Star Trek i HD
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-07-06 13:27

Ja der var jo en der sagde at paramount ikke længere tjente penge på
Star Trek, så jeg kunne roligt glemme alt om at købe Enterprise og
TOS på enten Blu-ray elle HD-DVD, men men men.... Se lige hvad The
bits skriver:

Moving on this afternoon, here's something else that's very cool from
Comic-Con. File this as Rumor Mill-worthy, but I learned while down in
San Diego that not only is Paramount working to release The Ultimate
Star Trek Movie Collection in high-definition on HD-DVD and (possibly)
Blu-ray Disc... the studio is quietly remastering all 79 episodes of
Star Trek: The Original Series for eventual high-def disc release as
well. Paramount also has sparkling high-def masters of all 4 seasons of
Star Trek: Enterprise to release on disc. Can't wait to see all of the
above!

Whoohoo!

Fra : Per Hansen

Dato : 26-07-06 17:28

Lars Hoffmann wrote this

> [...]
> well. Paramount also has sparkling high-def masters of all 4 seasons of
> Star Trek: Enterprise to release on disc. Can't wait to see all of the

Bare husk at 90% af det der kommer er i falsk HD kvalitet.
For pure HD kræves det er optagelsen fra starten også er sket digitalt.
Hvis man skal bruge audio begreb om det, så er det egentlig AADD det de
gør med de Star Trek releases:
Analogt optaget, Analogt behandlet, Digitalt remastered og lagt
på Digitalt medie, altså falsk HD kvalitet.
Fra Generations derimod kan det lade sig gøre, da de endelig derfra
begyndte at optage digitalt.

--
Per Hansen.

Fra : Per

Dato : 26-07-06 21:47

> [...]
> gør med de Star Trek releases:
> Analogt optaget, Analogt behandlet, Digitalt remastered og lagt
> på Digitalt medie, altså falsk HD kvalitet.

Hvad er det dog for noget sludder? Serien er optaget på 35mm film, og heraf
kan man da fint lave en HD udgave ligesom man gør med spillefilm.

> Fra Generations derimod kan det lade sig gøre, da de endelig derfra
> begyndte at optage digitalt.

Eh nej! Hverken Generations eller nogen anden Star Trek film derefter er
optaget digital! Måske tænker du på serien Enterprise?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-07-06 18:36

Per Hansen wrote:

> Bare husk at 90% af det der kommer er i falsk HD kvalitet.
> For pure HD kræves det er optagelsen fra starten også er sket digitalt.

Det er jeg så ikke enig med dig i. At noget er opaget analogt og
senere overført til et digitalt medie, vil jeg ikke kalde for falsk
HD, da HD opløsningen er reel nok. Falsk HD er det som man f.eks får
når man opscaler en standard PAL opløsning til en HD opløsning.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Steen

Dato : 27-07-06 14:12

>Whoohoo!

Personligt ser jeg meget frem til dette! Det er jo ikke meget anderledes end
da man først købte hele striben på VHS, for så sidenhen at starte forfra på
DVD. Sådan er gamet jo.

Måske bliver jeg for teknisk her, men kan nogen kort skitsere, eller linke
til, forklaringer omkring HD-DVD og Blu-Ray?
For at sætte min forespørgsel i relief, overvejer jeg at anskaffe Pioneers
nye midprice-afspiller, som har HDMI-udgang. Den vil ikke kunne afspille
HD-DVD/Blu-Ray, vel?
Skal man vente til en nyere generation af DVD-afspillere?

Morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-07-06 16:07

Morten Steen wrote:

> Måske bliver jeg for teknisk her, men kan nogen kort skitsere, eller linke
> til, forklaringer omkring HD-DVD og Blu-Ray?

Her har du en lang artikkel der forklarer godt om det.
http://www.cdfreaks.com/article/186

> For at sætte min forespørgsel i relief, overvejer jeg at anskaffe Pioneers
> nye midprice-afspiller, som har HDMI-udgang. Den vil ikke kunne afspille
> HD-DVD/Blu-Ray, vel?

Nej, desuden er formaterne ikke kompatible, så du skal have en
afspiller til hvert format. Personligt regner jeg med at købe en
Playstation 3 når den kommer til november og så i samme hug have
både en spillemaskine og en blu-ray afspiller

> Skal man vente til en nyere generation af DVD-afspillere?
Ja desværre.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Doctor Tennant

Dato : 28-07-06 14:15

[...]

HD Dvd afspillerne kommer vel til at kunne afspille DVD ikke? Jeg går udfra,
du mener at HDDVD og BluRay ikke er kompatible, hvilket lyder logisk nok,
men jeg ville bare lige høre... Jeg har nemlig hørt andetsteds at HD DVD
spillerne bliver bagudkompatible, men jeg har ikke fulgt med siden.

HC

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-07-06 15:52

Doctor Tennant wrote:

> HD Dvd afspillerne kommer vel til at kunne afspille DVD ikke?

Både HD-DVD og blu-ray afspillere er kompatible med almindelig DVD (og
for den sags skyld også CD'er)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : John Hinge

Dato : 29-07-06 08:02

On 28 jul 2006 Lars Hoffmann was heard to say:

> Både HD-DVD og blu-ray afspillere er kompatible med almindelig DVD
> (og for den sags skyld også CD'er)

Og for at gøre uordenen komplet, så er der også enkelte producenter,
Toshiba vistnok, som har meddelt at de påtænker at lave en afspiller,
som kan afspille både Bluray og HD-DVD...

Men jeg må da indrømme at jeg indimellem overvejer om det bedste bud
måske ville være at bygge en afspiller selv ?
Et fint lille mediacenter kabinet, en forholdsvis moderne CPU+bundkort,
lidt ram, måske noed HD, et fornuftigt grafikkort med HDMI og ting..
Så kan man montere f.eks HD-DVD drev når de kommer og det samme med
Bluray (som såvidt jeg forstår jo er 'let' forsinkede på markedet?)

Men når det kommer til stykket, så er jeg en doven hund, så jeg venter
sikkert til et af formaterne vinder og køber så det forkerte :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-07-06 11:30

> [...]
>
> Men når det kommer til stykket, så er jeg en doven hund, så jeg venter
> sikkert til et af formaterne vinder og køber så det forkerte :)

hehe, det lyder som noget jeg kunne ha skrevet - jeg ville supergerne lave
sån en htpc, men ender nok med en alt for dyr afspiller
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight