Resident Evil: Apocalypse
Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 10:26

Har med flere års forsinkelse fået set Resident Evil: Apocalypse. Jeg
regnede ærligt talt med at det var noget skod, men dér tog jeg grueligt
fejl. Den er fremragende, særdeles underholdende og vellavet zombiefilm.
Måske kunne man ønske sig lidt mere splat, men alt taget i betragtning
er den god og underholder særdeles kvalificeret. Det er vel nærmest en
"Escape From New York" med zombier.

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 30-07-06 10:48

Hvad har du taget inden at du så den

Den er meget dårlig og ikke særligt underholdene. Den er rodet, ekstremt
dårligt skuespil og dens specialeffects er ikke overbevisende

Men det er så bare min mening, og det villle da også være kedeligt hvis vi
havde samme smag.

Hilsen

Jimmy

Fra : Kim2000

Dato : 30-07-06 11:02

"Jimmy Rosenlund" <jylm@veflingenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligt skuespil og dens specialeffects er ikke overbevisende
>
> Men det er så bare min mening, og det villle da også være kedeligt hvis vi

Ja, det må man sige. Jeg tror den har været igennem min dvdafspiller de
første 10 gange, er man så heldig at have en første udgave, så får man
forresten et glimt af hendes mis (og her tænker jeg ikke på hendes kat
), efter sigende blev det klippet ud igen bagefter (billederne kan man
selvfølgelig finde på nettet, så det nyttede ikke ret meget).

En sjov historie knytter sig til filmen, da den kom i biografen skulle den i
Silkeborg køre i 14 dage, da jeg på det tidspunkt gik på et HF aftenskursus
sagde en pige pludselig om jeg ikke ville med ned at se den, da hendes
kæreste ikke gad. Som sagt så gjort. Vi sad der mutters alene, 2 mennesker i
den store sal på 2. spilledag. Den blev pillet af plakaten dagen efter. Ren
og skær held jeg nåede at se den i biografen. Den klarede sig vist rigtig
rigtig godt på dvd markedet dog, og har jeg ikke hørt en fugl synge om en
film nummer 3 (det plejer at være der det går helt galt).

mvh
Kim

Fra : Trist

Dato : 30-07-06 13:13

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

> [...]
>:man
> selvfølgelig finde på nettet, så det nyttede ikke ret meget).

Den er ret tydelig i slutningen af 1'eren.

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 11:32

Jimmy Rosenlund <jylm@veflingenet.dk> wrote:

> [...]
> dårligt skuespil og dens specialeffects er ikke overbevisende
>
> Men det er så bare min mening, og det villle da også være kedeligt hvis vi

Ingenting, jeg var pinligt ædru. Den er udmærket spillet og effekterne
er også ganske udmærkede, fine roboteffekter. Men bevares, smag og behag
er så forskellig!

PS. Husk at bundcitere!

Fra : Kim2000

Dato : 30-07-06 10:50

> [...]
> Måske kunne man ønske sig lidt mere splat, men alt taget i betragtning
> er den god og underholder særdeles kvalificeret. Det er vel nærmest en

Jeps - fremragende film, og Mila er jo ikke køn fantastisk at se på, men hun
kan også spille skuespil.

Nu vi er ved Zombiefilm, hvad er det så for en, hvor et par vågner ved at
naboens pige kommer ind og begynder at bide i kæresten. Hun flygter vist ud
af vinduet og kører gennem byen hvor man ser folk blive jagtet.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Thomas

Dato : 30-07-06 11:01

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vi er ved Zombiefilm, hvad er det så for en, hvor et par vågner ved at
> naboens pige kommer ind og begynder at bide i kæresten. Hun flygter vist
> ud af vinduet og kører gennem byen hvor man ser folk blive jagtet.

Det er 'Dawn Of The Dead' (den nye version - Der er vist også en ældre film
med
samme titel)

Mvh. Thomas

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 11:32

> [...]

> naboens pige kommer ind og begynder at bide i kæresten. Hun flygter vist ud
> af vinduet og kører gennem byen hvor man ser folk blive jagtet.

Dawn of the Dead (2004), genial film!

Fra : Trist

Dato : 30-07-06 13:11

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Dawn of the Dead (2004), genial film!

Jeg synes ikke, det klæder zombier, at de kan bevæge sig hurtigt. Det er
mere uhyggeligt, når de kommer slæbende i lavt tempo.

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 13:50

Trist <@> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Jeg synes ikke, det klæder zombier, at de kan bevæge sig hurtigt. Det er
> mere uhyggeligt, når de kommer slæbende i lavt tempo.

Jeg føler ikke det er nødvendigt at de har slæbegearet slået til for at
være uhyggelige. De er faktisk mere uhyggelige og livagtige i Zack
Snyder udgaven.

