Brick
Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 30-07-06 10:42

Er der nogen herinde der har set denne lille perle af en nymoden film noir.
Den er instrueret og skrevet af den nye hotte Rian Johnson, som allerede nu
med denne film har præsteret at lave en kultfilm som holder hele vejen.

Godt skuespil arbejde, et fedt look og en historie man bare må have
slutningen på.

Den kan måske godt virke kedelig i starten men så efter de første 20 min
begynder den at virke på mig.

Man Skal så også lige være inde i det sprog som de snakker, da de bruger en
bestemt form for slang som man lige skal vænne sig til.

Jeg var i hvert fald godt underholdt og vil varmt anbefale den til andre der
vil se en lidt anderledes detektiv film i et miljø man ellers ikke plejer at
se den genre.

God fornøjelse

PS jeg købte min DVD i Gibraltar på REG 1, og jeg kan se at den først kommer
på dvd i america den 8/8, men happy hunting.

hilsen

Jimmy

Fra : Peter Heide

Dato : 30-07-06 12:39

> Man Skal så også lige være inde i det sprog som de snakker, da de bruger
> en bestemt form for slang som man lige skal vænne sig til.

Jeg har selv lige modtaget DVDen og har tænkt mig at fyre den af i aften.
Vil poste en anmeldelse i morgen men det du skriver dér oppe bekymre
mig lidt ; er der ikke muligheder for undertexter ?

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 31-07-06 23:51

Jo der er engelske undertekster at vælge imellem og så har jeg en guide som
der var med i Empire moviemagazine som jeg har abonnement på. så den brugte
jeg. Der er sikkert hjemmesider der forklare hvad de forskellige ord de
bruger oprindeligt betyder.

men god fornøjelse

hilsen

jimmy

Fra : Per

Dato : 30-07-06 18:49

"Jimmy Rosenlund" <jylm@veflingenet.dk> wrote in message
> [...]
> hele vejen.
>
> Godt skuespil arbejde, et fedt look og en historie man bare må have

Jeg syntes den prøvede lidt for meget på at være "cool". Mange af
karaktererne var lidt for utroværdige og filmen var generelt lidt af en
skuffelse.