelig "klam" film må man
sige :\

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-08-06 16:21

> Hov der var jeg lige for hurtig hehe. Og ja, virkelig "klam" film må man
> sige :\

jeg har fuld uncut version tilgode - nogle af de ting i omtaler var ikke
med i den version jeg har set.
jeg ved det fordi jeg husker en skildpadde der halshugges (eller noget i den
stil) og der var vist ikke noget med dyr i den jeg så... osse en UK

min makker har fået en ny udgave som jeg skal have tjekket status på.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-08-06 16:42

jeg kom i tanke om en til....

Zombie, Zombi2, Woodoo Rædslernes Grønne Ø... whatever.. SAMME film!

Nå, men splinten i Olgas øje er stadig ret effektiv....

Fra : Christian Joergensen

Dato : 05-08-06 17:30

"Jimmy Rosenlund" <jylm@veflingenet.dk> writes:

> [...]
> når man ser billeder fra hjemmesiden rotten.com.
>
> Så kunne der være fedt at læse hvad for nogle film der virkeligt røre noget

Fulci's Zombie / Zombie 2 / Zombie Flesh Eaters (eller hvad den nu hedder)
hvor konen får noget i øjet...

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-08-06 16:39

sniper_Nolight wrote:

> jeg ved det fordi jeg husker en skildpadde der halshugges (eller noget i den
> stil) og der var vist ikke noget med dyr i den jeg så... osse en UK

Jeg har denne:
http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=371227
og den er helt uncut. Selv road to hell sekvensen er med i sin helhed.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-08-06 17:46

>Jeg har denne:
>http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=371227
>og den er helt uncut. Selv road to hell sekvensen er med i sin helhed.

96 mins er noteret

Fra : Optimus Prime

Dato : 23-08-06 13:01

Jimmy Rosenlund skrev:
> [...]
> bliver eksponeret så man sidder med en følelse i maven man ellers kun får
> når man ser billeder fra hjemmesiden rotten.com.

Chaos: http://www.imdb.com/title/tt0405977/ skulle være pænt styg på den
gode måde... har dog ikke set den endnu