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 01-08-06 00:02

Zombier der bevæger sig hurtigt og reagere voldsomt er langt mere skræmmende
da man sagtens(tror jeg ) kan rende fra en zombie der kommer dovent og
slæbende hen mod en og siger Braaaaiiiinnnn........Der er noget panisk og
isnende ved en person der sætter i spring efter et bytte og ikke stopper før
at man er død.

jimmy

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-07-06 11:42

Jesper skrev:
> Dawn of the Dead (2004), genial film!

Ganske meningsløs i forhold til den oprindelige af samme navn,
desværre.

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 11:49

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote:

> Ganske meningsløs i forhold til den oprindelige af samme navn,
> desværre.
>
> - Tue

Hvor meget jeg så holder at den go'e gamle fra 1978, så viser den
desværre ældningstegn og budgettet er strakt så langt at filmen lider
under det. En del a zombiene har bare fået lidt grøn farve i hovedet,
der var ikke penge til mere.

2004 udgaven er anderledes og på mange måder den gamle version
overlegen. Startsekvensen er helt suveræn og filmen er virkeligt
vellavet og uhyggelig og langt mere defaitistisk end originalen.

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 31-07-06 23:55

Dawn of the dead 2004 er den fedeste zombie film til dato. De er for vilde
de zombier.

jimmy

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-06 20:31

> [...]
>
> "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ganske meningsløs i forhold til den oprindelige af samme navn,

Og så kan man prøve at tage den forkerte dvd fra reolen og komme til at
sætte House Of The Dead på istedet. Hold da kæft hvor en gang lort.
Historien er helt elendig, mellemseksenser består af klip fra
computerspillet (SEGA). Crap hele vejen igennem.

mvh
Kim

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 02-08-06 08:49

> [...]
> Historien er helt elendig, mellemseksenser består af klip fra
> computerspillet (SEGA). Crap hele vejen igennem.

Er det ikke også Uwe Boll, den mand har da om nogen formået at skabe sig et
dårlig ry... Har endnu ikke set en af hans film, men har ikke hørt om en
eneste der har fået bare nogenlunde anmeldelser...og det gør jo en
nysgerrig, så nu har jeg bestemt mig til at se to af hans film: "bloodrayne"
og "In the name of the king", begge med en masse actionskuespillere, som jeg
synes er herlige, så det er helt underligt at de kan få så dårlige
anmeldelser....Er der slet ikke nogen der vil indrømme at hans film kan være
bare lidt underholdende på sådan et B-films agtig måde....

Mvh. Brian

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-07-06 11:44

Jimmy Rosenlund skrev:

> Hvad har du taget inden at du så den
>
> Den er meget dårlig og ikke særligt underholdene. Den er rodet, ekstremt
> dårligt skuespil og dens specialeffects er ikke overbevisende

Enig. Jeg kan godt lide den første film i serien, men da jeg så
Apocalypse (som da gik et par uger i Palads her i hovedstaden), fandt
jeg den ufattelig dårlig.

Nu må vi se hvad der sker med 3'eren... I mellemtiden kan jeg godt
anbefale Ultraviolet for dem der mangler et Milla-fix... der er godt
nok ikke meget historie, men visuelt er den fantastisk.

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 11:51

> [...]

> anbefale Ultraviolet for dem der mangler et Milla-fix... der er godt
> nok ikke meget historie, men visuelt er den fantastisk.

Jeg synes den var meget tyndbenet. Se hellere The 5th Element én gang
til.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-07-06 12:52

Jesper skrev:

> [...]
> der var ikke penge til mere.
>
> 2004 udgaven er anderledes og på mange måder den gamle version

Nåja, hvis dine hovedkriterier for kvalitet er make-up'en, så...

> Startsekvensen er helt suveræn og filmen er virkeligt
> vellavet og uhyggelig og langt mere defaitistisk end originalen.

Hvordan det?

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 13:50

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote:

> Nåja, hvis dine hovedkriterier for kvalitet er make-up'en, så...

Det er det ikke, men se f.eks. hvor godt scenen med panserbilen der
bevæger sig gennem zombimassen er lavet, helt fantastisk. Og motorsaven
der lige "smutter", den er ond!

> Hvordan det?
>
> - Tue

I George Romeros Dawn of the Dead slutter den med et håb for de
overlevende, det gør Zack Snyders version ikke.

Fra : Peter T.

Dato : 31-07-06 05:57

Jesper udviste en rettidig omhu og skrev:

> I George Romeros Dawn of the Dead slutter den med et håb for de
> overlevende, det gør Zack Snyders version ikke.

Efter filmen (2004-versionen) sad jeg med en woooooooooow-fornemmelse og
hoppede i sofaen af glæde. Og slutningen, hvor rulleteksterne kører hen
over skærmen, synes jeg er herrefed. Det lyder nok ret specielt for folk,
som læser dette og ikke har set den endnu. Men den slutning sætter prikken
over i'et på en rigtig fed zombiefilm. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Fra : Trist

Dato : 30-07-06 13:11

> [...]

> Måske kunne man ønske sig lidt mere splat, men alt taget i betragtning
> er den god og underholder særdeles kvalificeret. Det er vel nærmest en

Enig, den er fremragende!

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-07-06 23:38

Jesper skrev:

> Det er det ikke, men se f.eks. hvor godt scenen med panserbilen der
> bevæger sig gennem zombimassen er lavet, helt fantastisk. Og motorsaven
> der lige "smutter", den er ond!

Min hukommelse om den slags film varer ikke så længe... men det skal
siges at jeg faktisk så den nye før jeg så originalen, og egentlig
var positivt overrasket over 2004-udgaven (ratede den 6 ud af 10,
hvilket er min "god action-film" rating). Men kort efter så jeg den
originale, og det er jo en ægte klassiker, med politiske temaer og det
hele. Den scorer mindst 8 ud af 10.

Og det synes du er bedre?

Ja, jeg må vist hellere holde mund...

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 31-07-06 00:29

> [...]

> hvilket er min "god action-film" rating). Men kort efter så jeg den
> originale, og det er jo en ægte klassiker, med politiske temaer og det

Der er nogle gode pointer om bl.a. forbrugersamfundet i Romeros udgave,
men som ren horrorfilm vinder Snyders udgave. Det er en af de
allerbedste post-apokalyptiske film der er lavet. Jeg vil give Romeros
version et 8 tal og Snyders et 9 tal.

> Og det synes du er bedre?
>
> Ja, jeg må vist hellere holde mund...
>
> - Tue

Det /er/ mere kompromiløst, det er den rene vare, et mareridt fra først
til sidst. Scenen med zombiebabyen der bliver skudt er rå, også selvom
den er off-screen.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 31-07-06 07:23

> Det /er/ mere kompromiløst, det er den rene vare, et mareridt fra først
> til sidst.

Synes rigtig godt om både den originale og 2004 udgaven. Men det eneste jeg
synes var lidt kikset i den nye var nemlig den kompromiløse slutningen,
synes det er blevet for kliche agtig at zombie film skal slutte sådan. Synes
at George A. Romero selv har formået at have fire forskellige typer
slutninge på hans film. Synes det med at en Zombie film skal slutte uden
nogen form for håb, er blevet lidt for forudsigelig.

Mvh. Brian

Fra : Tue Sørensen

Dato : 31-07-06 08:37

Jesper skrev:
> [...]
> men som ren horrorfilm vinder Snyders udgave. Det er en af de
> allerbedste post-apokalyptiske film der er lavet. Jeg vil give Romeros

Jaså - jeg vil nu mene at det er ganske forrykt at kalde
2004-versionen for en bedre/vigtigere film i filmhistorisk perspektiv.
Ligesom de fleste moderne Hollywood-film generelt er den nye udgave
blottet for et indhold der betyder noget; den kommunikerer ingen
holdning; flytter ikke noget.

> Det /er/ mere kompromiløst, det er den rene vare, et mareridt fra først
> til sidst.

Altså ren depression. Og det er en god ting? Som skal borge for
kvalitet? Tjah, jeg er ikke horror-fan, og jeg forstår således ikke
tankegangen hos horror-fans. Jeg tror på det gode i mennesket, og på
at tingene gradvist forbedrer sig i det lange løb. Mareridt er noget
der skal overvindes og slås ihjel; ikke noget man skal holde fast i og
gennemleve om og om igen. For så holder man jo bare sig selv fast i
sin depression og elendighed.

> Scenen med zombiebabyen der bliver skudt er rå, også selvom
> den er off-screen.

Jeg kan godt acceptere råhed som et kvalitetskriterie - det mener jeg
f.eks. også selv det er i Paul Verhoeven's brilliante Flesh+Blood
(1985, dk.: Den Vilde Kriger) -, men jeg synes det er en tynd kop te
når det skal sammenlignes med Romero's langt mere tænksomme
zombie-film. Den nye udgave er bare hjernetom underholdning, ikk'.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-08-06 14:42

Jimmy Rosenlund skrev:
> Dawn of the dead 2004 er den fedeste zombie film til dato. De er for vilde
> de zombier.

Har du så set 28 Days Later? Zombierne deri er meget vildere.

- Tue

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 01-08-06 18:14

Ja de er om ikke mere ulækre og vilde. Den film er også en af mine yndlings
gysere.